Sydafrikans mastifftik söker nytt hem!

:hihi:hihi:hihi Underbart när killar uttrycker sån ren kärlek! :kär
(Jag är också en obotlig hundöronmysare.)

Snygg! :tummenupp Och gör man det hos (seriös) veterinär kan hunden (alldeles förhoppningsvis) använda öronen som de hundar som fötts med ståndöron. Dvs "prata" med andra jyckar tydligare och mer naturligt. Varken snyggt eller försvarbart när folk klipper av öronen jäms med skallen.
Fast eg borde vi människor ge fan i att avla fram djur som inte är naturliga. Vare sig det är katter utan svans eller hundar med hängöron. Eller perserkatter / mopsar med andnöd. Fy fan.
Hurra i alla fall för våra underbara pälsbollar! :banana

Gör inta alla det? Han är ju det bästa jag har :tungan

Ja det är rätt konstigt vad vissa gör med sina hundar :va

:hihi:hihi:hihi Underbart när killar uttrycker sån ren kärlek! :kär
(Jag är också en obotlig hundöronmysare.)

Snygg! :tummenupp Och gör man det hos (seriös) veterinär kan hunden (alldeles förhoppningsvis) använda öronen som de hundar som fötts med ståndöron. Dvs "prata" med andra jyckar tydligare och mer naturligt. Varken snyggt eller försvarbart när folk klipper av öronen jäms med skallen.
Fast eg borde vi människor ge fan i att avla fram djur som inte är naturliga. Vare sig det är katter utan svans eller hundar med hängöron. Eller perserkatter / mopsar med andnöd. Fy fan.
Hurra i alla fall för våra underbara pälsbollar! :banana

Precis, finns tonvis med andra defekter som människan avlar på/avlat fram som är mycket värre än att kupera öron/svans på en hund. Doberman och grand danoir brukar man oftast kupera svansen på för att dom slår konstant sönder den när dom viftar på den. Så länge hunden har kvar så pass mycket öra att det skyddar som det ska samt att dom fortfarande har kvar "pratet" så ser jag inget fel i det.

Väljer jag en hund för sällskap och inte för bruk och arbete så går jag efter utseende samt psyke. :)

En riktigt snygg kuperad corso. Man gör det så klart hos veterinär.

venus6-female-cane-corso.jpg

Det är ju Scooby-doo!

Bifogat

• Scooby-Doo-tv-07.jpg
    Scooby-Doo-tv-07.jpg
    55.3 KB · Visningar: 49
Jag vill ha en hund med kuperade baktassar, det är SÅÅÅÅ sött när dom hasar sig fram *strålande ögon*

Om du får en dotter så kan du ju alltid omskära henne, huvudsaken man gör det när dom är små, då gör det inte ont...

Kan man få en hund med kuperade läppar så att det ser ut som den hånler konstant? En sån vill jag ha. Eller jag tjöper den och ser till att den får läpparna seriöst kuperade hos veterinär sen får någon agera fodervärd åt den. Ge den inte ugnspankaka bara för det torde vara omöjligt att äta utan läppar.

Javafan svansen och öronen är ju poppis... Jag vill ta bort nosen på min också. Tänk vad praktiskt och sött!

Självklart låter jag en veterinär göra det.

Jag vill ha en hund med kuperade baktassar, det är SÅÅÅÅ sött när dom hasar sig fram *strålande ögon*

Så sant, jag har svårt att förstå en ägare som klipper öronen på en hund för att hunden estetiskt ska tilltala ägaren mer.

Det är symptom på "Jag har så låg självkänsla att jag skaffar mig coola saker så det verkar som att jag är jetetuff och inte en liten tönt."

Så sant, jag har svårt att förstå en ägare som klipper öronen på en hund för att hunden estetiskt ska tilltala ägaren mer.

Dock så kanske det finns någon praktiskt fördel för hunden som jag inte vet om.

Förr i tiden när hundarna användes/jobbade så var det praktiskt.

Cane-corson kapade man öron och svans på jäms med kroppen för att björnar/lejon inte kunde få tag i dessa när hundarna användes för jakt på storvilt.

Svansen kapas faktiskt fortfarande i Sverige på vissa jakthundar i förebyggande syfte pga de slår av svansen mot träden vilket skapar onödigt lidande.

Spike:s svans är dock nästan livsfarlig för den är så hård att han golvade en unge med den:tungan.

Det är symptom på "Jag har så låg självkänsla att jag skaffar mig coola saker så det verkar som att jag är jetetuff och inte en liten tönt."

Så du menar jag hade blivit ännu coolare om jag kuperat öronen på min pitbull-tik? Kanske lika bra kapat lite till på min schäfer/rottis tiks redan stående öron! Fan va häftig jag varit då!! :D

Ni som är emot kupering, vad är det ni är emot? Hunden lider inte, varken när det blir gjort eller resten av livet. Förstår att alla har olika åsikter och det är inga problem. Bara nyfiken.

Ni som är emot kupering, vad är det ni är emot? Hunden lider inte, varken när det blir gjort eller resten av livet. Förstår att alla har olika åsikter och det är inga problem. Bara nyfiken.

Det här inlägget lär förbli obesvarat. Det är PK att tycka att man inte skall kupera. Pungkt

Förr i tiden när hundarna användes/jobbade så var det praktiskt.

Cane-corson kapade man öron och svans på jäms med kroppen för att björnar/lejon inte kunde få tag i dessa när hundarna användes för jakt på storvilt.

Svansen kapas faktiskt fortfarande i Sverige på vissa jakthundar i förebyggande syfte pga de slår av svansen mot träden vilket skapar onödigt lidande.

Spike:s svans är dock nästan livsfarlig för den är så hård att han golvade en unge med den:tungan.

Vilka hundar kuperas fortfarande lagligt i sverige?

Har 2 st boxer och svansarna på dom har gett ett blåöga eller 3 på småfolk:rolleyes: men att kupera i någon ände har aldrig ens kommit på tal.
Visst har dom viftat till sår på svansarna men det är ändå inte ett skäl att kupera, det finns trasor att torka bort lite blod med:tummenupp

Kupering är bara estetiskt.

Så du menar jag hade blivit ännu coolare om jag kuperat öronen på min pitbull-tik? Kanske lika bra kapat lite till på min schäfer/rottis tiks redan stående öron! Fan va häftig jag varit då!! :D

Nej du hade inte blivit coolare. Men du hade trott att du blivit coolare. :)

Enda gången svansen kuperas i sverige är när hunden upprepade gånger slår sönder den, det är väldigt plågsamt för hunden. Dobermen och andra raser med väldigt lång o smal svans har för vana att göra det. Dock så kuperas inte hela svansen då utan fram till den kotan som är hel. Dvs helt beroende vart hunden brutit av/slagit sönder tippen.

Men ja, det är helt estetiskt annars. Tycker dom flesta hundraser med fyrkantigt huvud och mycket muskultur runt skallen ser bäst ut med stående öron. Men det är bara min åsikt, dvs oPK. :tungan :D

Vilka hundar kuperas fortfarande lagligt i sverige?

Har 2 st boxer och svansarna på dom har gett ett blåöga eller 3 på småfolk:rolleyes: men att kupera i någon ände har aldrig ens kommit på tal.
Visst har dom viftat till sår på svansarna men det är ändå inte ett skäl att kupera, det finns trasor att torka bort lite blod med:tummenupp

Kupering är bara estetiskt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...