Swedish Survivalist

Nästan samma här. Har spade, ficklampa, pannlampa, verktyg, mora, en påse grus osv i bilen. Första-hjälpen också. Man vet aldrig. Nu vid jul var det stopp på E4 norrut i fyra timmar(!). De där lirarna är ju lite off the wall men att vara friluftsnörd kan vara bra. Har tre gasolkök, gastuber och torrmat plus tält och annat så man klarar sig nog rätt OK vid strömavbrott. Det är väl vatten som kan bli lite jobbigt när man bor i en stad. Var på vårdcentralen för nån vecka sen då inkommande vatten till hela den stadsdelen var borta i ett dygn tror jag, nåt rör som spruckit/frusit.

För några veckor sedan fick jag reda på att jag antagligen är den sista invånaren i Sverige som fortfarande kör runt med bilpläd, förstahjälpenkudde, gummistövlar, fälgkors och morakniv.
Var en självklarhet när jag tog körkort.

Jag ska genast gå genom min egen BoB (Vad nu det är för något) och komplettera med gamla kläder som fungerar som valuta vid en eventuell undergång :va

Bug-Out-Bag.

Med andra ord en färdigpackad väska du snabbt kan rycka med dig om du måste lämna huset snabbt.

Min:
beauty-6.jpg

Nästa tillägg:
3307100630_d020386617.jpg

Pläd? PLÄD???!?!? Det ska vara KULSÄTE FFS!

Pläd... pfff :gnissla

Markus överlevnadslåda är ju inte precis nån Franz Jäger-hemlis. En portabel CD-spelare, solcell att ladda med och Smurfhits 9.

Kulsäte är säkert varmt och skönt.
Med rattmuffen som pannband och 100 wunderbaumar som nödkost klarar man sig i månader om bilen stannar.

Jag har överlevt varje dag än så länge och hoppas det blir fler.
Min sambo har sin "Skalman-ryggsäck" som innehåller allt mellan himmel och jord, så jag litar på henne när det blir nödsituation.:banana

Funderar på att göra som UNA-bombaren och flytta till skogs och fila på ett rejält manifest.

Jag har fan inte ens ett reservhjul i bilen :confused:

Inag hller, orka när man ändå har mobiltelefon liksom. Går lätt att få taxi fortare än man byter däck på 99 av 100 ställen min bil brukar befinna sig. Plus att byta däck är det allra allra tråkigaste som finns så jag skulle aldrig göra det. Fick i och flör sig punktering i våras men jag körde på fälgen till Däckia. :gnissla

Funderar på att göra som UNA-bombaren och flytta till skogs och fila på ett rejält manifest.

Finns faktiskt de som spårar så illa. I Sverige bl.a. Har gått en del dokumentärer om sådana fån i höstas, helt rubbade.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...