Swedish Survivalist

Jag har en sån där multikniv som jag tänkte börja använda om det blir krig eller nåt.
Den ligger hemma i en byrålåda.

Funderar på att kanske uppgradera den till en Rambokniv så att jag får med krok och fiskelina också. Vet dock inte riktigt var jag skulle fiska. Klara Sjö?

Tror jag har några konservburkar hemma också om det blir krig.
Bambuskott, kokosmjölk och lite sånt.

Hade en Rambokniv när jag var typ 10 år. Kommer ihåg att jag blev grymt besviken när jag skulle såga ner ett träd med sågwiren.

Jag har en sån där multikniv som jag tänkte börja använda om det blir krig eller nåt.
Den ligger hemma i en byrålåda.

Funderar på att kanske uppgradera den till en Rambokniv så att jag får med krok och fiskelina också. Vet dock inte riktigt var jag skulle fiska. Klara Sjö?

Tror jag har några konservburkar hemma också om det blir krig.
Bambuskott, kokosmjölk och lite sånt.
Är inte mycket av det som du tog upp här redan standardutrustning på 1200an?:tungan:tummenupp

Är inte mycket av det som du tog upp här redan standardutrustning på 1200an?:tungan:tummenupp

Det kan man ju tro. Tyvärr får man knappt med några verktyg alls.
En vanlig skruvmejsel typ, men vad hjälper det när allt på hojen är torx?

Haha, kul! skulle precis skriva samma sak! det gick inge vidare med trädfällningen, två tag sen gick skiten av....kompassen snurrade lite som den ville, & kniven trillade av handtaget, dom två tändstickor som medföljde gick ej att få fyr på heller....
Fina grejer! :tummenupp

Hade en Rambokniv när jag var typ 10 år. Kommer ihåg att jag blev grymt besviken när jag skulle såga ner ett träd med sågwiren.

Haha, kul! skulle precis skriva samma sak! det gick inge vidare med trädfällningen, två tag sen gick skiten av....kompassen snurrade lite som den ville, & kniven trillade av handtaget, dom två tändstickor som medföljde gick ej att få fyr på heller....
Fina grejer! :tummenupp

Fick du nån fisk då?

Kanske skulle regga sig?
Som luttrad landsbygdsbo, så innehåller min överlevnadsask:
Traktor.
Motorsåg.
Jaktvapen till allt på land och i vatten levande.
Ryssja.
Ålkista.
Nät.
Elverk.
Överlevnadsdräkt.
Fallskärm.
Dykutrustning.
En kasse ficklampor av alla möjliga modeller.
Flamsäker dräkt.
Aluminiumfolie.
Ännu mer alluminiumfolie.
Bring it on!

När jag var liten (typ 10) så tyckte jag om att kompilera små överlevnadskit för den händelse att man skulle råka ut för en riktigt grov snöstorm medan man åkte skidor uppe i fjällen (åre):D Vill minnas att det innehöll en billig variant av multitool, tändstickor och någon tigerraket som blivit över sedan nyår (nödraket?:va) :D :tummenupp

När jag var liten (typ 10) så tyckte jag om att kompilera små överlevnadskit för den händelse att man skulle råka ut för en riktigt grov snöstorm medan man åkte skidor uppe i fjällen (åre):D Vill minnas att det innehöll en billig variant av multitool, tändstickor och någon tigerraket som blivit över sedan nyår (nödraket?:va) :D :tummenupp

Du lever ju, så det måste ha funkat! :tummenupp

För några veckor sedan fick jag reda på att jag antagligen är den sista invånaren i Sverige som fortfarande kör runt med bilpläd, förstahjälpenkudde, gummistövlar, fälgkors och morakniv.
Var en självklarhet när jag tog körkort.

För några veckor sedan fick jag reda på att jag antagligen är den sista invånaren i Sverige som fortfarande kör runt med bilpläd, förstahjälpenkudde, gummistövlar, fälgkors och morakniv.

Nuförtiden gäller jämnställdhet, jämlikhet och fördomsfrihet.

Det räddar dig undan allt :tummenupp

Har alltid det nödvändigaste för överlevnad packat i min M/90 ifall befälen skulle får för sig att vi ska överleva litet extra någon gång. Tändstål gånger två, tändstickor i vattentät ask, torrt näver i plastpåse och kniv. Det enda som behövs. :tummenupp

Har alltid det nödvändigaste för överlevnad packat i min M/90 ifall befälen skulle får för sig att vi ska överleva litet extra någon gång. Tändstål gånger två, tändstickor i vattentät ask, torrt näver i plastpåse och kniv. Det enda som behövs. :tummenupp

Även om du har en krogkväll?

Du verkar aningens indoktrinerad av lumpen..

Pläd? PLÄD???!?!? Det ska vara KULSÄTE FFS!

Pläd... pfff :gnissla

Markus överlevnadslåda är ju inte precis nån Franz Jäger-hemlis. En portabel CD-spelare, solcell att ladda med och Smurfhits 9.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back