Adde-Gbg skrev:
Jag håller med, den så kallade svenska avundsjukan finns i alla länder jag har besökt IAF, i USA är den ännu jävligare än här, skaffar en på gatan en Bronco ska nästa granne ha en hummer om han så ska pantsätta svärmor....
Grekerna är också löjligt avundsjuka på vad andra har, och stoltserar med alla sina nya leksaker som en tupp, ända tills någon annan visar sig ha värre grejor att komma med.....
Tillbaka till huvudfrågan, klart att grabben ska få köra gratis om möjlighet finnes, men "kravet" var lite klumpigt formulerat till att börja med...
Den nya formuleringen är bättre, även om han ställer samma krav i ett pm nu.
Sen är det väl ingen som vet om det är ett absolut krav, Swedie kanske bara helt enkelt frågar snällt om han kan få komma och lägga ett par varv utan att pröjsa, han hinner dessutom knappast ränna runt på alla bandagar hursomhelst, och på vissa bandagar finns helt enkelt ingen grupp han kan åka i.
Sammanfattningsvis: Om Swedie frågar om han kan få köra gratis så tycker jag att det är rimligt att han får det, för en tråd här måste ju IAF vara mest reklam för pengarna, även om han kommer dit och kör...
Givetvis förutsatt att det finns en klass/grupp han FÅR köra i...
(IRONI)
Dessutom är det bra träning för dom andra nybörjarna att varva Swedie, dom får ju mycket träning på omkörningar....

(näe, jag var inte seriös där på slutet, det borde framgå utan förklaring)