Swedies nya regel.

Status
Ej öppen för fler svar.
sgtpepper skrev:
Gud så löjligt det är när folk hela tiden skall hänvisa till någonslags påhittad avundsjuka som skulle vara signifikant för just svenskar, vad är alla ni "icke-avundsjuka" då, norrmän, tyskar eller landsförrädare?

Är man avundsjuk bara för att man tycker att inskränkningar i vad som får uttryckas på SH är felaktigt? Denna sajt drivs av reklamintäkter, utan besökare ingen reklam. Bara för att Swedie äger servern så skall väl inte det betyda att han sätta upp vilka märkliga regler som helst?

Vad blir det härnäst? Varje gång någon får ett mecktips så ska Swedie ha fem spänn som tack för att han förmedlade tipset via sin eminenta vBulletin-baserade forumserver?

Att folk står i kö för att uttrycka sin naiva "klart grabben ska få tjäna stålar" utan att för en sekund fundera lite längre än näsan räcker är irriterande. Och sluta jiddra om någon jävla avundsjuka, det handlar inte om det utan att en del har åsikter om hur forumets regler konstrueras. Swedie får gärna tjäna en shitload med stålar på reklam eller donationer, men att börja censurera information som verkligen kan vara av intresse för stora delar av sporthojs-kollektivet om han inte får åka gratis är märkligt.
Mycket bra skrivet!

Blondie skrev:
Sen är Svenskar faktiskt kända för att vara avundsjuka för småsaker.

Typex Jasså nu har grannen bytt bil igen!Hur har han råd med det........osv osv
Jo, det må hända, men att använda det som argument för att döda all diskussion om ämnen som detta är frustrerande.

Jag tror nog att de flesta tycker att det är helt ok att Swedie tjänar pengar på sporthoj.com, problemet som jag ser det är om viljan att tjäna pengar inkräktar på själva grundtanken med forumet (eller åtminstone det jag trodde var grundtanken): fri informationsspridning om motorcykelhobbyn för och av motorcyklister. Om informationsflödet börjar begränsas med villkor enbart för att ge sajtägaren ekonomiska fördelar så försvinner ju själva vitsen med forumet. Sälj reklamplats, sälj prylar och tröjor, ta emot donationer, eller vad som helt, men begränsa för fan inte forumet och den information som får lämnas däri, det är ju själva kärnan i sporthoj.com-grejen.

Adde-Gbg skrev:
Mycket bra skrivet!

Jag håller med, den så kallade svenska avundsjukan finns i alla länder jag har besökt IAF, i USA är den ännu jävligare än här, skaffar en på gatan en Bronco ska nästa granne ha en hummer om han så ska pantsätta svärmor....

Grekerna är också löjligt avundsjuka på vad andra har, och stoltserar med alla sina nya leksaker som en tupp, ända tills någon annan visar sig ha värre grejor att komma med.....

Tillbaka till huvudfrågan, klart att grabben ska få köra gratis om möjlighet finnes, men "kravet" var lite klumpigt formulerat till att börja med...
Den nya formuleringen är bättre, även om han ställer samma krav i ett pm nu.
Sen är det väl ingen som vet om det är ett absolut krav, Swedie kanske bara helt enkelt frågar snällt om han kan få komma och lägga ett par varv utan att pröjsa, han hinner dessutom knappast ränna runt på alla bandagar hursomhelst, och på vissa bandagar finns helt enkelt ingen grupp han kan åka i.

Sammanfattningsvis: Om Swedie frågar om han kan få köra gratis så tycker jag att det är rimligt att han får det, för en tråd här måste ju IAF vara mest reklam för pengarna, även om han kommer dit och kör...
Givetvis förutsatt att det finns en klass/grupp han FÅR köra i...

(IRONI)
Dessutom är det bra träning för dom andra nybörjarna att varva Swedie, dom får ju mycket träning på omkörningar....
:hihi (näe, jag var inte seriös där på slutet, det borde framgå utan förklaring)

Korkad diskussion, de bandagar jag hara arrangerat har aldrig kostat mej pengar utan gått med en liiiten vinst. Detta trots att jag erbjudit Swedie gratisplats på alla arrangemang vi har. Som arrangör är det perfekt att annonsera här på forumet, man når rätt målgrupp utan nån större ansträngning.

Måste säga att det är mycket om och men i den här tråden. Om om om... Men men men... Tycker ni det vart helt omöjligt att annonsera om bandagar.. gör inte det... :brinnerup

Gustav O skrev:
OM det nu är en så lysande affärsidé undrar jag varför det största bolaget gick i putten pga att det inte gick runt?

Medan det finns arrangörer som får det till att gå ihop! Det finns människor som är duktiga på att driva en verksamhet och det finns människor som är mindre duktiga! Dessa finns innom alla områden! Personligen hör jag INTE till de som är duktiga varför jag i stället håller mig till den idéella verksamheten!

Som arrangör (SMC Väst) av BKK där vi erbjuds att anonnsera här på www.sporthoj.com till en ringa kostnad av att erbjuda swede EN plats ser vi inte som ett problem! Vi har dock kravet att deltagrnas motorcyklar måste vara registrerade och försäkrade vilket också gäller swede´s hoj!

Jag tycker att kravet är rimligt men det går kanske att sköta kontakten med arrangörer på ett smidigare sätt som inte sticker i ögonen på ett fåtal!

Mvh!
// Niklas

sgtpepper skrev:
Gud så löjligt det är när folk hela tiden skall hänvisa till någonslags påhittad avundsjuka som skulle vara signifikant för just svenskar, vad är alla ni "icke-avundsjuka" då, norrmän, tyskar eller landsförrädare?

Är man avundsjuk bara för att man tycker att inskränkningar i vad som får uttryckas på SH är felaktigt? Denna sajt drivs av reklamintäkter, utan besökare ingen reklam. Bara för att Swedie äger servern så skall väl inte det betyda att han sätta upp vilka märkliga regler som helst?

Vad blir det härnäst? Varje gång någon får ett mecktips så ska Swedie ha fem spänn som tack för att han förmedlade tipset via sin eminenta vBulletin-baserade forumserver?

Att folk står i kö för att uttrycka sin naiva "klart grabben ska få tjäna stålar" utan att för en sekund fundera lite längre än näsan räcker är irriterande. Och sluta jiddra om någon jävla avundsjuka, det handlar inte om det utan att en del har åsikter om hur forumets regler konstrueras. Swedie får gärna tjäna en shitload med stålar på reklam eller donationer, men att börja censurera information som verkligen kan vara av intresse för stora delar av sporthojs-kollektivet om han inte får åka gratis är märkligt.

Bra sagt :tummenupp

Neutral skrev:
Personalen kommer från Landstingen t ex men gör detta i privat regi för "riktig" lön. De har med sig viss utrustning men det mesta, som t ex ambulanserna, står klubbarna för, därav inte senaste blingmodellen till vissas förtret. Kan dock nämna att dessa undermåliga pimpmobiler endast används inom anläggningen, vid behov av transport till sjukhus sker det med hjälp av sjukhusets resurser, normalt en fullpimpad ambulans, kanske t o m en helikopter!

Ovanstående gäller LMS.
Vet att flera av dom som är på våra arrangemang till vardags jobbar på akuten i Linköping :nurse

sgtpepper skrev:

Mycket bra sagt!!
Däremot tycker jag definitivt att alla som annonserar kan ta upp det för diskution med Swedie. Jag menar det finns ju så himmla många olika sätt man kan hjälpas åt. ex åka gratis mot lite hjälp, rabbat etcetc...
Bli inte girig Swedie. Du kommera att förlora på det i längden.

Annars ska du ha :tummenupp :tummenupp för en site som :yoparty :yoparty

Over and out / Big J

Gottis skrev:
okej det köper jag ...men hur är det då med Actionday vi är ju iaf oförsäkrade där tvivlar på att Nitrous har en Motorsports försäkring nu är vi lite OT :felämne
Det får du fråga honom om.

Migael skrev:
Swedie, jag tyckte glocalnets priser va låga men du tar fan priset :4skrika :hihi

:rofl :rofl :rofl

Personligen kommer jag nog aldrig att fixa någon bandag.
Så jag skiter i vilket.

Desutom är det ju ganska tydligt att en tråd som Liwa lägger ut om en bandag, bör betraktas som annonsering för deras verksamhet. Och det ligger inom all rimligt sunt förnuft, att Swedi kan ta ut någon sorts avgift för det.

Och att folk som ansvarar för olika mediautrymmen kör lite barter, är knappast något nytt.

Skulle därremot privatpersoners egena trådar, (där man diskuterar en eventuel bandag med sina polare), stängas ner för att Swedie inte automatiskt har en gratisplats, så tror jag folk kommer byta forum.
Men jag tvivlar starkt på att det kommer hända.

Annars tycker jag att det är bra att bandagarna kommer ut här. Dom andra siterna som visar bandagar är så sunkiga.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back