Swedies nya regel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Swedie skrev:
klart och tydligt nej. Att använda Sporthoj.com ska alltid vara gratis.
¨

Men varför inte en donationsknapp?
Förlorar du inget på...

Den idén ska jag ha provision på.

Swedie skrev:
Möjligen klumpigt uttryckt. Lite för mycket av "talspråk". Har ändrat. Men mitt önskemål är väl inte direkt orimligt heller?

Det är inget önskemål du ställer, det är ett krav som jag tolkar det.
Och det är absolut inget som gangnar oss forumanvändare om en arrangör inte vill ha dig med för då kommer merparten inte få veta det.

McB skrev:
Säg inte det. Summor runt 50000 för att hyra en bana med säkerhetspersonal på plats är inga ovanligheter.

Edit: dessa prisuppgifter gällde under sommaren 2004.

Falkenberg - 23 000 plus moms
Anderstorp - 9 000 (tre timmar)
Knutstorp - 50 000 plus moms
Sturup - 12 500 plus moms
Mantorp - 50 000 plus moms
Kinnekulle - 28 000 plus moms
Gelleråsen - 30 000 plus moms
Är du säker på dom uppgifterna?

En ambulans kostar inte 20 k, vart tar resten av pengarna vägen?

Förstår bara inte varför den som står för annonsplatts (swede) inte ska ha betalt, om det nu är att få åka på bandagar eller det är pengar kan ju kvitta. Jag tycker det är ett mycket bra krav för att annonsera om bandagar att han ska få åka...

Swedie skrev:
Möjligen klumpigt uttryckt. Lite för mycket av "talspråk". Har ändrat. Men mitt önskemål är väl inte direkt orimligt heller?

Ser bättre ut efter din textändring, tycker det är ok att ta pröjs av de som är vinstdrivande. Om din avgift för detta blir i form av en fri bandag, fine.
Men vi som sitter med dig och spenderar våra sista kronor för denna mindre billiga hobby så skulle jag nog tänka mig för och inte "ta" platser för dina kära mc bröder/systrar som faktiskt gör denna sida attraktiv för många i vårt avlånga land. Din hemsida är så viktig för oss att kunna nå ut med info/diskussioner.
Tjäna slantar, men ställ in dig i kön som alla andra, tycker de som anornar bandagen det är ok, visst, men det var just det tolkade kravet från din sida, snålskjuts är inte omtyckt...

Nog om det, du verkade inse första textens intryck..... :tummenupp

Last edited:
HanneZ skrev:
Är du säker på dom uppgifterna?

En ambulans kostar inte 20 k, vart tar resten av pengarna vägen?

Priserna kommer direkt från banägaren och är tillförlitliga. Det är inte billigt att hyra bana, om någon nu trodde det.

jag har iaf uppskattat ordentligt att de som lagt ut bandagar hittills kontaktat mig före och erbjudit plats som "betalning" / utbyte. Bättre än att ta rena pengar iaf. Är det en privatperson som kommer med klart låga priser för att genomföra en enkel bandag, så är det väl en sak. Det är egentligen valfritt (och uppskattat) att erbjuda mig att åka gratis som utbyte av tjänster. Vill ju inte att bandagar som finns ska bli bortkastade bara för att jag "ska" ha dittan och dattan.

Swedie skrev:
jag har iaf uppskattat ordentligt att de som lagt ut bandagar hittills kontaktat mig före och erbjudit plats som "betalning" / utbyte. Bättre än att ta rena pengar iaf. Är det en privatperson som kommer med klart låga priser för att genomföra en enkel bandag, så är det väl en sak. Det är egentligen valfritt (och uppskattat) att erbjuda mig att åka gratis som utbyte av tjänster. Vill ju inte att bandagar som finns ska bli bortkastade bara för att jag "ska" ha dittan och dattan.

Då är vi på samma spår igen... :)

Vi (actionpics) tycker inte det är ett orimligt önskemål alls från Swedie. Vi har vid flertalet tillfällen annonserat utanför forumet på förstasidan bl.a. och även betalt för annonsplats.
Då det skapats ett forum för att just endast "annonsera" om bandagar så är det ett mycket enkelt sätt att nå en bred skara på ett smidigt sätt och om det kostar en förarplats så är det inget att snacka om.

Kan förstå att det sticker i ögonen på några och framförallt när "önskemålet" inte är helt lätt att formulera snyggt, och visst är det en svår balansgång mellan vad som ska vara gratis och inte, och för vem.
Men är det ett önskemål som gäller för alla som ska arrangera bandagar och annonsera via forumet så är det bra, kan inte misstolkas för vem det gäller då!

/Nitrous

McB skrev:
Det får du väl fråga arrangören. Jag har ingen insikt i deras ekonomi.

DOM är vinstdrivande,hehe.
Hyra av kommun, underhåll, anställd personal bla bla bla....
en sån anläggning är jag inte ett du förvånad över att det kostar kulor att hålla igång...

Jag hänger inte riktigt med.
Snälla förtydliga lite.
Är det:
1. Enstaka banåkningar anordnade av företag/privatpersoner.
2. Klubbarnas allmäna åkningar/rr-träningar som avses?
Eller rent av båda?

/Johan

Edit:
Ge grabbhalvan en plats...

Last edited:
2fast4hjo skrev:
I år har väl också avgiften för ambulans höjts kraftigt :va , 1000 kr/timme är en uppgift jag har för mig att jag har läst här tidigare avseende kinnekulle.

Det är faktiskt så att alla inte har ambulans, utan endast röda korsare, vissa inget alls. Och dom kan då inte kosta 1000 kr i timman.

Varför är det jämt så sunkiga ambulanser på bankörningar? Gamla 940 typ, man får nog ha tur om dom lyckas komma fram till sjukhuset utan att bakaxeln lämnar in...

Status
Ej öppen för fler svar.
Back