Swedies nya regel.

Status
Ej öppen för fler svar.
twinner skrev:
Jag känner mig lite kluven. Men varför i helvete ska de sticka i ögonen när nån vill tjäna på nåt?

Det sticker inte ögonen när någon vill tjäna på något. Det sticker i ögonen när någon gör det på ett fult sätt.

Tillåt information om allmänna bandagar, alltså tillfällen där banägaren/klubben själva står som arrangör. Låt privatpersoner meddela om tillfällen som dyker upp, och tillåt även dem att informera om egentagna initiativ till bandagar.

När det gäller vinstdrivande banarrangörer så ska de inte tillåtas annonsera utan någon form av eftergift. Samma regler som i övriga forum alltså.

twinner skrev:
Jag känner mig lite kluven. Men varför i helvete ska de sticka i ögonen när nån vill tjäna på nåt?

Sticker inte alls, tyckte mer det var ett buffligt sätt. Han får gärna tjäna miljoner på denna sajt om han vill. Skulle gladeligen låta honom göra det. Men då får han väl gå samma väg som oss för att få vara med på en bandag.
Istället för att ställa in sig överst på alla listor.....
Man ska nog tänka sig lite för innan man tar sig för stora friheter.

Last edited:
Den texten var formulerad som en elefant rör sig i en porslinsfabrik. :rofl
Förstår tanken men vete tusan...

Att här finns gratis forum och gratis annonsering är MYCKET trevligt, lockar ju hit folk, antagligen en av anledningarna till att det är just gratis..

Det nya kravet är väl rimligt när det gäller företag kan jag tycka, men lite väl häftigt om det är privatpersoner som driver på.

Precis som företag oftast inte få sätta upp annonser på allmänna uppslagstavlor. Konstigare än så är det inte väl?

Varför ska vi få annonsera, prata, ge varann råd, tips och ideér på Swedies Server helt gratis?

Mvh

Hehe, eller så är det Mattias som busar :D

pakopak skrev:
ironi on/ så om jag annonserar ut min hoj på gratisannonserna på sporthoj.com så ska swedie kunna få min hoj? /ironi off

Nä han får bara burna slut bakdäcket åt dig.

HanneZ skrev:
Eum, vilka bandagar går arrangörerna +-0 på?

De där arrangören är en eller flera personer som hyr banan för att själva få tillfälle att köra, och samtidigt låter andra vara med för att klara finansieringen.

Jag har själv varit med och arrangerat flertalet sådana tillfällen, och det är endast i undantagsfall som inkomsterna täcker utgifterna. Om de ovanligt nog skulle göra det, tycker jag att arrangörerna kan få behålla de futtiga hundralapparna för att de över huvud taget ställer upp.

Briljanto skrev:
Att här finns gratis forum och gratis annonsering är MYCKET trevligt, lockar ju hit folk, antagligen en av anledningarna till att det är just gratis..

Det nya kravet är väl rimligt när det gäller företag kan jag tycka, men lite väl häftigt om det är privatpersoner som driver på.

Precis som företag oftast inte få sätta upp annonser på allmänna uppslagstavlor. Konstigare än så är det inte väl?

Varför ska vi få annonsera, prata, ge varann råd, tips och ideér på Swedies Server helt gratis?

Mvh

För att här vore tomt om det kostade?

Briljanto skrev:

Mvh

Precis :tummenupp Kostar ju pengar på många andra ställen. Varför inte unna den som gör denna sida detta.
Och vadå klumpigt utryckt.....rätt å slätt bara.

McB skrev:
De där arrangören är en eller flera personer som hyr banan för att själva få tillfälle att köra, och samtidigt låter andra vara med för att klara finansieringen.

Jag har själv varit med och arrangerat flertalet sådana tillfällen, och det är endast i undantagsfall som inkomsterna täcker utgifterna. Om de ovanligt nog skulle göra det, tycker jag att arrangörerna kan få behålla de futtiga hundralapparna för att de över huvud taget ställer upp.
Ok, vad vet jag... Jag tänkte bara så att på t.ex. Kinnekulle så tar dom ca 700 kr och är la ca. 80 som är där o kör. Efter lite multiplicerande av dessa siffror hamnar man knappast på banhyran...

HanneZ skrev:
Vad spelar det för roll om det är en privatperson eller ett företag som tjänar pengar?

Det är syftet med arrangemanget som man måste skilja på. En privatperson hyr i de allra flesta fall banan för att kunna köra själv och samtidigt ge andra tillfälle att göra det. Ett företag gör det i syfte att tjäna pengar.

Möjligen klumpigt uttryckt. Lite för mycket av "talspråk". Har ändrat. Men mitt önskemål är väl inte direkt orimligt heller?

HanneZ skrev:
Ok, vad vet jag... Jag tänkte bara så att på t.ex. Kinnekulle så tar dom ca 700 kr och är la ca. 80 som är där o kör. Efter lite multiplicerande av dessa siffror hamnar man knappast på banhyran...
OM det nu är en så lysande affärsidé undrar jag varför det största bolaget gick i putten pga att det inte gick runt?

Chronic skrev:
För att här vore tomt om det kostade?

Säker på det?

Är medlem på ett par andra forum också, där man kan köpa sig VIP pass, för att få tillgång till lite andra funktioner, det funkar bra. Många som gjort det.

Dock tycker jag att det är trögt med kostnader och sånt, är bättre upplagt här på SH, att annonseringen ger inkomsterna, allt för användarna är gratis.

Mvh Mattias

Nu kanske det finns info bakom detta som inte framgår, men det står inte
någonstans i denna text att han kräver det ska vara gratis för honom!

Han kanske bara vill förvissa sig om en plats, om han får tid?

HanneZ skrev:
Säg inte det. Summor runt 50000 för att hyra en bana med säkerhetspersonal på plats är inga ovanligheter.

Edit: dessa prisuppgifter gällde under sommaren 2004.

Falkenberg - 23 000 plus moms
Anderstorp - 9 000 (tre timmar)
Knutstorp - 50 000 plus moms
Sturup - 12 500 plus moms
Mantorp - 50 000 plus moms
Kinnekulle - 28 000 plus moms
Gelleråsen - 30 000 plus moms

Last edited:
pakopak skrev:
ironi on/ så om jag annonserar ut min hoj på gratisannonserna på sporthoj.com så ska swedie kunna få min hoj? /ironi off
klart och tydligt nej. Att använda Sporthoj.com ska alltid vara gratis.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back