Swedie --> Cali = sant (2005)

Tessan skrev:
Men om man är brud då.. Vad lockar man till sig då...?! :va
gissa... :rolleyes: Jag kan lätt få fram en kö som vill dejta (med allt vad det innebär :hihi) till en svensk tjej i Cali. Blev frågad så många gånger om inte jag kunde få fram brudar åt dom. :lol Men saken är den att gå bara ut o alla kommer veta att "den där tjejen ser inte ut att vara härifrån" och kommer börja närma sig dig, och börja stöta.

Swedie skrev:
Hum, nästa år... bye bye Sverige. Hello Cali! :tummenupp

Har precis avslutat ett visst samtal som innebär att jag kan åka tillbaka, dock efter att man gjort lite uppoffringar och öslat pengar o lite sånt på en viss person. he he, vissa kan gi(f)<ss>(t)a sig till det :rolleyes: :rofl

Jag ska bara ta en allvarlig funderar nu om detta är vad jag vill. Jag har inte önskat annat än tillbaka till USA då jag inte var klar där, jag hade precis kommit in i gänget och skaffat mig ett najs ställe att bo på, en bil och en hoj m.m.

Jag åker inte tillbaka till USA för att jag stödjer Politiken på nått sätt, utan det är livet och vännerna och det sköna "Cali-life" som lockar mig. Spana in serien "The OC" så är det lite av den stilen på det mesta.

Tänkte bara dela med mig av vad jag just vet just blev en möjlighet igen! Jag vet att jag sagt det tidigare, men då var det advokater som sa diverse grejer (advokater ljuger :D).

Känns som :tomten varit här.

Nu ska jag ut o springa en vända. Måste vara i form inför RR-tävlingen på Knutstorp.

Tag chansen och åk. :tummenupp
Ångrar man sig går det alltid att åka hem igen eller hur?

WestW skrev:
Tag chansen och åk. :tummenupp
Ångrar man sig går det alltid att åka hem igen eller hur?
Jag KAN åka hem, men inte utan att förlora just "rätten att åka tillbaka och bo och leva i landet". Lite konstigt det där... men som sagt, ångrar jag mig och känner att det gick åt "andra hållet" he he.. så åker jag ju hem.

På Swedie låter det som livet i Kalifornien är bättre än himmelriket. Jag bodde i San Francisco i fyra år och kan intyga att man vänjer sig vid och hinner tröttna på det mesta. Att åka hem till Sverige några gånger per år var alltid lika skönt. För den som är van vid att umgås med människor som har koll på mer än det som händer i kvarteret man bor blir det lite av en chock att upptäcka hur läskigt lite universitetsutbildade amerikaner vet om världen utanför USA. Det kan lätt bli frustrerande för den som inte är amerikan.

Swedie skrev:
Jag KAN åka hem, men inte utan att förlora just "rätten att åka tillbaka och bo och leva i landet". Lite konstigt det där... men som sagt, ångrar jag mig och känner att det gick åt "andra hållet" he he.. så åker jag ju hem.

oki var det så det funkade. Dubbla medborgarskap eller nått sånt funkar alltså inte? Åker du dit och gifter dig är det alltså tvärkört att flytta tillbaka till Sverige ett tag och sen åka tillbaka till USA?

Åk ändå. Men tänkt på hur livet blir efter ett tag när stjärnglansen av att vara ny och spännande lägger sig. Vet själv hur det var första månaderna i USA när tjejerna var tok-nyfikna :hihi

Nyteknik skrev:
På Swedie låter det som livet i Kalifornien är bättre än himmelriket. Jag bodde i San Francisco i fyra år och kan intyga att man vänjer sig vid och hinner tröttna på det mesta. Att åka hem till Sverige några gånger per år var alltid lika skönt. För den som är van vid att umgås med människor som har koll på mer än det som händer i kvarteret man bor blir det lite av en chock att upptäcka hur läskigt lite universitetsutbildade amerikaner vet om världen utanför USA. Det kan lätt bli frustrerande för den som inte är amerikan.
Håller med om att inteligensen hos de flesta amerikaner är rätt låg vad gäller vad som finns utanför USA's gränser. Folk trodde ibland att "Sweden" låg i USA. Att "Switzerland" var "Sweden".. osv. Massa saker som gjorde mig paff.

Det är bara att spana in Jay Leno's lilla sketch som heter "Jay Walk" och när de har den där tävlingen på showen. Detta är inte påhittat, utan det ÄR folk som är så dumma i huvet. Det är rätt sjukt vad dumma är därborta.

Jag kände iaf att jag låg över IQ gränsen på de flesta amerikaner. :D

avisst, och till slut lägger sig ju det där som gör att allt är så spännande eftersom det nytt. Efter 1 år i Cali började jag känna just detta att, nu bor jag här... det är inte längre så nya saker. Det är samma sak som händer. Det är just detta jag grubblar på just nu om det ÄR värt det eller inte att åka över. Och ifall jag INTE åker över, så måste jag finna nått sätt att ta mig igenom vintern här i Sverige, och det har varit som jag tidigare skrivit att jag tänkt på att flytta till Spanien. Det är ju EU så det är mycket lättare att få lagligt uppehälle där. Man slipper ju gifta sig med nån jänta liksom.

Men varje minne jag har av Cali är bra på nått sätt. Utöver de riktigt dåliga stunderna då jag t.ex fick alla mina pengar snodda (stor summa), antal hojkrascher, böter osv... fängelse (iofs rätt kul där he he).

Nej, nej, åk dit du bara... inte alls avundssjuk... inte då... mummel...

Nåja, om du håller löftet att bjuda på husrum och en bira (helst importerad då "amercan beer is like making love in a canoe... fucking close to water") om man besöker staterna igen, så slipper jag gå resten genom livet och smyghata dig. :rolleyes:

Äh, jag har mitt eget Cali hemma på gården, svensk sommar är ändå svensk sommar (regnig och full av mygg?).

Swedie skrev:
men som sagt, jag måste göra mig en funderare på vad jag verkligen vill. Samtidigt som jag vill tillbaka, vill jag ju även köra RR i Sverige. Men säsongen är kort här... i Cali är den året runt t.ex.

Du vet väl att underbart är kort Swedie... :tungan

Nää... grattis såklart.. :tummenupp att du har möjlighet att åka tillbaka om du vill.

Men det KAN ju va så att det inte känns lika "special" att komma tbx.. som det gjorde när du blev tvungen att åka hem.

Här finns väl oxå ljusglimtar o vänner hoppas jag... tråkigt att du lämnar oss blir det i alla fall... om du gör det.!?

//Mad

Madhonda skrev:
Du vet väl att underbart är kort Swedie... :tungan

Nää... grattis såklart.. :tummenupp att du har möjlighet att åka tillbaka om du vill.

Men det KAN ju va så att det inte känns lika "special" att komma tbx.. som det gjorde när du blev tvungen att åka hem.

Här finns väl oxå ljusglimtar o vänner hoppas jag... tråkigt att du lämnar oss blir det i alla fall... om du gör det.!?

//Mad

Det som skulle hindra mig är om jag hittar "världens bästa tjej"... som gillar samma saker som mig i största mån utan att det blir enerverande...hehe! Men det kommer nog inte ske, då jag inte sett minsta tillstymmelse till nått seriöst flörtande. Trist nog, så därmed gör jag vad jag älskar mest och även ser till att jag kan göra det jag älskar mest (just nu).

Men som du säger, jag vet inte om jag har samma känslor för Cali längre. Svenska sommaren ÄR den bästa, på sitt sätt då resten av året är piss. Jag vill stanna kvar i Sverige oxå och träffa folk från forumet, festa, köra hoj m.m. Men sen kommer den där förbannade vintern. Då sitter jag där och sliter av mig håret och önskade jag vore nån annanstans på en varmare breddgrad där jag kan köra hoj.

Zpix (och även andra), klart som attan att du är välkommen över och festa lite! Vi kan dra ihop diverse motorcykelpuckon att festa med, vi gör det bäst! Tråkigt nog i början av livet i Cali så var jag dålig på det, och fick diverse hyss gjorda på mig... lol. (därefter började jag försöka att inte bli så histeriskt full hela tiden)

Vad vill jag?! Tillbaka eller inte?!? Jag vill tillbaka, om jag är tillbaka efter ett knäpp med fingrarna. Men processen, sakerna jag måste göra... är en hel del, och jag funderar på om det är värt det.

Känner mig lite :3freak och samtidigt :banana men ändå :död

Biifer skrev:
Grattis grattis! Jag kommer och hälsar på dig hösten 2006. Då är det nämligen tänkt att jag ska plugga "over there" Du råkar inte veta om det finns några bra universitet där? Isf, vad dom heter o så.

www.calpoly.edu . Kanonställe ! Åxå sugen på att åka tillbaka till Cali..... :rolleyes: Om man skulle få tummen ur nån gång :D

/Fredrik

Swedie skrev:
Zpix (och även andra), klart som attan att du är välkommen över och festa lite! Vi kan dra ihop diverse motorcykelpuckon att festa med, vi gör det bäst! Tråkigt nog i början av livet i Cali så var jag dålig på det, och fick diverse hyss gjorda på mig... lol. (därefter började jag försöka att inte bli så histeriskt full hela tiden)
Som man säger i förorten: "Fett!"

Swedie skrev:
Vad vill jag?! Tillbaka eller inte?!? Jag vill tillbaka, om jag är tillbaka efter ett knäpp med fingrarna. Men processen, sakerna jag måste göra... är en hel del, och jag funderar på om det är värt det.
"Follow your heart Swedie-San, follow your hart..." Tänk på att du är ung och alltid har möjligheten att återvända till svedala.

Skulle ju vara tråkigt om du på ålderns höst, medans du (i bästa fall) blir torkad i röva av en outbildad sjukvårdare, tänker:
"Faen, jag skulle nog ha testat att åkt tillbaka till Cali ett tag... fyra hekto kardemumma ska det vara i kanelbullarna... eller var det kryddpeppar... ja jäklar, det var bra fint där i Cali i alla fall... eller ska man ha Curry... snart är det läggdags... trallarallalallablubbblubb"

(Jaja... jag kan inte hjälpa att Swedie-pojken blir lite gaggig på gamla dar...)

pvcraketen skrev:
Ja, du kan ju precis som Nyteknik bosätta dig i San Fransico. Där vet vi att det är sällsynt med killar som gillar tjejer...
Jasså, var därför Nyteknik var där :D haha

Ja nä, jag kan inte åka tillbaka till USA för att gifta mig. Måste gifta mig här i Sverige med tjejen, sen efter 6-12 månader får jag papper på att jag får åka tillbaka... kostar... peeengar!

har tänkt åka runt en del i slutet på 2005, ut o resa några månader. Billig övernattning kommer att eftersökas :D med några månaders semester & kompledigt/tjänsteledigt blir det nog lite resa ... fast det blir ju fler ställen än Californien ....

Gött att det löst sig! ... vill man så kan man, det är jäävligt tydligt!

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back