Svininfluensan

• Thread starter Thread starter Håkan och Madde
  • Start date Start date
Har inget emot feta, förutom om de sitter och klagar på att de inte går ner i vikt samtidigt som de trycker i sig en bakelse, men jag tycker inte att de ska ha förtur på vaccinet.

Nån som vet varför just feta skulle vara extra utsatta? Jag menar det finns ju andra grupper som kanske har lite sämre grundhälsa än genomsnittet om det nu hänger på det. Rökare, astmatiker eller whatever. :va

Nån som vet varför just feta skulle vara extra utsatta? Jag menar det finns ju andra grupper som kanske har lite sämre grundhälsa än genomsnittet om det nu hänger på det. Rökare, astmatiker eller whatever. :va

Har en artikel på jobbet om detta, ska se om jag kommer över
den.

Jobbar för närvarande på en influensavårdcentral och tillhör riskgrupp i och med nedsatt immunförsvar (bra kombination :gnissla)men peppar peppar har jag inte drabbats än och jag överväger att strunta i sprutan.

Last edited:
En snabb gissning kan vara större belastning på hjärtat. Kraftigt överviktiga lider väl även större risk vid operationer och liknande?

Jobbar för närvarande på en influensavårdcentral och tillhör riskgrupp i och med nedsatt immunförsvar (bra kombination :gnissla)men peppar peppar har jag inte drabbats än och jag överväger att strunta i sprutan.
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4462329&postcount=173

De kommer tydligen hit på arbetsplatsen för att vaccinera oss, men jag avstår helst.

Last edited:
enorm skillnad jämfört med att skada sig i en trafikolycka.
Ja till exempel så är människor naturligt feta, precis som människor är naturligt dumma i huvudet.

Nu är jag ingen expert men en gissning är att de helt enkelt ÄR mer utsatta än rökare, astmatisker och så vidare. Jag kan inte utesluta det i alla fall eftersom jag inte har några fakta alls förutom ett citat i första inlägget.

Annars kanske rökare, astmatiker och så vidare går under "sjuka och svaga personer"?

Varför då? Du vet väl om att det är farligt att köra för fort + att det är olagligt?
Och även om dom skadar sig när de kör lagligt så var det ju ändå ett val att köra motorcykel. Ifall man använder någonting annat än buss/spårvagn/tunnelbana och skadar sig så anser jag att den enda ersättning man är berättigad till är en dödlig injektion. Fy fan för människor.

Last edited:
Ja till exempel så är människor naturligt feta, precis som människor är naturligt dumma i huvudet.

Lol natuligt feta vilket j*vla BS.
Gör du av med mer kallorier än du stoppar i dig så går du ner i vikt, svårare än så är det inte.

Lol natuligt feta vilket j*vla BS.
Gör du av med mer kallorier än du stoppar i dig så går du ner i vikt, svårare än så är det inte.

Åhhh fan är det så enkelt....då finns det hopp även för mig givet då att jag överlever svininfluensan naturligtvis:)

Ja verkligen LOL alltså. Man ska alltså bara göra av med fler kallorier?
Tror nog du förstår vad kallorier är även om jag skrev ett l för mycket.
Och ja det räcker, bränner du 2000 o stoppar i dig 1500 så kommer du ha ett underskott på 500 kalorier vilket kommer göra att du gå ner i vikt oavsett om du väljer att äta dom 1500 kalorierna i form av pizza, smör, äpplen etc.

Det är ganska intressant att starta en tråd här. Man vet ALDRIG vart den slutar ;-)
Min tanke som Ts var att se om NÅGON skulle reagera på lanstingets formulering. men kan inte hitta någon än. men de är som vanligt roande läsning ;-)

Handsprit på arbetsplatsen minskar smittrisken för svininfluensan

Vi har haft väldiga problem med handsprit då det har varit restnoterat i flera veckor……………..

Bifogat

• image001[1].JPG
    image001[1].JPG
    71.7 KB · Visningar: 54
så var den över:banana

Socialstyrelsen vill att svininfluensan inte längre ska klassas som allmänfarlig sjukdom utan endast anmälningspliktig för att frigöra resurser inom vården.

– Vi kan konstatera att pandemin är på tillbakagång, det är väldigt få fall som inträffar nu, säger Socialstyrelsens generaldirektör Lars-Erik Holm till DN.se.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/svininfluensan-anses-allt-ofarligare-1.1029737

så var den över:banana

Socialstyrelsen vill att svininfluensan inte längre ska klassas som allmänfarlig sjukdom utan endast anmälningspliktig för att frigöra resurser inom vården.

– Vi kan konstatera att pandemin är på tillbakagång, det är väldigt få fall som inträffar nu, säger Socialstyrelsens generaldirektör Lars-Erik Holm till DN.se.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/svininfluensan-anses-allt-ofarligare-1.1029737

Då kan vi sluta tvätta händerna och nysa rakt ut i luften igen :D

det var lätt att klämma Sverige på 2 miljarder kr, Sverige i motsats till U-länder kunde betala så de fick exklusiv förtur från läkemedelsindustrin :D

Världshälsoorganisationen (WHO) anklagas för att ha överdrivit pandemihotet efter påtryckningar från läkemedelsindustrin – vilket lett till miljoner inköpta vaccindoser som ingen längre vill ha. Igår förhördes WHO av Europarådet om svininfluensan i en historisk hearing.

–WHO har vilselett regeringar att köpa in massvis med vaccindoser när svininfluensan i själva verket visat sig vara en mild pandemi. Detta har kostat regeringar mycket pengar som kunde ha spenderats bättre, stressat människor och skapat kaos i sjukvården. WHO har förstört mycket av sin trovärdighet då de slagit falskt alarm, förklarade Paul Flynn, vice ordförande i Europarådets hälsokommittée.

–Det fanns ett finansiellt imperativ bakom detta. Läkemedelsindustrin som investerat fyra miljarder dollar (för att utveckla vaccin) har drivit på samt haft egenintresse av att det fanns en fruktan och blev ett enormt överinköp av vaccin, fortsatte han.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/who-pressas-om-influensa_4157933.svd

Hur många här på forumet vaccinerade sig, hur många blev sjuka av vaccinet, hur länge var dom sjuka?

V.S

Hur många vaccinerade sig inte, hur många klarade sig ändå, om dom ovaccinerade blev sjuka, hur länge var dom sjuka?

Hur många vaccinerade sig inte, hur många klarade sig ändå, om dom ovaccinerade blev sjuka, hur länge var dom sjuka?

när jag tänker efter snabbt så vet jag 5 st som inte vaccinerat sig, en av dom hade en förkylningen eller nåt ett tag(ev. svininfluensan men det vet man inte) resten hade inte svininfluensan, känner ingen eller hört någon som som haft svininfluensan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg