dezyn
Vintern är bara ivägen..
Xyron skrev:2566812Jag vaknar alltid ett tag efter, kommer ihåg en gång för jättelänge sen. (typ 10år gammal). Då jag hade magsjuka och behövde på toa, råkade ut för svimmningen mitt i natten då jag var på väg till toa. Mamma väckte mig på morgonen och frågade varför jag låg och sov på hallgolvet..
Det händer alltid eller oftast då jag har legat ett tag sedan ställer mig upp för att röra mig. Ex gå till toan eller liknande..
Edit: Om det skulle vara blodtrycket borde inte detta hända oftare då, inte enbart då jag är dålig i magen?
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om jag har vaknat direkt efter, när jag tänker efter så har jag (2ggr hittills) alltid vaknat och haft verk nånstans, och kommit ihåg att jag sett svart, och känt känslan av att ramla. Men eftersom att ingen har sätt mig svimma så kan det ha rört sig upp till kanske 1 minut innan jag har vaknat.. Men jag skulle ändå tro att jag vaknar direkt, jobbiga grejer det där

Men vad konstigt det bli ibland, en gång så reste jag mig upp från soffan, kände att jag blev yr, men eftersom att jag aldrig har svimmat av det innan så försökte jag bara stå rakt, helt plötsligt blir det svart, och jag känner att jag ramlar bakåt, känner en fet smärta i bakhuvudet, och vaknar.. Visar sig att jag hade slagit i huvudet i en stor högtalares kant, kunde nog gått illa, var rätt yr efteråt. Hade dessutom när jag ramlat tagit tag i en fjärrkontroll på bordet, och dragit den utmed bordet när jag ramlade så det blev en stor djur repa

Ett tips jag kan ge dig, är förutom att kolla upp det (som jag har gjort, har som många andra i min ålder som är långa och "smala" lågt blodtryck, tydligen lite lägre än andras men ändå inget man gör något åt) att du, när du känner att du blir yr och ska svimma, lutar dig mot något, jag brukar ställa mig med huvudet mot nån vägg eller nåt, framåtlutad (så jag inte ramlar bakåt), det känns som att det har gjort att jag inte har svimmat några gånger.
Du borde som sagt kolla upp det, låter inte som du har likadant som jag har.. Som tur va går ju mitt bort om jag tränar nåra gånger i veckan.. Fast kände senast idag att jag blev yr, och då har jag ändå haft Beep-test (om ni kommer ihåg det från skolan) och tröttat ut mig ganska mycket. Men sen tror jag faktiskt att det kan ha att göra med hur mycket man sover, sover själv knappt något.. Mycket saker som spelar in för mig..
Var nog ganska otydligt meddelande, men läs några gånger så fattar ni.
/Adam