Sviestad Trafikövningar

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Inte nu längre...
Blir nästan lite komiskt att du skapade en lowrider genom att göra en highsider...

Ta kontakt med oss om du behöver hjälp med något!

/BosseB
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Lite snabbt utvalda bilder från kvällen. Länk till resten dyker förhoppningsvis upp imorgon kväll.

Kontakt via pm eller mail för bilder i högupplöst format utan mittibildenvattenstämpel. (50 pix/bild till barncancerfonden)

IMG_9376x.jpgIMG_9380x.jpgIMG_9841x.jpgIMG_9844x.jpgIMG_9849x.jpgIMG_9898x.jpgIMG_9918x.jpgIMG_9922x.jpg

// Mvh Johan
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Skönt du klarade dig så bra värsta olyckan jag sett live hittils.
Du var ju ändå 2m uppe i luften och voltade ett par varv tillsammans med hojen.

Det var jag på hondan som lät så otrevlig när jag kom fram och skrek "LIGG STILL" :krama

Hej, jag ville bara lägga in ett stort tack till alla som hjälpte mig när jag idag avslutade kvällen med en praktfull highsider efter S:et. Och förlåt till er som missade ert sista pass på grund av detta...

/Linus
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lite snabbt utvalda bilder från kvällen. Länk till resten dyker förhoppningsvis upp imorgon kväll.

Kontakt via pm eller mail för bilder i högupplöst format utan mittibildenvattenstämpel. (50 pix/bild till barncancerfonden)

View attachment 364474

// Mvh Johan

Kul bild på mig och Jien när vi står och funderar över livet. :hihi

Grymt (som det brukar vara), även om lyckan blev kort, punka med stygg metallbit i bakdäcket, förmodligen följt med hela vägen från jobbet (Sandvik...anar både nickel och krom i eländet :crash ).

Tur som en tok så hann man upptäcka det innan det blev något elände av 'et.

/J
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Johan, var du och knäppte nått under heldagen torsdagen den 21:e?? eller vet du nån annan som har bilder? Tyckte ja skymtade några kameror i buskarna!?
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hej, jag ville bara lägga in ett stort tack till alla som hjälpte mig när jag idag avslutade kvällen med en praktfull highsider efter S:et. Och förlåt till er som missade ert sista pass på grund av detta...

/Linus

Hur gick det med foten? Och resten med för den delen?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skoj med lite kvalitativa bilder Johan - det suger fortfarande lite att man inte fick åka mer igår - men då är suget efter att smita tidigt från jobbet till nästa kväll ännu större. ;)
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Tackar för igår!
Ännu ett toppenarrangemang!!!!
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp av 5 möjliga!

Tja Patrik!

Lovade en snutt från Gopron på dej. Här kommer den. Har klippt en del eftersom jag inte vill ligga i röven på framförvarande. En del partier dock där du kan se dig själv ok.
Kunde inte låta bli att ta med när du fick (pek)fingret för överträdelse om omkörning under gulflaggsvarv :hej:hej
Tog även med en korrekt utförd (hoppas jag) körning i nya sektionen med depåsignal (eftersom vi fick bassning många av oss efter första passet)
För dom som liksom jag tidigare tvekat om mellan & snabb grupp så är sista sekvensen filmad från svansen i snabb grupp. Allt innan dess är mellangruppen. Kan vara fingervisning på var ni vill åka.

Palle

 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Tja Patrik!

Lovade en snutt från Gopron på dej. Här kommer den. Har klippt en del eftersom jag inte vill ligga i röven på framförvarande. En del partier dock där du kan se dig själv ok.
Kunde inte låta bli att ta med när du fick (pek)fingret för överträdelse om omkörning under gulflaggsvarv :hej:hej
Tog även med en korrekt utförd (hoppas jag) körning i nya sektionen med depåsignal (eftersom vi fick bassning många av oss efter första passet)
För dom som liksom jag tidigare tvekat om mellan & snabb grupp så är sista sekvensen filmad från svansen i snabb grupp. Allt innan dess är mellangruppen. Kan vara fingervisning på var ni vill åka.

Palle


Tjena.

Tackar så mycket!!!
Härlig filmtitel.. hehe..

Måste skaffa en sådandär kamera jag med!

Kul att se hur man sitter på hojen i svängarna, tycker man hänger ut som en apa, men på filmen ser det ut som man sitter rakt upp... får bli bättring till nästa gång.

Är STOR fartskillnad mellan medel och snabb grupp!
Har du någon tid på hur fort vi där bak körde??.
Upskattade ca 1.12 i filmen..när vi körde i snabb grupp. det ser ju ganska jämt ut mellan oss tre därbak under varvet.

Fridens Liljor och tack återigen!
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Har ingen koll på varvtid men stämmer säkert om du uppskattat på filmen.
Försöker lyssna på dom som kan, att man söker linjer och försöker hitta bra ingångar i kurvorna och att farten sedan kommer av sig självt så att säga. Får se om dom har rätt.
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Tänkte dyka upp på torsdag kväll... Är det något speciellt man ska tänka på inför sin första bankörning? Saker att ta med sig, ändra/kontrollera på hojen?

Det här ser jag fram emot riktigt mycket!! :D
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Lite sent svar ( ca. tre timmar innan körningen) Regndäck, regnkläder regnhumör samt orginalsystem kommer du långt med ikväll. Välkommen!! Fast alla vet ju att det inte regnar på banan :D
Mvh. Kjell Bornemo sk. ansvarig. På avatarbilden duggar det på sin höjd...
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Lite sent svar ( ca. tre timmar innan körningen) Regndäck, regnkläder regnhumör samt orginalsystem kommer du långt med ikväll. Välkommen!! Fast alla vet ju att det inte regnar på banan :D
Mvh. Kjell Bornemo sk. ansvarig. På avatarbilden duggar det på sin höjd...

Tack för svar! Hoppas orginalsystem och regnhumör räcker, torka får jag göra inatt :rolleyes:
 

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Nån gammal skräphög..
Hur är vädret i linköping just nu? Enligt klart.se så ser vi ut att klara oss på slicks idag? :yoparty
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top