Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.
Swedie skrev:
2593948 jag heter inte nisse :D ja ja det är lugnt.

jag hoppas bara inte att avåkningszonen över krönet = en vägg till att åka in i..... eller att det blir en tvär kurva där en som åkt av över krönet inte åker rakt ut i trafik igen.


Ne tänker självklart göra banan farligare än den är, helst vill vi se en gocartbana utan avkörningszoner, lägg ner :huvet Vi bygger ju så bra vi kan och (har jag lärt mig) att några fina sträck på en banskiss funkar inte i verkligheten. Jag vill verkligen inte låta otrevlig, men vi har försökt att tänka på allt. Jag säger det igen, snälla den dagen det kommer upp nått nytt kommer jag vara den första som delar med mig, men i dagsläget finns det inte så mycket mer att säga. Om ni nu ska spekulera så kan ni göra det men (igen:D ) 1: vi kommer inte att ändra det förslag RR sektionen röstat fram (bilarna kan därimot göra det).
2: vi har tänkt på säkerheten
3:vi har tänkt på hastigheten
4:vi har tänkt på hur sträckan ska passa in i resten av banan
5: Osv, osv,osv osv,

Har ni några konkreta frågor svarar jag gjärna men att sitta och säga det blir nog så, hoppas det inte blir så, är rätt meningslöst då dom flesta av er ej sett hur det ska bli och troligtvis inte kan skapa er en bild av det mer än med det jag skrivit. Försök nu lita på en gammal räv när jag säger att detta nog kommer bli ganska bra, och att jag lovar att hålla er uppdaterade.

björn
 
Last edited:
ska vi isåfall låsa tråden från vidare diskussion i med att inget är nytt och allt är genomtänkt?

ja det är sarkasm, men samtidigt lite rätt ändå... ska vi stänga tråden?
 
Swedie skrev:
... ska vi stänga tråden?
Det tycker jag inte.
De som är involverade i arbetet kan väl hålla oss andra informerade om hur arbetet fortskrider under vintern och våren.
 
Swedie skrev:
2593983 ska vi isåfall låsa tråden från vidare diskussion i med att inget är nytt och allt är genomtänkt?

ja det är sarkasm, men samtidigt lite rätt ändå... ska vi stänga tråden?

Inte än så länge ;)

Det är alltid bra med diskussion, men de flesta diskussioner som förs här kommer inte vidare till LMS på ett bra sätt, så det blir som att slå på en luftsäck liksom, inget händer.

Det finns några som tillbringat många timmar av sin fritid med att ta fram en plan för hur det ska gå till, SVEMO är också inblandat med rådfrågningar och synpunkter.

Hade jag haft en skiss på förslaget i digitalt format hade jag visat den.
Förslaget gås igenom av MC och Bil folk för att det ska fungera att använda banan till bägge grenarna utan att man ska behöva göra om saker på banan inför den ena eller andra träningen/tävlingen.

Det är inget hysch hysch med ombyggnationerna, det står med i LMS RR mötesprotokoll sen en tid tillbaka.

De som vill se skisserna kan ju komma på mötet som är imorgonkväll kl 18:15 i Cafe Racer@LMS
 
håkan skrev:
2594043
De som vill se skisserna kan ju komma på mötet som är imorgonkväll kl 18:15 i Cafe Racer@LMS

Kan tyvärr inte komma, men hoppas att någon som är där... berättar för oss andra vad som bestäms.:)

Kommer att sakna knicken, men samtidigt förstår jag varför farten sänks.



björn.e skrev:
2593979 Vi bygger ju så bra vi kan. vi har försökt att tänka på allt.

1: vi kommer inte att ändra det förslag RR sektionen röstat fram (bilarna kan därimot göra det).

björn

Tack Björn för att du håller oss uppdaterade.
Vad tycker bilarna, är farten på rakan ett problem även för dom?

Hoppas bara banan är klar i god tid för nästa säsong.

//
Benny
 
RR:Benny skrev:
2594176
Vad tycker bilarna, är farten på rakan ett problem även för dom?

//
Benny

Bilarna kör inte samma sträckning som hojarna, dom kör in efter åttan, genom rondellen och ut innan sviestadböjen. Tror inte farten på rakan är något problem för dom utan hur dom ska få upp bilarna som sätter sig i lekahavet. Finns ju inte något direkt smidigt sätt att få ut en bil eller två.
 
Alx skrev:
2594204 Bilarna kör inte samma sträckning som hojarna, dom kör in efter åttan, genom rondellen och ut innan sviestadböjen. Tror inte farten på rakan är något problem för dom utan hur dom ska få upp bilarna som sätter sig i lekahavet. Finns ju inte något direkt smidigt sätt att få ut en bil eller två.

Jodå.
Traktor funkar bra.
 
Depåbitchen skrev:
2594233 Jodå.
Traktor funkar bra.

Inte under pågående race och man vill nog inte ha kvar bilen i fållan. Men annars så är det ju bra med traktor! :)
 
RR:Benny skrev:
2594176

Kommer att sakna knicken, men samtidigt förstår jag varför farten sänks.

Och jag tycker det är sjukt att farten ska sänkas...
Med tanke på hur banorna ser ut i övriga världen så kommer svenskar i framtiden bara vara snabba på gokartbanor p.g.a att det inte finns några banor med rakor kvar i sverige för det är farligt...:mad:
 
gixxermf skrev:
2595479 Och jag tycker det är sjukt att farten ska sänkas...
Med tanke på hur banorna ser ut i övriga världen så kommer svenskar i framtiden bara vara snabba på gokartbanor p.g.a att det inte finns några banor med rakor kvar i sverige för det är farligt...:mad:
Flytta då! :D

:corn
 
Kan inte nån viska i George Bushs öra att usama sitter gömd under berget nere bergskurvan så ordnar sig nog avåkningszonen automatiskt.:)
 
gixxermf skrev:
2595479 Och jag tycker det är sjukt att farten ska sänkas... Med tanke på hur banorna ser ut i övriga världen så kommer svenskar i framtiden bara vara snabba på gokartbanor p.g.a att det inte finns några banor med rakor kvar i sverige för det är farligt...:mad:
Att bromsa från 250 eller 220 kan väl kvitta, att hålla stumt på en raka är inte alltför svårt.
 
sandstream skrev:
2595647 Att bromsa från 250 eller 220 kan väl kvitta, att hålla stumt på en raka är inte alltför svårt.

Nä det är inte så svårt... Men har du en bra utgång på en lång raka så har du jävligt mycket mer att tjäna än om rakan är kort...
 
gixxermf skrev:
2595660 Nä det är inte så svårt... Men har du en bra utgång på en lång raka så har du jävligt mycket mer att tjäna än om rakan är kort...
Sant :tummenupp
 
gixxermf skrev:
2595479 Och jag tycker det är sjukt att farten ska sänkas...

Med tanke på hur banorna ser ut i övriga världen så kommer svenskar i framtiden bara vara snabba på gokartbanor p.g.a att det inte finns några banor med rakor kvar i sverige för det är farligt...:mad:

Njaaa...Det är ju som sagt inte farten som skadar.... Utan dom hastiga stoppen:D

Bäst vore ju att köpa upp marken bakom åsen & bygga ut. Men jag har förstått att det inte är möjligt av olika orsaker.

Jag har stort förtroende för grabbarna som lägger ner sin tid på detta och ser fram emot att ha ytterliggare en kurva att vara långsam i nästa år :tungan

Hörde f.ö att Kolboda kommer att köra ERF på en kulsnabb K2 2007.... så vad blir det istället?

//
Benny
 
Last edited:
RR:Benny skrev:
2595697 Njaaa...Det är ju som sagt inte farten som dödar.... Utan dom hastiga stoppen:D

Bäst vore ju att köpa upp marken bakom åsen & bygga ut. Men jag har förstått att det inte är möjligt av olika orsaker.

Jag har stort förtroende för grabbarna som lägger ner sin tid på detta och ser fram emot att ha ytterliggare en kurva att vara långsam i nästa år :tungan

Hörde f.ö att Kolboda kommer att köra ERF på en kulsnabb K2 2007.... så vad blir det istället?

//
Benny

Självklart ska grabbarna som lägger ner tid och energi på detta ha all cred för det men jag tycker det är synd att det ska behöva göras nu efter alla år som det har funkat tidigare.

Har inte riktigt bestämmt vad det blir för hoj nästa säsong men det lutar mest åt en R1:a och köra NSB med... själv då??
 
gixxermf skrev:
2595709 Självklart ska grabbarna som lägger ner tid och energi på detta ha all cred för det men jag tycker det är synd att det ska behöva göras nu efter alla år som det har funkat tidigare.

Det har inte fungerat tidigare. Det har under många års tid skett ruskiga olyckor då det är för kort avåkningszon i Bergskurvan.

Sällan något problem om du gör en regelrätt krasch, men krokar du ihop med någon på bromsningen så ni fastnar i varandra och går upprätt av är det helkört.
Jag har sett 3st encylindriga 500 Classichojar hamna en bit upp på vallen, de har en toppfart på max 180...

Mycket bra att något görs nu, synd att det inte gjordes för 15 eller 20 år sedan så hade många otrevligheter inte behövt hända. Men bättre sent än aldrig.
 
Mycket bra att man försöker jobba med bergskurvan! Onödigt riskfyllt i dagsläget med smal bana i kombination med hög fart. Har inget emot snabba banor, men nu är det lätt att man hamnar utanför asfalten efter knicken.
 
Rolle Rotax skrev:
2596193 Det har inte fungerat tidigare. Det har under många års tid skett ruskiga olyckor då det är för kort avåkningszon i Bergskurvan.

Precis, hastigheten på Sviesta är inte problemet, utan hastigheten kombinerat med avsaknaden av avåkningszon.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top