Sveriges bästa Roadracing-förare?

Sveroges just nu bästa Roadracing-förare?

• Antal röstningar
    0
Mr. Dante skrev:
2231131 Dåligt med åsikter i denna tråd, brukar ju skapa lite debatt när folk får tycka till...
Det har ju inte kommit några kontroversiella åsikter så debatten uteblir.

Mr. Dante skrev:
2231131 Dåligt med åsikter i denna tråd, brukar ju skapa lite debatt när folk får tycka till...

Dom ser ju att Stiggy leder och då är det ju som det ska vara. Alltså inget att diskutera punGt.

jag rankar nog johan som en av sveriges bästa förare...men sticker in med att Freddy också har bevisat att han kan köra hoj..

Jimmy är ju klart överlägsen i NSB men jag vill se jerker och minin i samma serie lr ge Lorenzon ett år till

my 10 cent

Om man backar klockan lite....

Anders Andersson och Christer Lindholm i sina fornstora dagar skulle sopa rent mot dagens RR elit i toppform!

Dubbel A idag skulle fortfarande spöa de flesta på gelleråsen...

men den bästa aktiva idag är nog... ja kanske stiggy

Gustav O skrev:
2232338 Då kan du börja med din så hakar jag på. :tummenupp

Fast jag har inte yttrat mig om vem jag tycker är bäst... :)

Att bara säga tex Watz för att han var så duktig på Sviestad, eller Miinin för att han körde på gammalt material räcker inte för att jag ska vara övertygad!

Skulle dessutom vara kul att höre en motivering till vad det är som gör att tex Stiggy (inte i skittävlingar som SM) skulle få spö av tex Watz med båda på likvärdigt material!

oscar skrev:
2232374 Fast jag har inte yttrat mig om vem jag tycker är bäst... :)

Att bara säga tex Watz för att han var så duktig på Sviestad, eller Miinin för att han körde på gammalt material räcker inte för att jag ska vara övertygad!

Skulle dessutom vara kul att höre en motivering till vad det är som gör att tex Stiggy (inte i skittävlingar som SM) skulle få spö av tex Watz med båda på likvärdigt material!
Nej just det din fegis. Yttra dig först innan du klagar. ;)

Jag tog Watz för att jag tror att han inte har haft möjlighet att utnyttja hela sin potenial ännu och anledningen till att jag tror att Fredde skulle kunna köra snabbare än Stiggy var det han visade på Valencia 04 då han kvalade iofs bakom Stiggy men på en cykel han aldrig kört innan och låg delvis före Stiggy och sedan precis efter. En hel säsong på en konkurrenskraftig cykel och jag tror att han skulel kunna prestera lika bra resultat som Stiggy.

Yellow Monkey skrev:
2232357 Om man backar klockan lite....

Anders Andersson och Christer Lindholm i sina fornstora dagar skulle sopa rent mot dagens RR elit i toppform!

Dubbel A idag skulle fortfarande spöa de flesta på gelleråsen...

men den bästa aktiva idag är nog... ja kanske stiggy

Nja, man ska nog inte överskatta vara sig Cralle eller Anders, WSBK runt 90 var inte i närheten av samma serie som den är idag. Dessutom visade ju Cralle under sina år i Synsam/Veidec att han inte direkt "sopade rent" även om han var bäst.

Chris Ash skrev:
Dessutom visade ju Cralle under sina år i Synsam/Veidec att han inte direkt "sopade rent" även om han var bäst.
Tre raka titlar på två hojmärken mot alla som anses som stjärnor i dag är väl inte illa pinkat. Man kan ju undra hur mycket Lindström, Papunen m fl egentligen har utvecklats eller om de bara ska vara glada att inte behöva köra mot Cralle och Minin längre.

Neutral skrev:
2232868 Tre raka titlar på två hojmärken mot alla som anses som stjärnor i dag är väl inte illa pinkat. Man kan ju undra hur mycket Lindström, Papunen m fl egentligen har utvecklats eller om de bara ska vara glada att inte behöva köra mot Cralle och Minin längre.

Tja Lindström var ju minst lika snabb, han fattades i racecraft och jämnhet över en hel säsong. Jimmy i sin tur presterade högst mediokert i VM. Därför drar jag slutsatsen att Johan Stigefelt som nog får anses vara en stjärna, är bättre än de båda. Jag tror också Watz hade spöat både Lindström och Cralle.

Chris Ash skrev:
2232891 Tja Lindström var ju minst lika snabb, han fattades i racecraft och jämnhet över en hel säsong. Jimmy i sin tur presterade högst mediokert i VM.
Du tänkte på 2005 då ?

oFFkeFF skrev:
2229940 Hur fick du ett varvrekord på sviestad till "de flesta banor"?
Jimmy var bara några hundradelar från att slå det rekordet dessutom.
Men Miinin körde väl på en R1000 -03 när han satte sitt rekord 2005 och Jimmy på en R1 -06 i år?

Trist att inte Miinin verkar komma hem för att köra något NSBK-race i år :(

Om vi alla tänker efter lite, så finns det inga konkreta argument som talar för att Stigefelt inte skulle vara bäst. Stigefelt är den förare som har lyckats bäst Internationellt senaste 15 åren. Så att påstå att någon är bättre än Stigefelt, när framgång talar sitt tydliga språk förstår jag inte. Att spekulera och tro att den ena är snabbare än den andre på likvärdigt material bl.a bl.a är något vi troligen aldrig kommer att uppleva, så länge Stigefelt kör iaf.
Det är bara meriter som räknas, inget annat.

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
2233011 Om vi alla tänker efter lite, så finns det inga konkreta argument som talar för att Stigefelt inte skulle vara bäst. Stigefelt är den förare som har lyckats bäst Internationellt senaste 15 åren. Så att påstå att någon är bättre än Stigefelt, när framgång talar sitt tydliga språk förstår jag inte. Att spekulera och tro att den ena är snabbare än den andre på likvärdigt material bl.a bl.a är något vi troligen aldrig kommer att uppleva, så länge Stigefelt kör iaf.

Mvh//ZS
Det är en tolkning men frågan är vem man anser vara den bästa och inte vem som har bäst meriter. Fast Stiggy ligger ju ruskigt bra till och det var mellan honom Watz jag valde. :)
Kul med fler åsikter i varje fall.

Zilversurfer skrev:
2233011 Om vi alla tänker efter lite, så finns det inga konkreta argument som talar för att Stigefelt inte skulle vara bäst. Stigefelt är den förare som har lyckats bäst Internationellt senaste 15 åren. Så att påstå att någon är bättre än Stigefelt, när framgång talar sitt tydliga språk förstår jag inte. Att spekulera och tro att den ena är snabbare än den andre på likvärdigt material bl.a bl.a är något vi troligen aldrig kommer att uppleva, så länge Stigefelt kör iaf.

Mvh//ZS

....så kan man se på det hela.......gämföra olika förare från olika epoker är inte lätt......inte ens lätt att gämföra de som är aktiva nu....

Min personliga favorit är ändå Fredrik Watz - kommer aldrig - aldrig att glömma EM i Anderstorp när han skrotade sin hoj på uppvärmningen så jag trodde att nu jävlar dör han....och sen på lånad hoj blev ..eh..2á ? och fick bäras upp på podiet ...nästan i alla fall........där....nå´nstans.....och då.....tror jag att han blev min favorit av svenskar.......men vem som är bäst.......vetti fan.....

sandstream skrev:
2232995 Men Miinin körde väl på en R1000 -03 när han satte sitt rekord 2005 och Jimmy på en R1 -06 i år?

Trist att inte Miinin verkar komma hem för att köra något NSBK-race i år :(
Jimmy körde dessutom med 40 graders feber...

SENSEI skrev:
2233184 Enligt rykten...
Ok?? Var depågranne med honom hela helgen och han såg ju fantastiskt pigg o glad ut för att ha 40 graders feber, jag hade aldrig orkat rodda o greja som han gjorde i det tillståndet, menmen en supermännsika kanske

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT