Ja precis allt handlar om hur du behandlar och uppfattar information, så är det med allt och det var precis vad jag skrev innan.
Vi är som sagt eniga om den biten och jag ska nu visa hur jag ser på dina svar. Och som sagt: Mina tolkningar och säkert helt fel...
Du påstår: Har hjälpt folk med kost.
Jag tolkar: Du jobbar, äger eller tränar på gym och har sålt proteinpulver till folk. Tror inte att du är dietist, läkare, näringsfysiolog eller något sådant. (Skulle detta vara sant är det i min värld lite allvarligt eftersom du i så fall använder bristfällig kompetens för att uttala dig om andras hälsa och tar betalt för det.)
Du påstår: har läst en del forskning.
Jag tolkar: Nej, du har läste en del som representanter för ett bolag som säljer proteinpulver har gett dig elelr vad man kan finna i något magasin, inte Food & Nutrition Research. Skillnad är att en vetenskaplig journal är på engelska och i svart-vitt. Det jag tror du har läst är fyrfärg och på blankt papper.
Du påstår: Det är bra att läsa statistik, och antyder att du skulle göra det.
Jag tolkar: Du kan inte skillnaden på korrelation (Statistik) och kasualitet (Orsaksförklaring). Jag tror inte heller att du läst, eller kontrollerat, statistiken du pratar om utan fått den presenterad av någon annan. Defintivt inte letat efter statistik/forskning som INTE stöttar din mening, precis som du säger med Bibeln.
Du påstår: Du ser inget behov av att se en dokumentär.
Jag tolkar: Sorgligt med folk som inte är nyfikna eller öppna för nya kunskaper och intryck. Lite inskränkt, inte nödvändigvis dum i huvudet men inskränkt. Som BoSoZuKo (F-n vad jag hatar skiftet mellan stora och små bokstäver!) påstår: Det är bra att känna sin fiende om inget annat.
Du påstår: Vad har kriminella med detta att göra.
Jag tolkar: Förstår inte allegorier. Det gör iofs inte alla men brukar inte vara eftersträvansvärt...
Du hävdar: Din kunskap är objektiv.
Jag hävdar: Skitsnack! Du är som klippt och skuren för förutfattade meningar men kommer att förneka detta till dödagar.
Som sagt: Jag är väl medveten om att det bara är mina tolkningar och du kan själv se hur lätt det blir fel så du behöver inte besvara dem, vill bara visa upp svagheten av att inte ha mycket information.
Plus att jag förstår att mina tolkningar inte ser snälla ut, vilket säger mer om mig än dig!
Du får i allah fall ha en bra helg för nu ger jag mig kring detta.