Allt handlar väl om hur du hanterar informationen? Du vågar inte inte se en dokumentär vars syfte INTE var att svartmåla någon, utan bara visa upp att debatten i slutändan hadlar om individer. Personer av kött och blod. Jag tror inte att majoriteten av SD kommer från "Den sista färden" eller är onda och elaka, precis som att jag inte tror att "blatten" är det.Till att börja med väljer jag att inte titta på en dokumentär som möter 2 personer. Det är så uppenbart upplagt så för att svartmåla någon, i detta fall SD.
Sen väljer vi alla vad vi skall tro på, men som jag då t.ex hjälper många med kost o.s.v så läser jag en hel del forskning/studier, och även de är ofta bristfälliga men då får man ta övrig kunskap och få fram något vettigt som kankse fungerar.
När man sedan tittar på något och då redan har en stark åsikt kommer man direkt välja det som stärker ens egna åsikter, eller hur?
Jag jobbar med kriminella varje dag, tidigare tänkte jag ofta "lås in dem och kasta nyckeln" men efter att ha börjat förstå dem som personer känner jag inte det behovet längre. Jag kan t.o.m. känna förståelse för dem och deras problem som de t.ex. möter när de vill försöka komma in i samhället igen. Betyder inte att jag accepterar det som de har gjort!
Själv är jag ateist ut i fingerspetsarna men läste många böcker om religion eftersom det berikar mitt liv och mina kunskaper och jag tror inte att de på något vis kommer att hjärntvätta mig. Men man är rätt liten och osäker på sig själv om man inte vågar ta det steget.
Men du svarade inte på frågan: Var får du din objektiva information om invandring och integration. Knappast i artiklar om kost...