Sverigedemokrat blir ägd av gammal tant

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
"Från dokumentären "En som alla - alla som en", om Landskrona och det lilla högerpopulistiska missnöjespartiet Sverigedemokraterna. En sverigedemokratisk antikhandlare ska visa filmteamet vad de äldre i stan tycker om invandrare, men får inte de svar han väntar sig."

[YOUTUBE-ID]MeVYuNppp0Q[/YOUTUBE-ID]

Helt underbart. :krama

Fantastisk kvinna som inte bara visar att gamla människor, just i kraft av sin ålder och erfarenhet, är en grymt underskattad tillgång i vårt samhälle och att äkta kunskap slår fejkad kunskap tio gånger av tio.

:tummenupp

Blev fan nästan tårögd när jag såg det där. Så otroligt rätt och fint på något sett.

Tack tanten.:Bugar

Visst värmer det i hjärtat när det kommer från en äldre sådär? Lite otippat men det är det som gör det så kul :)

Jag förstår inte vart han blev "ägd" ? Vart framgick det att personen som ställde lite frågor och visade upp lite gamla grejer var SD ?

Jag förstår inte vart han blev "ägd" ? Vart framgick det att personen som ställde lite frågor och visade upp lite gamla grejer var SD ?

Det är ett klipp från ett reportage därifrån. Det handlar om SD därnere.

Skön tant som inte gick på hans försök.

Ok nu läste jag. Men det står också i texten "det lilla" vilket av valet att döma inte är sant.

Vad en sen säger visar ju heller inget direkt. Har inte sett dokumentären och har heller ingen vilja att göra så. Hur media försöker få SD att se ut vet vi alla.

Jo, det är sant. Sverigedemokraterna är ett litet parti.

När du gämför med vad? Vänstern? Centern? KD ? MP?
Och i litet parti antar jag att du menar mängden röster.

Har alla här glömt bort den kära Monas fläckfria register?
Är ingen sverigedemokrat men fattar inte hur alla kan reagera som dem gör. SD är inget smart parti, men dem har fört fram något som väldigt många vill ska skärpas till, invandringspolitiken. Om inte dessa regler skärps till nästa val så kan jag garantera att dem kommer flera gånger fler röster än dem fick nu.

Mona for president! [YOUTUBE-ID]Us9OQvN0oyU[/YOUTUBE-ID]

När du gämför med vad? Vänstern? Centern? KD ? MP?

När jag jämför alla partier.

S och m är relativt stora med ungefär 30 %. S har dock varit betydligt större tidigare.
C, mp och fp är på sin höjd medelstora med 6-8 %.
Sd, v, och kd är alla små partier, med mindre än 6 % vardera.
Sedan finns flera partier utanför riksdagen som är skitsmå, t.ex. Skånepartiet med mindre än 1 %.

av valet att döma
.
.
.
i litet parti antar jag att du menar mängden röster.

Ja. Vad menar DU med "av valet att döma"?

Last edited:
Har inte sett dokumentären och har heller ingen vilja att göra så. Hur media försöker få SD att se ut vet vi alla.
Eftersom kunskap kan vara farligt så bör du nog undvika alla dokumentärer.

Den är dessutom inte en dokumentär om lilla, stygga SD utan om två indivder som bor i Landskrona. En SD-ledare och en råblatte. Den roliga twisten är att råblatten är ihop med SD-ledarens dotter.

Tror iofs det är i den som de även visar upp den arbetslöse, bidragstagande f.d. ledaren för SD-Landskrona när han klagar på arbetslösa bidragtagare. Lite kul faktiskt!

Eftersom kunskap kan vara farligt så bör du nog undvika alla dokumentärer.

Den är dessutom inte en dokumentär om lilla, stygga SD utan om två indivder som bor i Landskrona. En SD-ledare och en råblatte. Den roliga twisten är att råblatten är ihop med SD-ledarens dotter.

Tror iofs det är i den som de även visar upp den arbetslöse, bidragstagande f.d. ledaren för SD-Landskrona när han klagar på arbetslösa bidragtagare. Lite kul faktiskt!

Oj, jag glömde att dokumentärer är synonymt med kunskap, för dem kan inte vinklas (och görs så) utav skaparen?

En "dokumentär" om 2 personer... vi kan ju ta den "bästa" SD killen och den värsta invandraren i Sverige och gämföra om du nu vill det, hur hade den dokumentären sett ut? Hade det varit det som varit sant då?

Det bästa av allt är när hon säger att Sverige har utarmat forna Jugoslavien på yrkesarbetare.....hahahaha....så sant och så bra :yoparty
Alla svenska tjejer är såklart glada för det för annars hade er kära Pizzabagare inte funnits här och förgyllt deras tillvaro :D

Det bästa av allt är när hon säger att Sverige har utarmat forna Jugoslavien på yrkesarbetare.....hahahaha....så sant och så bra :yoparty
Alla svenska tjejer är såklart glada för det för annars hade er kära Pizzabagare inte funnits här och förgyllt deras tillvaro :D

Många små barnpizzor blire!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...