Sverige idag..

Jag skulle tro att dessa tider kräver en utveckling av en verktygslåda av dylika åtgärder, på motsvarande sätt som demokratier länge haft mer hemliga delar av sitt försvar som kan utföra diverse operationer.

Däremot vore det ohyggligt dumt att göra saker som med fog kan hävdas vara direkta krigshandlingar. Likaså sådant som utåt sett legitimerar att man går emot en regelbaserad världsordning. Notera ”utåt sett”.
Så det är ok att sabotera el, gas och kommunikations-förbindeler och vi ska inte göra något som kan reta ryssen?
Nä, klipp till bara. Annars viker vi ned oss och Putin fortsätter.

d6dd5e7d05cd4a08efd1acee6e243818.png

Visst får man ibland intrycket att det finns de som alltid vill klanka ned på Sverige, alldeles oavsett hur det ligger till i sakfrågan? Vad säger Samnytt om detta? :D

(implicerande att det vore otroligt mycket bättre om En Stark Man Med Bestämda Åsikter Om Brunhåriga bestämde i landet)

Mvh

Visst får man ibland intrycket att det finns de som alltid vill klanka ned på Sverige, alldeles oavsett hur det ligger till i sakfrågan? Vad säger Samnytt om detta? :D

(implicerande att det vore otroligt mycket bättre om En Stark Man Med Bestämda Åsikter Om Brunhåriga bestämde i landet)

Mvh
Slog till, är inte det att dramatisera det hela?
Vägrade kapten att stanna?
Hade inte Kustbevakningen lämpligt fartyg i närheten så är helikopter ett bra alternativ.
Nationella insatsstyrkan finns över hela landet, inga killar som sitter på Kungsholmen och väntar.
Jag tror inte att de lokala polisdistrikten har helikoptrar för att fira ner 6-8 flygrädda och otränade utryckningspoliser.
Försvaret har, och den regionala nationella insatsstyrkan både kan och vill åka helikopter och fira ner sig.

Såg just att KBV låg där med båtar. KBVarna är alltid beväpnade med Glock eller liknande men det kan vara svårt att äntra tankfartyg från RIB-båtar. Med polisen ombord så blev det lättare att komma ombord.

Så helt rimligt, men lite överdrivet att kalla det att slå till.

Mvh
Var inte jag på ignore? 😍

Glädjer mig att du fortfarande kan ta del av all min klokskap!

#prayforbrooklyn

Det är lätt att sitta här och klaga på än det ena och än det andra, men man kan ändå bara avundas att USA nu har en regering som direkt tar handfast tag i de saker väljarna vill att de tar tag i.

Se på Sverige, varje dag bombas vi. Varje dag.

Vad gör vi? Inget. Har något töntigt jävla råd. Och när någon grips så överlever den alltid. Som Omar Makram nyligen reflekterade, hur provocerande är det inte att polisen påstår sig veta vilka de flesta våldsverkare är men ändå är de på fri fot.

Gunnar Strömmer är uppenbart olämplig och det behöver växlas upp.

Min uppfattning är att vi inte ska ge upp vårt civiliserade samhälle i försöken att försvara det.
Vi ska inte begränsa yttrandefriheten på grund av hot.
Vi ska inte tillåta godtycke vid övervakning av medborgarna.
Vi bör inte slå ihjäl brottslingar vid gripanden även om Osmo Vallo kan ha varit ett vettigt undantag.
Det vi måste göra är att lagföra de som är brottsaktiva så att deras aktiviteter avbryts.
Straff fungerar inte avskräckande för personer utan konsekvenstänk, men sitter man inlåst bör man kunna få sina möjligheter till kommunikation med omvärlden begränsad.

Min uppfattning är att vi inte ska ge upp vårt civiliserade samhälle i försöken att försvara det.
Vi ska inte begränsa yttrandefriheten på grund av hot.
Vi ska inte tillåta godtycke vid övervakning av medborgarna.
Vi bör inte slå ihjäl brottslingar vid gripanden även om Osmo Vallo kan ha varit ett vettigt undantag.
Det vi måste göra är att lagföra de som är brottsaktiva så att deras aktiviteter avbryts.
Straff fungerar inte avskräckande för personer utan konsekvenstänk, men sitter man inlåst bör man kunna få sina möjligheter till kommunikation med omvärlden begränsad.
Vad är den här grejen med dig och Osmo Vallo, du har tidigare beskrivit dödsmisshandeln av honom i positiva ordalag, är det någon du haft något med att göra?
De flesta tycker inte att det är superbra när polisen har ihjäl missbrukare när de redan är under kontroll så det är något som skaver här.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back