Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Logiskt att Lidingö hör till Kungsholmen och inte Östermalm dit det gränsarStockholm idag.
Man skulle kunna tro att visionären och organisatören Dan Eliasson fortfarande jobbar kvar.
View attachment 509698
View attachment 509699
Sett från ovan så ser inte jag fördelen.
Så det är ok att sabotera el, gas och kommunikations-förbindeler och vi ska inte göra något som kan reta ryssen?Jag skulle tro att dessa tider kräver en utveckling av en verktygslåda av dylika åtgärder, på motsvarande sätt som demokratier länge haft mer hemliga delar av sitt försvar som kan utföra diverse operationer.
Däremot vore det ohyggligt dumt att göra saker som med fog kan hävdas vara direkta krigshandlingar. Likaså sådant som utåt sett legitimerar att man går emot en regelbaserad världsordning. Notera ”utåt sett”.
Läste du vad jag skrev?Så det är ok att sabotera el, gas och kommunikations-förbindeler och vi ska inte göra något som kan reta ryssen?
Nä, klipp till bara. Annars viker vi ned oss och Putin fortsätter.
Jag tror du skall skriva tydligare om du upplever du frekvent missförstås.Läste du vad jag skrev?
Slog till, är inte det att dramatisera det hela?![]()
Visst får man ibland intrycket att det finns de som alltid vill klanka ned på Sverige, alldeles oavsett hur det ligger till i sakfrågan? Vad säger Samnytt om detta?
(implicerande att det vore otroligt mycket bättre om En Stark Man Med Bestämda Åsikter Om Brunhåriga bestämde i landet)
Mvh
Där behövs det nog ett prejudikat.

Var inte jag på ignore?![]()
Visst får man ibland intrycket att det finns de som alltid vill klanka ned på Sverige, alldeles oavsett hur det ligger till i sakfrågan? Vad säger Samnytt om detta?
(implicerande att det vore otroligt mycket bättre om En Stark Man Med Bestämda Åsikter Om Brunhåriga bestämde i landet)
Mvh

Illa! Han skulle tydligen få sin dom idag angående hets mot en viss religion eller vad de åtalade honom för.Nu har de tydligen råkat skjuta ihjäl Salwan Momika.
Måste ha varit en "felskjutning"...
Nu har de tydligen råkat skjuta ihjäl Salwan Momika.
Importera Mellanöstern, få Mellanöstern.Nu har de tydligen råkat skjuta ihjäl Salwan Momika.
Vad är den här grejen med dig och Osmo Vallo, du har tidigare beskrivit dödsmisshandeln av honom i positiva ordalag, är det någon du haft något med att göra?Min uppfattning är att vi inte ska ge upp vårt civiliserade samhälle i försöken att försvara det.
Vi ska inte begränsa yttrandefriheten på grund av hot.
Vi ska inte tillåta godtycke vid övervakning av medborgarna.
Vi bör inte slå ihjäl brottslingar vid gripanden även om Osmo Vallo kan ha varit ett vettigt undantag.
Det vi måste göra är att lagföra de som är brottsaktiva så att deras aktiviteter avbryts.
Straff fungerar inte avskräckande för personer utan konsekvenstänk, men sitter man inlåst bör man kunna få sina möjligheter till kommunikation med omvärlden begränsad.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |