Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är ju så mycket lättare tycker jag och se vad de åstadkommit när de haft makten.Partiledardebatt, undrar om någon tittar, lyssnar, bryr sig och sedan ändrar uppfattning om något. Så otroligt meningslöst.
Var på jobbet när en kollegas laptop började ryka.Jag jobbade på ett ställe där de förbjöd att ladda mobiltelefoner. På samma skrivbord låg en laptop med ett mycket större batteri och laddades.

Vilka typer av tiggeri är det man vill förbjuda? Jag har blivit störd av folk som står och samlar in pengar för Röda Korset eller Palestina eller nåt annat problem och för mig är det lika illa som "Hej, hej, snälla ge mig panta".
Typisk Sverigekommentar, bra, rätt tråd!Vilka typer av tiggeri är det man vill förbjuda? Jag har blivit störd av folk som står och samlar in pengar för Röda Korset eller Palestina eller nåt annat problem och för mig är det lika illa som "Hej, hej, snälla ge mig panta".
Som vanligt, inget konkret från dig. Om man ska förbjuda nånting måste man definiera vad man ska förbjuda. Godtycke passar sällan i lagstiftning.Typisk Sverigekommentar, bra, rätt tråd!
Har vi diskuterat att sådant umgänge skall kriminaliseras? Inget jag minns.Som vanligt, inget konkret från dig. Om man ska förbjuda nånting måste man definiera vad man ska förbjuda. Godtycke passar sällan i lagstiftning.
Det är precis som när vi diskuterat hårdare tag mot organiserad brottslighet och att umgänge med såna ska kriminaliseras. Djävulen sitter i detaljerna.
Då kanske du kan berätta vad det är de gjort i andra länder som du önskar görs här.Men bra kommentar som sagt, ett bra skäl till varför Sverige är så efterblivet. Resten av Europa kan, men i Sverige är det svårt.![]()
Då kanske du kan berätta vad det är de gjort i andra länder som du önskar görs här.
Nä, det har de inte.Så gärna: de har förbjudit tiggeri.
Klicka gärna på länken och argumentera för varför du bedömer informationen felaktig i så fall.Nä, det har de inte.
Varför är styrelsen personligt ansvarig för skatter?Northvolt har betalat sin skatteskuld.
Inte så konstigt då styrelsen är personligt ansvarig för skatter...
Blir det många som begär "eget utträde" nu?![]()
![]()
Kanske för att man inte skall kunna starta bolag som struntar i att skatta och sen komma undan med det?Varför är styrelsen personligt ansvarig för skatter?
Har SVT ens några favoritprogram ?Sverige idag
![]()
Lokala Nyheter Väst – Ikväll 19:55
Se dina favoritprogram när du vill i SVT Play - fri television på nätet.www.svtplay.se
Det verkar inte stämma som ni säger så länge grov oaktsamhet inte föreligger, vilket inget tyder på att det gör vad jag hört.Kanske för att man inte skall kunna starta bolag som struntar i att skatta och sen komma undan med det?
Så är det.Det verkar inte stämma som ni säger så länge grov oaktsamhet inte föreligger, vilket inget tyder på att det gör vad jag hört.
@Kratoz
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |