Sverige idag..

Northvolt har betalat sin skatteskuld.
Inte så konstigt då styrelsen är personligt ansvarig för skatter...
Blir det många som begär "eget utträde" nu? :va ;)

Partiledardebatt, undrar om någon tittar, lyssnar, bryr sig och sedan ändrar uppfattning om något. Så otroligt meningslöst.
Ja det är ju så mycket lättare tycker jag och se vad de åstadkommit när de haft makten.
Snacka kan dom men är dom att lita på ? Jag avstår av finkänslighet från en passande emojji.
Exempel

Jag jobbade på ett ställe där de förbjöd att ladda mobiltelefoner. På samma skrivbord låg en laptop med ett mycket större batteri och laddades.
Var på jobbet när en kollegas laptop började ryka.
Första steget mot återvinningen var att ta ut den utomhus där den fick ryka färdigt.

Last edited:
Varför resa till Sverige ? Vad är det för fel på Österrike, Ungern, Slovakien, Tjeckien, Schweiz, Italien, Spanien, Frankrike, Tyskland, Danmark ?
1728903014453.png
Hur klarade sig Roxana innan medlemskapet i EU/EG ?

Vilka typer av tiggeri är det man vill förbjuda? Jag har blivit störd av folk som står och samlar in pengar för Röda Korset eller Palestina eller nåt annat problem och för mig är det lika illa som "Hej, hej, snälla ge mig panta".

Vilka typer av tiggeri är det man vill förbjuda? Jag har blivit störd av folk som står och samlar in pengar för Röda Korset eller Palestina eller nåt annat problem och för mig är det lika illa som "Hej, hej, snälla ge mig panta".

Dom där tiggarna blir säkert undantagna.

Ja, man kan ju fundera över hur mycket pengar som går till faktiskt behövande i de respektive fallen. Egentligen vore det väl bättre att sätta lite dollar eller euro i ett kuvert och posta till slumpmässig adress i tredje världen om man nu känner behov av att köpa sitt samvete rent.

Typisk Sverigekommentar, bra, rätt tråd!

Typisk Sverigekommentar, bra, rätt tråd!
Som vanligt, inget konkret från dig. Om man ska förbjuda nånting måste man definiera vad man ska förbjuda. Godtycke passar sällan i lagstiftning.

Det är precis som när vi diskuterat hårdare tag mot organiserad brottslighet och att umgänge med såna ska kriminaliseras. Djävulen sitter i detaljerna.

Som vanligt, inget konkret från dig. Om man ska förbjuda nånting måste man definiera vad man ska förbjuda. Godtycke passar sällan i lagstiftning.

Det är precis som när vi diskuterat hårdare tag mot organiserad brottslighet och att umgänge med såna ska kriminaliseras. Djävulen sitter i detaljerna.
Har vi diskuterat att sådant umgänge skall kriminaliseras? Inget jag minns.

Men bra kommentar som sagt, ett bra skäl till varför Sverige är så efterblivet. Resten av Europa kan, men i Sverige är det svårt. 😄

Men bra kommentar som sagt, ett bra skäl till varför Sverige är så efterblivet. Resten av Europa kan, men i Sverige är det svårt. 😄
Då kanske du kan berätta vad det är de gjort i andra länder som du önskar görs här.
Är det inte lite larvigt att påstå att Sverige är efterblivet och ändå bo kvar?

Jag ställde en fråga tidigare och du besvarade inlägget, men inte frågan.

Det verkar inte stämma som ni säger så länge grov oaktsamhet inte föreligger, vilket inget tyder på att det gör vad jag hört.

@Kratoz
Så är det.
Men det är åas nästan per automatik grov oaktsamhet om man är skyldig så mycket.
Sånt borde man fånga upp mycket tidigare.
Om man nu inte har pengar att betala med, vilket man hade.

Last edited:
Styrelsen blir personligt ansvariga om det inte drar i handbromsen när halva aktiekapitalet är förbrukat. Exakt vad det innebär för för Northvolt vet jag inte.
För ett bolag med stort kapital kan ju aktiekapitalet skrivas ner men sen är ju även kassaflödet ett bekymmer för om räkningar och skatter inte kan betalas in kommer ju någon att begära bolaget i konkurs. Skatteverket brukar väl vara väldigt snabba på den bollen och dom står ju alltid först i kö hos kronkalle.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back