Sverige idag..

Det här är ju knasigt. Vem är mördaren? Och varför vill en advokat vara försvara mördaren?

Nytt ämne vi kan dra igång parallellt.

Nynazismen är på väg att ta över Sverige, det ser man tydligt i denna film.

Fråga:
Vad är bäst, koreanen eller pensionsteorin? Det är två av mina favoriter i alla fall.

Noterar att NMR och AfS verkar trivas bra ihop.

Fotboll förr var lite mer brutal också. Kolla (om man är tillräckligt intresserad av fotboll) på gamla klipp med Vinnie Jones.

Ang. AFL så har de ju gigantiska planer, mer än dubbelt så stora som fotbollsplaner. Och mycket folk.
HAh, hittade det. Footy 9s är AFL anpassad för vanliga fotbollsplaner, sedan var det bara det där med en rund boll...

Men helt klart mindre fjollig sport än FIFA fotboll.

Noterade också det, förvånade mig lite, eller så är det inte konstigare än att V och AFA överlappar varandra. Men ja, lite konstigt.
Är iofs inte så jätteförvånad - liknande åsiktsyttringar från liknande tankebas, men som uttrycks mer eller mindre extremt.

Är iofs inte så jätteförvånad - liknande åsiktsyttringar från liknande tankebas, men som uttrycks mer eller mindre extremt.
Jag skulle säga att det är jättestor skillnad, om du ser på den intervjun så är det ju uppenbart att detta är människor med väldigt svag begåvning på gränsen till förståndshandikappade medan AfS är i linje med nästan vilket parti som helst tex V eller MP när det kommer till grad av intellektualitet.

Skulle säga att indier är överreklamerade och redan för drygt 20 år sedan hette det att all IT skulle flytta dit vilket som synes inte alls blev fallet. På den tiden jag jobbade på ett stort telecom-bolag var där en del jobb som flyttades dit men de lyftes tebax sen. Att man inte står ut med att höra brytningen förbättrade inget.

Iranier har jag träffat en handfull inom it-världen och de har varit genuint trevliga människor med bra arbetsmoral men inte de absolut skarpaste knivarna i lådan men dugliga med marginal. När jag tänker på dom får jag inte ihop att landet i sig är som det är.
Jag var i Iran 1977 och 1978. Landet var då det mest utvecklade av länderna jag besökte i mellanöstern. Under Shahen. Men det behövs inte många för att ta makten i ett land.
Bara se på Sverige och det inflytande (mp) haft på politiken.

Jag tycker att TSM lista är ganska bra även om den innehöll något knasigt, skyttet, men i övrigt tror jag den är korrekt. Så hästgrejen är off topic, kör golf istället.
Jag tycker den här listan är bättre!
  • Sveriges näst största ungdomsidrott (7-25 år), fotbollen är större, baserat på LOK-stöd (RF, 2022).

Men det är statistik och med statistik kan man visa vad som helst.
Är jag t.ex. en "utövare" som ryttare när jag aldrig varit med i en ridklubb eller tävlat?

Jag tycker den här listan är bättre!
  • Sveriges näst största ungdomsidrott (7-25 år), fotbollen är större, baserat på LOK-stöd (RF, 2022).

Men det är statistik och med statistik kan man visa vad som helst.
Är jag t.ex. en "utövare" som ryttare när jag aldrig varit med i en ridklubb eller tävlat?
Ja att skytte var med på listan gjorde den lite irrelevant, jag är tex med i två skytteklubbar (var av jag ägnat båda två noll besök senaste 8-10 åren).

Svt kanske kommer köpa in ett fjorton dagars paket med män i grönt som missar pappersälg, då skulle alla fotbollshatare bli förvånade minsann!

Ja att skytte var med på listan gjorde den lite irrelevant, jag är tex med i två skytteklubbar (var av jag ägnat båda två noll besök senaste 8-10 åren).

Svt kanske kommer köpa in ett fjorton dagars paket med män i grönt som missar pappersälg, då skulle alla fotbollshatare bli förvånade minsann!
De "utövare" vi har i närliggande Sötälje skjuter inte på pappersälgar.
Man visar således inte fingret till bilister som kör illa!
Men det är en annan lista med annan statistik. ;)

Jag skulle säga att det är jättestor skillnad, om du ser på den intervjun så är det ju uppenbart att detta är människor med väldigt svag begåvning på gränsen till förståndshandikappade medan AfS är i linje med nästan vilket parti som helst tex V eller MP när det kommer till grad av intellektualitet.
Lite så jag menade. Tankegods som har en del gemensamt, men i NMR:s fall uttryckt av svagbegåvade.

Ja om det uppstår ett sådant antingen eller scenario så är jag helt med dig, sedan är det ena en statlig angelägenhet och en annan kommunal så i verkligheten kommer aldrig den avvägningen göras.
Förutom att det finns en del statliga myndigheter som ger bidrag till idrottsverksamhet så blir det indirekt ändå en sådan avvägning även i kommunens fall eftersom såväl kommunalskatt som statlig skatt och Public Serviceavgift bidrar till det totala skattetrycket som tas ut av den enskilde.

Sverige idag, inte Ryssland etc. Förvånad, inte jag !​

1720685479212.png

Sverige idag, inte Ryssland etc. Förvånad, inte jag !​

View attachment 500887
Det är klart att valet påverkas, frågan är hur mycket.
Alla som vet vilka som räknar röster fattar vad som pågår.
De som inte vet vilka som gör det borde ta reda på det.

Här är lite humor på ämnet:

Hur robust är det svenska valsystemet?

– Vi är bäst i världen på valintegritet och det beror ju mycket på att vi har det här lowtech-systemet, att vi fortfarande räknar lappar på det här sättet. Medborgarna är med och räknar rösterna själva, 50 000 medborgare som är med röstförrättare och röstmottagare. Vi har ordning och reda på röstlängden och hela kedjan från den lagliga regleringen av valen till rösträkningen och rapporteringen fungerar väldigt, väldigt bra i Sverige.

Det är klart att valet påverkas, frågan är hur mycket.
Alla som vet vilka som räknar röster fattar vad som pågår.
De som inte vet vilka som gör det borde ta reda på det.

Här är lite humor på ämnet:

Hur robust är det svenska valsystemet?

– Vi är bäst i världen på valintegritet och det beror ju mycket på att vi har det här lowtech-systemet, att vi fortfarande räknar lappar på det här sättet. Medborgarna är med och räknar rösterna själva, 50 000 medborgare som är med röstförrättare och röstmottagare. Vi har ordning och reda på röstlängden och hela kedjan från den lagliga regleringen av valen till rösträkningen och rapporteringen fungerar väldigt, väldigt bra i Sverige.

Det du insinuerar, dvs att det skulle vara någon slags medvetet valfusk i syfte att försämra SD:s resultat, skulle vara rätt allvarligt om det stämde. Att påstå sådant utan belägg är också allvarligt, eftersom det undergräver tilliten till valsystemet och demokratin. Så, finns det några belägg för att det handlar om någonting annat än misstag/slarv (som t ex att man inte ser att det ligger dubbla valsedlar i kuvertet) i det här fallet?

Tror ni Polisen tycker det är ok att tips de ger till medborgare endast kommer dn-prenumeranter till godo?

1720687671960.png

Det du insinuerar, dvs att det skulle vara någon slags medvetet valfusk i syfte att försämra SD:s resultat, skulle vara rätt allvarligt om det stämde. Att påstå sådant utan belägg är också allvarligt, eftersom det undergräver tilliten till valsystemet och demokratin. Så, finns det några belägg för att det handlar om någonting annat än misstag/slarv (som t ex att man inte ser att det ligger dubbla valsedlar i kuvertet) i det här fallet?
Det har funnits exakt hur många tecken på detta hur långa som helst, man väljer om man vill se dem eller inte, förutsatt att man intresserat sig för, och följt, frågan förstås.

Jag gissar att du inte gjort det, har jag rätt eller fel? ♥️

Lätt hänt att tex en "slarvigt" ifylld personröst blir sorterad som ogiltig beroende på vem som räknar? Är det så du menar?
Har tänkt på det där men map att just som rösträknare har mandat att ogiltigförklara röster. Är det alltid två separata personer som rent faktiskt får titta på en röst i rösträkningen? För visst räknar man rösterna fler än en gång?
(En röst på fel parti/person...nej men nog sitter krysset lite för snett för att räknas, den hamnar i ogiltighögen.)

Tänker att det är ett larvigt lätt sätt annars att "ogiltigförklara" en röst som man inte gillar rent ideologiskt som rösträknare, om man nu är lagd med den moralen.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back