Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad man röstar på är var och ens ensak, rätt viktig princip och jag är principiell av mig.
Men vad tänkte du att listan skulle innehålla och varför?
Problemet är ju att det finns för många i gäng och de har för bra tillgång till vapen och de har för dålig anknytning till det civila och legala samhället. Lätt att säga att man skall fängsla fler, men systemet mättas fortare än man tror så länge nyrekryteringen fortgår.
Och ju längre man väntar med de åtgärder som faktiskt ger effekt så kommer situationen att bli sämre.
Åtgärd 1: Ta bort barn ur hem som inte är bra. Placera dem i vettiga hem, inte på anstalter.
Åtgärd 2: Ge befogenheter till polis, socialtjänst, skola osv att samverka och dela information fullt ut för barnens bästa.
Åtgärd 3: Ge befogenheter till polis, tull och åklagare att avlyssna, kartlägga, brottsprovocera och tillåta anonyma vittnesmål i domstol för dessa brott under en period av säg fem år. Kraftsamla.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv. Avskaffa HELT ideologiska/kulturella friskolor (avskaffa alla är nog också lika bra), alla kids skall gå tillsammans i samma skolor.
Åtgärd 5: Ställ krav på språk och samhällskunskap för medborgarskap likt många andra länder. Rättighet och skyldighet att delta.
Åtgärd 6: Effektuera de beslut som fattats i svensk domstol.
En början. Jag tror inte på militär på gatorna.
Åtgärd 4: Tillåt inte ett enda barn att inte ha minst godkänt i samtliga ämnen i åk 3, 6, 9. Inklusive simkunnighet osv.
För sent med åk 3. Kravet på Bergaskolan i Uppsala på 1950-talet var att när du börjar i åk2 ska du kunna läsa.Annars ska du gå om åk1. Jag gick om åk1. Varför är detta så viktigt. Jo för kan du inte läsa efter åk1 kan du inte tillgodogöra dig åk 2. Du måste kunna läsa böcker innan du börjar åk2.
alla kids skall gå tillsammans i samma skolor
Jag känner tre kids som gått i privatskolor i Centrum i Göteborg.1) Son till finsk ensamstående mamma, tågbefälhavare ("konduktör") hos SJ. Mobbades så av barn från MENA i den kommunala skolan i Angered att han flyttades. Som vuxen lämnade han Sverige och jobbar nu i Spanien.
2) Son till finsk mamma (städerska). Mobbades så av barn från MENA i den kommunala skolan i Angered att han flyttades.
3) Dotter i Iransk (sekulariserad ) familj. Placerades i privatskola i Centrum.
Efter Civilingenjörsexamen Maskin i Luleå drog hon direkt till Spanien för jobb.
I Spanien smälter hon in och ingen kommer tjata om Muslimska traditioner.
Jag förstår din ide med att alla ska gå i samma skola men det innebär att de som inte har bakgrund i "Asylinvandring/Anhöriginvandring/o.s.v." kommer att lämna Sverige.
Varför stanna i ett land där du är mobbad och diskriminerad ?
Last edited: