Sverige idag..

Mittenpartierna i Sveriges Riksdag​

Widar Andersson, politisk redaktör för tidningen Folkbladet S-märkt ledarsida, skriver i en ledarkrönika (21/10) att det är väljarna som bestämmer vilka partier som är mitten. De stora partier som samlar flest väljare är nu Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Moderaterna. Därför formar dessa partier ”den breda mitten”, eftersom de representerar vad de flesta i Sverige tycker. Detta är en vinkel som troligtvis retar upp människor både till vänster och höger men den visar ändå på en viktig poäng.

Som jag brukar säga, vi har bara 8 nyanser av rött i den svenska riksdagen.
Tydligen för att det är så svenska folket vill ha det.

Berätta gärna hur du tycker det borde vara och med referens till verkliga exempel. Genuint nyfiken!
Jag har ett exempel, kärnkraftomröstningen, istället för tre "lägg ner" förslag från riksdagspartierna
Lägg ner nu
Lägg ner när kärnkraftverken är skrotfärdiga och det inte lönar sig reparera
Fortsätt utveckla kärnkraften

Tvätta dig inte i onödan !​

Exempel på vad jag du kan göra för att minska din klimatpåverkan enligt den här artikeln.
Och så är det allt det vanliga om att inte flyga utan åka kollektivt. Det märkliga är att när man läser om tåg resor till från Sverige till Sydeuropa så är priset många gånger högre än flyga ?
Beror det på att priset för investeringen i järnvägsspår inte ingår i Miljökalkylen ?
Och så varför finns inte utsläppen för ett barn med i en sådan här uppräkning ? TABU ?

Och så varför finns inte utsläppen för ett barn med i en sådan här uppräkning ? TABU ?
1707896470259.png
Troligen.....

Jag har ett exempel, kärnkraftomröstningen, istället för tre "lägg ner" förslag från riksdagspartierna
Lägg ner nu
Lägg ner när kärnkraftverken är skrotfärdiga och det inte lönar sig reparera
Fortsätt utveckla kärnkraften
Men om man påstår att det bara finns sossar så får man väl exemplifiera med mer än att (vänta på att någon annan) ta(r) upp kärnkraften.

Hur skall det vara och var är det bättre? Jag vet vad jag tycker men nu låter det mest lite gnälligt.

Men om man påstår att det bara finns sossar så får man väl exemplifiera med mer än att (vänta på att någon annan) ta(r) upp kärnkraften.

Hur skall det vara och var är det bättre? Jag vet vad jag tycker men nu låter det mest lite gnälligt.

Jag vet att du tror bidragspartiet SD är ett borgerligt parti och jag känner ingen lust att tjafsa med dig om den saken just nu. Har du tur kanske jag blir inspirerad någon kväll när jag tagit mig en whisky men just nu är det nog större chans att någon annan tar den diskussionen med dig.

Jag vet att du tror bidragspartiet SD är ett borgerligt parti och jag känner ingen lust att tjafsa med dig om den saken just nu. Har du tur kanske jag blir inspirerad någon kväll när jag tagit mig en whisky men just nu är det nog större chans att någon annan tar den diskussionen med dig.
Nej men lägg inte över det här på mig nu, jag står för mina åsikter och kan utveckla dem, det samma klarar du av.
Vad är det för typ av parti du saknar och i vilka relevanta länder finns dessa partier representerade?

View attachment 495201
Troligen.....
Tack ! Men barnutsläppen passade inte i DN. ?

Nej men lägg inte över det här på mig nu, jag står för mina åsikter och kan utveckla dem, det samma klarar du av.
Vad är det för typ av parti du saknar och i vilka relevanta länder finns dessa partier representerade?

Ett eller ett par borgerliga partier, hur svårt kan det vara att förstå?
Alltså inte som de 8 bidragspartierna i vår riksdag som bara har olika grupper de vill skänka skattepengar åt.

Utan borgerliga partier som vill minska bidragen och sänka skatterna.

Alltså inte som de 8 bidragspartierna i vår riksdag som bara har olika grupper de vill skänka skattepengar åt.

Jättelätt att förstå din aningen pubertala fantasi men mycket svårt att se några relevanta exempel om du inte kan finna det där i M. Är det Schweiz du far efter? Fin tanke.

Kan du inte gå med i MUF, låt inte din kroppsliga ålder hindra dig.

Har du kotlettfrilla?

Jättelätt att förstå din aningen pubertala fantasi men mycket svårt att se några relevanta exempel om du inte kan finna det där i M. Är det Schweiz du far efter? Fin tanke.

Har du kotlettfrilla?

MUF? Du Menar att jag ska stödja partiet vars affärsidé är att ge bidrag till de väl bemedlade?

Vilken del av avskaffade bidrag och sänkta skatter var det som du inte förstod?

Glöm inte att minska statsapparaten. Alla dessa myndigheter vi har nu som mest bara är slutförvaring av avdankade trotjänare i Partiet är ju rent fånigt.

Har du kotlettfrilla?

Sverige har bland de högsta skatterna i världen och är man missnöjd med det så lever man alltså i en pubertal fantasi.

Jag borde uppenbarligen inte ha börjat besvara dig för du är inte värd den tiden.

Sverige har bland de högsta skatterna i världen och är man missnöjd med det så lever man alltså i en pubertal fantasi.

Jag borde uppenbarligen inte ha börjat besvara dig för du är inte värd den tiden.
Du kan vara så missnöjd du vill men så länge du inte har någon som helst förankring i verkligheten så är det ju helt ointressant vad du drömmer om eller är missnöjd med. Missnöjd är liksom inte en viktig egenskap för att uppnå förändring.

Håller dock helt med om att det vore bättre om du höll dina minst begåvade inlägg för dig själv.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back