Sverige idag..

Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
Noterar att alla tre vill göra ett politiskt statement med sina outfits.

Nooshi: illrött så klart (kan även tolkas som blod, dvs som en accessoar till Dracula)
Märta: Det var visst någon berättelse om liknelse med smältande inlandsisar och att den var ihopsydd av gamla återvunna trasor.
Magda: ...
 
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
Blueridge hade stoppat in bilden i en annan tråd och jag associerade direkt till Dracula också. ?
 
Sverige igår.

Det är så man undrar om det är fejk.

Undrar vad han med knullrufsigt hår på SVT/DN som hatar på Ebba kommer skriva nu, att det var tre fina klänningar, speciellt Draculas säkert.
Jag är dåligt insatt, men heter hennes gubbe Lasse så klarnar sångtexten "Tjugo pågar i bastun" med Joddla med Siv:



Stackars lille Lasse e de synd om han, för hans käring e så stygg.
Precis som en drake sprutar eld, å hon har taggar på sin rygg.
Fast alla dinosaurier dog för länge sen,
får Lasse ändå se en varje gång han kommer hem.
 
Jag har helt missat att Media frågat om vad som händer med US personal i Sverige vid de nya baserna vid tex sexköp eller trafikolyckor ? Det här är inte 1:a trafikolyckan i UK där US personal bara drar hem när det hettar till.

Det var någon journalist som ifrågasatte att en amerikansk soldat som begår en våldtäkt här i Sverige skulle dömas enlig amerikansk lag och straffas i USA.

Varpå någon påpekade att straffen för våldtäkt var längre i USA och dom hade otrevligare fängelser, så vad var problemet?
 
Jag har helt missat att Media frågat om vad som händer med US personal i Sverige vid de nya baserna vid tex sexköp eller trafikolyckor ? Det här är inte 1:a trafikolyckan i UK där US personal bara drar hem när det hettar till.
Korta svaret:
Ingenting.
Ryska agenter har kunnat leva rövare (husockupationer, fyllekörningar och bilkrascher) fritt här i Sverige utan påföljder, och dom är inte ens våra allierade.
Finns ingen anledning att tro folk från USA som är här på uppdrag av sin regering skulle behandlas sämre.
 
Det var någon journalist som ifrågasatte att en amerikansk soldat som begår en våldtäkt här i Sverige skulle dömas enlig amerikansk lag och straffas i USA.

Varpå någon påpekade att straffen för våldtäkt var längre i USA och dom hade otrevligare fängelser, så vad var problemet?
Tänkte också på det i veckopanelen när de diskuterade, drottning Ahlenius avfärdade det dock fort, skulle säga att det finns extremt få brott som döms hårdare i Sverige än i någon amerikansk jurisdiktion, garanterat inklusive militärdomstol.

Skulle vara om någon kom hit och begick ett åsiktsbrott eller fuskade med reseavdrag i deklarationen, då kan vi nog bli besvikna på det mjuka straff som utdelas i USA.
 
Aldrig fattat varför man inte skulle våga fråga och sedan ändå fråga, snälla beakta min asperger.

Det började med att någon startade en tråd för frågor man inte vågar ställa. Fast med tanke på att det ändå ställs frågor i tråden så ska det väl tolkas som "Frågor man nästan aldrig vågar ställa."

Jag tyckte det kund ha räckt med den tråden men sen startade någon tråden för frågor man vågar ställa och den första föll i glömska.
 

Bryssel igår.​

Misstänker Fritzon helt enkelt röstat fel, det är inte lätt rösta rätt i Bryssel !​

1702472971545.png
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top