Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83 samt en bunt småttingar.
Jag menar inte riktigt att jag tror att folk säkert kommer vakna av det, folket har ju som sagt inte vaknat hittills trots stadigt nedåtgående trend sedan flera år tillbaka så det kan säkert vara så att detta inte heller bekommer folk. Men jag hoppas innerligt att det gör det för annars är det nog snart för sent... Tyvärr är ju folk så in i helvete korkade att de inte fattar vartåt det är på väg, eller så stoppar de helt enkelt huvudet i sanden och vägrar titta på eländet. Första steget för att komma tillrätta med ett problem är att erkänna att man har ett problem, och så länge en stor del av folket inte kan eller vill förstå att vårt land har stora problem så kommer nog inte mycket att förändras till det bättre är jag rädd... Men ju mer vi får se av islamiseringens sanna och groteskt fula anlete, desto svårare blir det förhoppningsvis för en del att fortsätta blunda. Därför tycker jag att det finns ett visst syfte med att provocera fram deras rätta jag, och om inte det får de mest inbitna förnekarna att vakna så vet jag inte vad det krävs för väckarklocka... Och som sagt, vi vet direkt vilka vi bör skicka ut ur landet. Men det förutsätter ju också att vi gör det, annars blir det ju lite meningslöst.Det är nog där våra åsikter skiljer sig. Att mer provokationer skulle leda till att ”folket vaknar upp” och att vi därmed får en lösning på problemet tror jag är rent önsketänkande. Tror snarare det finns en betydande risk för att det leder till ytterligare våld och destabilisering på ett sätt som tar oss ännu längre från de förutsättningar som behövs för att med kraft kunna möta problemen.
Nu är det ju (lyckligtvis) inte så att Sverige varken styrs av eller huvudsakligen består av skribenterna på Aftonbladets ledarsida och Twittervänstern. Åtminstone jag tvivlar inte på att nuvarande regering faktiskt tar problemen på mycket stort allvar. Men det finns ingen Quick fix som kan lösa allt här och nu. Lagar skall utredas (t ex för att se till att det inte finns kryphål så att det inte går att döma folk), remissas och stiftas, polis och rättsväsende skall få resurser, hinna anställa/utbilda och utarbeta fungerande metoder, likaså andra aktörer i samhället. Brottslingar skall lagföras, i förekommande fall skall det vara praktiskt möjligt att utvisa dem osv. Plus allt annat mindre uppenbart, men viktigt, som krävs. Det tar tid.
Vi får väl se om den här regeringen kan vända trenden. Sossarnas antingen kunde eller ville ju inte göra det, den här verkar ju åtminstone ha viljan så vi får väl hoppas att de besitter förmågan också... Men med tanke på hur många nyttiga idioter som fortfarande arbetar aktivt för att spola ner landet i toan så vågar jag inte räkna med det.
Last edited: