Old Badger
SportHojsentusiast
Eftersom jag lever i ett kristet land använder jag naturligtvis aldrig åtsittande Lycra då alla vet att det stryper blodtillförseln till hjärnan. Man blir då helt personlighetsförändrad och skiter i alla andra, speciell de som är ivägen.Kristna får inte heller blanda kläder av olika material enligt sin bok.
Det finns gott om människor som anser sig själva vara muslimer som dricker alkohol, något färre som äter gris, men det finns.
Jag har själv drukit sprit med en muslim.
"In Abrahamic religions, eating pig flesh is clearly forbidden by Jewish (kashrut), Islamic (halal) and Adventist (kosher animals) dietary laws. Although Christianity is also an Abrahamic religion, most of its adherents do not follow these aspects of Mosaic law and do consume its meat."
Mina muslimska vänner är inte så många men det där med fläsk och alkohol tar en del inte så allvarligt på. Fläsket beror på att för 2 000 år sedan var kyltekniken inte så utvecklad. Fläsket blev ofta dåligt så då beslutade man sig för att sluta med fläsk. Kyltekniken har utvecklats men inte religionen...