Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror inte det var ett gäng från Nordiska Motståndsrörelsen eller kända (sd)-politiker
för då hade nog Sveriges Radio haft mer detaljer ? Eller vad tror vi ?
View attachment 486222
Alla vet att utelämnade detaljer betyder MENA, så har det varit i snart tjugofem år.

Å andra sidan bryr jag mig inte, HBTQIA rörelsen vill ju utan undantag ha mycket MENA, nu fick de MENA, alla nöjda.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
koranen finns på 50 språk enligt en av muslimerna på jobbet, bla svenska, fast denna mussen käkar fläsk så han kan ju ha fel.

Jo, den finns översatt, men den ska egentligen bara läsas på orginalspråk.

Sen finns det gott om mussar som både äter fläsk och dricker sprit, liksom det finns kristna som blandar material i kläderna.

Det finns ju grader även i helvetet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo, den finns översatt, men den ska egentligen bara läsas på orginalspråk.

Sen finns det gott om mussar som både äter fläsk och dricker sprit, liksom det finns kristna som blandar material i kläderna.

Det finns ju grader även i helvetet.
Nu är du förstås utbildad islamolog vid Tjotahejtis kommunbiblioteks gratis internetstation men du har i denna fråga helt fel.

En muslim äter inte fläsk eller dricker sprit, du blandar möjligen ihop med en arab eller någon med rötterna i ett muslimskt land.

Det finns ingen muslimsk auktoritet eller skrift som tillåter det du beskriver, du är tyvärr ute och cyklar samt har lagt dig till med en barnslig whataboutism, blanda inte in kristendomen i detta.

Posta även ett diplom på din utbildning så man kan se att du har rätt att yttra dig, tack på förhand.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu är du förstås utbildad islamolog vid Tjotahejtis kommunbiblioteks gratis internetstation men du har i denna fråga helt fel.

En muslim äter inte fläsk eller dricker sprit, du blandar möjligen ihop med en arab eller någon med rötterna i ett muslimskt land.

Det finns ingen muslimsk auktoritet eller skrift som tillåter det du beskriver, du är tyvärr ute och cyklar samt har lagt dig till med en barnslig whataboutism, blanda inte in kristendomen i detta.

Posta även ett diplom på din utbildning så man kan se att du har rätt att yttra dig, tack på förhand.

Kristna får inte heller blanda kläder av olika material enligt sin bok.

Det finns gott om människor som anser sig själva vara muslimer som dricker alkohol, något färre som äter gris, men det finns.

Jag har själv drukit sprit med en muslim.

"In Abrahamic religions, eating pig flesh is clearly forbidden by Jewish (kashrut), Islamic (halal) and Adventist (kosher animals) dietary laws. Although Christianity is also an Abrahamic religion, most of its adherents do not follow these aspects of Mosaic law and do consume its meat."
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Kristna får inte heller blanda kläder av olika material enligt sin bok.

Det finns gott om människor som anser sig själva vara muslimer som dricker alkohol, något färre som äter gris, men det finns.

Jag har själv drukit sprit med en muslim.

"In Abrahamic religions, eating pig flesh is clearly forbidden by Jewish (kashrut), Islamic (halal) and Adventist (kosher animals) dietary laws. Although Christianity is also an Abrahamic religion, most of its adherents do not follow these aspects of Mosaic law and do consume its meat."
Helt riktigt. Finns många som dricker knarkar å äter fläsk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kristna får inte heller blanda kläder av olika material enligt sin bok.

Det finns gott om människor som anser sig själva vara muslimer som dricker alkohol, något färre som äter gris, men det finns.

Jag har själv drukit sprit med en muslim.

"In Abrahamic religions, eating pig flesh is clearly forbidden by Jewish (kashrut), Islamic (halal) and Adventist (kosher animals) dietary laws. Although Christianity is also an Abrahamic religion, most of its adherents do not follow these aspects of Mosaic law and do consume its meat."
Du gör misstaget att jämföra de två regionerna, det är inte möjligt, av teoretiska skäl för att Bibeln är skriven av människor och Koranen av gud, av praktiska skäl för att du borde se hur muslimer tolkar boken och kunna jämföra med hur kristna tolkar sin bok.
Det finns inget sätt att jämföra på annat sätt än detta barnsliga tonårsvis.

"Koranen är Allahs ord, lag och vilja i bokstavlig mening. Den innehåller enbart uppenbarelser som enligt islamsk tradition Muhammed har mottagit från Allah, förmedlade av ärkeängeln Gabriel. Det var inte Muhammed som skrev boken, han tog bara emot texterna, som gavs honom ord för ord av ängeln Gabriel."

Det finns inget att tolka.

Här är förresten en bild ur mitt flöde igår, talande.
 

Bifogat

  • 1000024118.jpg
    1000024118.jpg
    92 KB · Visningar: 21

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns absolut fler muslimer som bokstavstolkar sin bok, men alla gör det inte.

Har du aldrig sett en full/påtänd muslim?
Har du aldrig hört talas om en muslim som tafsar på flickor som är haram?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kristna får inte heller blanda kläder av olika material enligt sin bok.

Det finns gott om människor som anser sig själva vara muslimer som dricker alkohol, något färre som äter gris, men det finns.

Jag har själv drukit sprit med en muslim.

"In Abrahamic religions, eating pig flesh is clearly forbidden by Jewish (kashrut), Islamic (halal) and Adventist (kosher animals) dietary laws. Although Christianity is also an Abrahamic religion, most of its adherents do not follow these aspects of Mosaic law and do consume its meat."
Eftersom jag lever i ett kristet land använder jag naturligtvis aldrig åtsittande Lycra då alla vet att det stryper blodtillförseln till hjärnan. Man blir då helt personlighetsförändrad och skiter i alla andra, speciell de som är ivägen. :fakta
Mina muslimska vänner är inte så många men det där med fläsk och alkohol tar en del inte så allvarligt på. Fläsket beror på att för 2 000 år sedan var kyltekniken inte så utvecklad. Fläsket blev ofta dåligt så då beslutade man sig för att sluta med fläsk. Kyltekniken har utvecklats men inte religionen...
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Som en känd författare sa när det var populärt att bränna hans böcker:
"Jag måste nog göra ett uttalande igen, min bok har aldrig sålt så bra som förra gången det var populärt att bränna den, jag skrattade hela vägen till banken"

Jag skulle bli upprörd om man brände orginalet, eller en väldigt gammal kopia av en sällsynt bok, men massproducerade böcker är ju bara träd med tatueringar, elda på för fan

Det är ingen skillnad på IKEA katalogen och en massproducerad bibel/koran, möjligen att IKEA-katalog är lite mera skadlig för miljön IOM fyrfärgstryck och glättat papper....
Farbror får läsa på om glättning respekt bestrykning. Glättat innebär ingen extra miljöpåverkan. Bestrykning sker med kaolinlera vilket förkommer naturligt men visst lite extra energi kan väl gå åt.

//Besserwisser
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jobbade för något år sedan tillsammans med en serb som berättade att han var muslim han sa "bryr mig inte speciellt äter fläsk och dricker sprit som vanligt folk"

Han hade inga vackra ord om som han sa "riktiga muslimer araber och afrikaner"
Han hade lovat dom i källarmoskén i området där han bodde att om dom tog kontakt med hans barn så skulle dom få gå på begravning.
Han hade aldrig några problem med dom.

Han var vettig kom hit under kriget på Balkan. Men hade viljan att anpassa sig till nya landet och våra seder. Både han och frun alltid jobbat och barnen skötsamma
Har var riktigt förbannad på alla som kommer hit och bara strular
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Farbror får läsa på om glättning respekt bestrykning. Glättat innebär ingen extra miljöpåverkan. Bestrykning sker med kaolinlera vilket förkommer naturligt men visst lite extra energi kan väl gå åt.

//Besserwisser

Jag tänkte inte så mycket på glättningen utan mera på fyrfärgstrycker, men glättat papper brinner sämre och lär ju därför släppa ut mera oförbrända partiklar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det finns absolut fler muslimer som bokstavstolkar sin bok, men alla gör det inte.

Har du aldrig sett en full/påtänd muslim?
Har du aldrig hört talas om en muslim som tafsar på flickor som är haram?
Om man inte lever som en muslim så är man inte muslim. Man blir inte muslim av att födas i ett muslimskt land. Så svaret är nej på dina frågor. Men jag ser din poäng. ??
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Läste i expressen i dag.

Det blir bara värre o värre i tingsrätten.
Klockren grov vårdslöshet i trafik.



Mannen somnade vid ratten och körde över på fel sida vägen – så att en mötande bilist fick väja.

Nu frias han från vårdslöshet i trafik.

Händelsen, som Dagens juridik först skrev om, inträffade på Gotland en eftermiddag i maj. En man hade då satt sig i bilen för att köra hem efter jobbet, men efter några mil somnat vid ratten.

Han kom över på fel sida vägen, och ut i vägrenen. Där ska han ha vaknat till av att ”bilen skakade”, vänt tillbaka till rätt sida vägen och fortsatt sin färd.

En man som var på väg åt andra hållet berättar hur han fick möte på sin sida vägen. Han tutade och blinkade men fick ingen reaktion, och blev då rädd och valde att köra ner i diket. Därefter larmade han polis.

Bilföraren som hamnade på fel sida vägen åtalades för vårdslöshet i trafik. Enligt åklagaren hade han kört bil i ”uttröttat tillstånd” och orsakat en trafikfarlig situation genom att ”ta en medveten risk”.

Nu frias han av Gotlands tingsrätt.

Så resonerar tingsrätten
Mannen själv har berättat att det var en vanlig dag, att han inte kände sig trött när han satte sig i bilen och att det inte fanns några andra omständigheter som gjorde att han borde ha stannat eller låtit bilen stå helt.

Tingsrätten skriver i sin dom att det inte går ”att bortse” från dessa uppgifter, och att bilföraren inte gjort sig skyldig till medvetet risktagande eller annan allvarlig oaktsamhet.

”Vid en samlad bedömning av omständigheterna i målet finner tingsrätten att åklagaren, mot NN:s förnekande, inte har förmått visa att NN före eller under körningen känt sig trött eller sömnig innan han somnade. Ingenting har i övrigt framkommit som tyder på att NN borde ha vidtagit några andra åtgärder i samband med körningen, eller att han på något annat straffbart sätt skulle ha brustit i den omsorg och varsamhet som åvilar en vägtrafikant”, skriver rätten.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Läste i expressen i dag.

Det blir bara värre o värre i tingsrätten.
Klockren grov vårdslöshet i trafik.



Mannen somnade vid ratten och körde över på fel sida vägen – så att en mötande bilist fick väja.

Nu frias han från vårdslöshet i trafik.

Händelsen, som Dagens juridik först skrev om, inträffade på Gotland en eftermiddag i maj. En man hade då satt sig i bilen för att köra hem efter jobbet, men efter några mil somnat vid ratten.

Han kom över på fel sida vägen, och ut i vägrenen. Där ska han ha vaknat till av att ”bilen skakade”, vänt tillbaka till rätt sida vägen och fortsatt sin färd.

En man som var på väg åt andra hållet berättar hur han fick möte på sin sida vägen. Han tutade och blinkade men fick ingen reaktion, och blev då rädd och valde att köra ner i diket. Därefter larmade han polis.

Bilföraren som hamnade på fel sida vägen åtalades för vårdslöshet i trafik. Enligt åklagaren hade han kört bil i ”uttröttat tillstånd” och orsakat en trafikfarlig situation genom att ”ta en medveten risk”.

Nu frias han av Gotlands tingsrätt.

Så resonerar tingsrätten
Mannen själv har berättat att det var en vanlig dag, att han inte kände sig trött när han satte sig i bilen och att det inte fanns några andra omständigheter som gjorde att han borde ha stannat eller låtit bilen stå helt.

Tingsrätten skriver i sin dom att det inte går ”att bortse” från dessa uppgifter, och att bilföraren inte gjort sig skyldig till medvetet risktagande eller annan allvarlig oaktsamhet.

”Vid en samlad bedömning av omständigheterna i målet finner tingsrätten att åklagaren, mot NN:s förnekande, inte har förmått visa att NN före eller under körningen känt sig trött eller sömnig innan han somnade. Ingenting har i övrigt framkommit som tyder på att NN borde ha vidtagit några andra åtgärder i samband med körningen, eller att han på något annat straffbart sätt skulle ha brustit i den omsorg och varsamhet som åvilar en vägtrafikant”, skriver rätten.
Kan inte någon göra rättens ledamöter en tjänst och idiotförklara dem. De är värda den bekräftelsen efter all den möda de lagt ner på att bevisa sig värdiga. Naturligtvis tror jag inte de är dumma i ordets vanliga bemärkelse, utan de har genom enträgen träning och personliga val lyckats uppnå att bete sig som kompletta nötter...varför någon nu skulle vilja det.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kan inte någon göra rättens ledamöter en tjänst och idiotförklara dem. De är värda den bekräftelsen efter all den möda de lagt ner på att bevisa sig värdiga. Naturligtvis tror jag inte de är dumma i ordets vanliga bemärkelse, utan de har genom enträgen träning och personliga val lyckats uppnå att bete sig som kompletta nötter...varför någon nu skulle vilja det.
Det är troligen vänskaps korruption
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Njaa. Här finns ju faktiskt en bok med guds ord.

Någons sorts definition är såklart bra att vara överens om så att man pratar samma språk.
Följer du guds ord som står i koranen så är du muslim?
Följer du det som står på sidan 37 men förkastar allt annat, är du muslim då?

Var går gränsen? När är man muslim?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om man inte lever som en muslim så är man inte muslim. Man blir inte muslim av att födas i ett muslimskt land. Så svaret är nej på dina frågor. Men jag ser din poäng. ??
Men man blir svensk genom att passera över gränsen. Och fransk om man bor i Frankrike. Det är tokroligt att vissa saker kan identifieras utan den enskildes självidentifikation och godkännande. Religion och etnicitet, inga problem. Kön? Skitsvårt.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top