Sverige idag..

Intressant men 4tim kommer ta tid att se igenom.
Jag har en av mina utvecklare dedikerad till just AI.
Ja, finns ju mängder av annan media att konsumera istället och som konkurrerar om uppmärksamheten. Men har du intresset och inte får ihop tiden kan du ju kolla på enbart en av dem och speeda upp hastigheten. Alternativt dra ut transkriberingen från youtube och be ChatGPT göra en sammanfattning ?

Sverige, förlåt Spanien idag.
Ett sånt där felaktigt uttalande som att "Malmö är farligare än Caracas", går det att beivra med t.ex. "lagen om hets mot folkgrupp" ?
1681660377716.png

ok, så att de "stökar till det i sverige" är såklart sveriges fel.
Eget ansvar finns såklart inte.
Ok då vet vi.

Är detta Sverige i ett nötskal ?
Moderaterna beslutar 2021 att tågvärdarna i Stockholm ska avskaffas
Socialdemokraterna lovar innan valet 2022 att om (s) vinner valet ska tågvärdarna vara kvar
men efter valet
när socialdemokraterna vunnit valet stöder (s) moderaternas förslag avskaffa tågvärdarna
och
miljöpartiet (vid makten med (s) ) rasar mot strejkande lokförare.

Varför ska vi röstberättigade rösta i valen ?

Last edited:
Nu grundar jag inte min uppfattning på 68-vänstern eller Reinfeldt. Jag grundar min uppfattning på det FAKTUM att Polen och Ungern fått rättmätig kritik för att 1 inte följa EU-s gemensamma lagstiftning samt 2 ställa rättssystemet under politisk kontroll. Maktdelning är grundläggande princip i rättsstater, dit hör också oantastliga fri- och rättigheter och när demokratiska länder i EU börjar tumma på dessa skall övriga länder reagera och gärna betydligt hårdare än man gjort hittills.

Det grundläggande problemet är ett auktoritärt ledarskap som vill stärka sin egen maktställning på demokratins bekostnad.

Din argumentation utgör exempel på just den förblindning som blir följden av att man tror att invandringskritik är den överskuggande frågan i allting. Så är det förstås i den alternativa ryssfinansierade medievärlden men då bör man i alla fall fråga sig varför.

Och efter 24/2 2022 finns det inga ursäkter kvar för att inte förstå sambandet mellan Putin och altrightmedierna både i Europa och USA de sista decennierna. ”Fredsrörelsen”, ”miljörörelsen”, påverkan på energipolitiken, påverkan på presidentval i USA, påverkan i påskuppror och Paludans stolligheter samt mycket annat skit som Ryssland stått och står för på sociala medier och i verkligheten.

I Sverige exempelvis AfS, Chang Frick, SwebbTv osv osv. Glömt bort fuskidentiteten Putilov och hans affärer?

Ryssland är fiende. Reinfelt och andra politiker är inte fiender oavsett om de ”varit naiva” eller inte.

När det gäller Ryssland verkar många fortfarande vara ”naiva”. Helt oförståeligt.
Är det även Ryssland som installerat Emmanuel Macron?

Nu tror jag inte du kommer besvara detta men for the record behöver man upprepa och upprepa hur din del av åsiktslägret beter sig.

Är det även Ryssland som installerat Emmanuel Macron?

Nu tror jag inte du kommer besvara detta men for the record behöver man upprepa och upprepa hur din del av åsiktslägret beter sig.

Vad tänkte du med detta inlägg?

Vad tänkte du med detta inlägg?
Att du är snabb på att köpa narrativet att Ryssland ligger bakom all konservativ samhällskritik.
Nu visar det sig att Macron driver en prokinesisk, antivästlig agenda, vad beror det på? Står Kreml bakom både Macron och Le Pen och SD eller finns det någon 80-sidig pdf du kan länka till nu?

?

Låter bra !
"När ett sår blir infekterat får det ett förhöjt pH-värde och blir mer basiskt, långt innan det finns synliga tecken på infektion. Det har forskarna utnyttjat genom att tillsätta ett färgämne i förbandet kallat bromtymolblått, som skiftar färg från gult till blått över ett visst pH-värde."

Att du är snabb på att köpa narrativet att Ryssland ligger bakom all konservativ samhällskritik.
Nu visar det sig att Macron driver en prokinesisk, antivästlig agenda, vad beror det på? Står Kreml bakom både Macron och Le Pen och SD eller finns det någon 80-sidig pdf du kan länka till nu?

Du känner inte att det var en lite väl långt dragen slutsats du drog nu?

Ryssland stödjer och underblåser det som splittrar Europa helt enkelt. Är 80 sidor för mycket som lästips?

Driver Macron en antivästlig agenda enligt din mening? Tror att du behöver nyansera din uppfattning i så fall.

Du känner inte att det var en lite väl långt dragen slutsats du drog nu?

Ryssland stödjer och underblåser det som splittrar Europa helt enkelt. Är 80 sidor för mycket som lästips?

Driver Macron en antivästlig agenda enligt din mening? Tror att du behöver nyansera din uppfattning i så fall.
Är bara att konstatera att du tyvärr med hull och hår köpt konceptet, all relevant högerpolitik härstammar från Kreml.
Konstigt.

Du kanske inte känner till frågan?

Le Pen däremot, det är en rysk skurk! Att Macron gosar med Kina, det är bara bra!

Vi föder alltså barn som hamnar utanför samhället, inte kan svenska när de börjar skolan !
Och är förvånade över växande kriminalitet !
1681991902220.png

Jag kunde läsa artikeln men nu bakom betalvägg. Ubah ensamstående med 3 barn.
Vad jag förstår är mödrarna ofta ensamstående av det skälet att "man" får mer bidrag ifall "man" skiljer sig, två bostäder osv.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back