Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83 samt en bunt småttingar.
Du föredrar inte att leva i Sverige då alltså?Att du inte är positiv till rättsstatens principer framgår av dina inlägg, men jag föredrar att leva i ett samhälle där det finns rättssäkerhet och där godtycklig rättsskipning inte förekommer.
Principiellt håller jag med dig, fast det svenska rättssystemet är ju å andra sidan ett fullkomligt haveri som värnar mer om brottslingarna än om offren. I ett sånt samhälle, vad ska vi oskyldiga laglydiga medborgare förlita oss på? Vi får inte skipa rättvisa där så krävs, den rätten har vi avsagt oss. Men håller staten sin del av överenskommelsen, eller hur är det egentligen med samhällskontraktets giltighet när vi inte får skydda oss själva och inte får det statliga skydd vi har rätt till?
När någon mördas så möts det inte med avsky, det möts med frågeställningen "vad har gärningsmannen för bakgrund, vilka trauman har han varit med om?". Gängkriminella fördömer man inte, man frågar sig hur "vi" kunde "låta" våra unga dras in i gängkriminalitet. Våldtäktsmän inte bara slipper straff, de får skadestånd istället. Hur sjukt är inte det?
Själv är jag rätt trött på att vara skötsam och känna att det enda jag får i gengäld är frustration och hjälplöshet medan de som missköter sig får saft, bulle och skadestånd för sina illdåd. Det blir närmre och närmre till att ta saken i egna händer, för uppenbarligen är det så att själv inte bara är bästa dräng utan det är rentav så att den enda hand du kan förvänta dig om du vill ha hjälp är din egen. Statens är upptagna med att klappa buset på kinden och trösta ömt, "såja såja, det är inte ditt fel. Du är ingen dålig människa, du är ett offer".
Last edited:

Dagens resultat är så otroligt jävla talande.