Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Ja visst fan kommer det bli kallt, det kanske Lindberg borde ha insett redan när hans lag ville lägga ner kärnkraften..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du menar att höger-media och dess "profiler" inte på något sätt luftade sitt missnöje 2014?Det går inte att hitta liknande artiklar från 2014, inte en chans.
Du menar att höger-media och dess "profiler" inte på något sätt luftade sitt missnöje 2014?![]()
Och jag tycker fortfarande att det som framkommit hittills är väldigt tunt.
En överläkare och RF-basen? Tunt.
Ok, Naturvårdsverket och tre privatpersoner som ej talar för sina organisationer vad jag kan läsa.Om du jämför hela public service apparaten med "högermedia" så pratar vi om olika saker.
Vilka myndigheter uttryckte sig negativt mot S mfl och när i public service?
Flera myndigheter är nu ute och vevar och får prime time i public service, det är allt jag påpekat och ingen har visat att något liknande skett vid S valseger.Ok, Naturvårdsverket och tre privatpersoner som ej talar för sina organisationer vad jag kan läsa.
Eller har svt och alla myndigheterna officiell kritik ute på sina hemsidor?
Länka gärna isf.
Jag hoppas regering och SD kommer fokusera på att ändra kursen och inte den här tunna kritiken.
Och som sagt med förbättringar minskar kritik.
Jag hoppas och tror på den vägen.

Det är möjligt men såvitt jag såg var det bara en myndighet du länkade till.Flera myndigheter är nu ute och vevar och får prime time i public service, det är allt jag påpekat och ingen har visat att något liknande skett vid S valseger.
Det har skrivits massor om aktivism på myndigheter och självklart i samklang med Public service. Du kanske har läst en del?
![]()
Bildts attack mot uppropet: ”S-märkt kampanjande”
Med udden riktad mot Alliansen och SD kräver hundratals opolitiska tjänstemän i Regeringskansliet att den ”värdegrund” som varit vägledande för arbetet inte urholkas av ”nästa regering eller regeringsunderlag”. Det framgår av en skrivelse inskickad dagen innan Stefan Löfven (S) röstades bort...www.svd.se
![]()
SMEDJAN | Därför är så många tjänstemän aktivister
Blanche Jarn: Av 700 tillfrågade kommunala tjänstemän är mer än var tionde miljöaktivist, enligt forskare vid Örebro universitet. Ännu ett tecken på att 68-vänsterns marsch genom institutionerna har lyckats – och på att det offentliga har för mycket makt.timbro.se
Ja exakt, men att de själva är orsaken till eländet vill givetvis Lindberg inte erkännaJa visst fan kommer det bli kallt, det kanske Lindberg borde ha insett redan när hans lag ville lägga ner kärnkraften..
Inte säkert.Timbuktu menar att demografin kommer sätta stopp för det, tyvärr ligger han nog väldigt nära sanningen i det.
Det var fyra företrädare för olika maktinstanser som nu kommer motarbeta regeringen.Det är möjligt men såvitt jag såg var det bara en myndighet du länkade till.
Så jag fortsätter hävda en tunn och småsint kritik.
Den aktivism, och möjligen allmänna tvekan (regering och SD har dock över 50%) som finns, botas bäst genom effektiv politik som förbättrar vardagen för ett flertal.
Det är den politiken som iaf jag förväntar mig.
Hade föregående regering förbättrat isf att försämra hade man suttit kvar.
Gäller även denna konstellation.
Återigen så såg jag dem som enskilda personer och inte sina maktinstanser vilket gör kritiken tunn.Det var fyra företrädare för olika maktinstanser som nu kommer motarbeta regeringen.
Om du inte tycker det räcker kan vi kolla hur det ser ut om en vecka.
Då var det fem, nej jag menar sex, ska vi se vad det är redan ikväll?Sånt här kan nog ställa till det på alla nivåer. Därför tar regeringen en enorm risk med sina vällovliga utfästelser när allt kan kullkastas av aktivister på i stort sett alla nivåer. Tror ni t ex det s k rättsväsendet plötsligt kommer börja agera rimligt?
Ska UD få fortsätta skämma ut oss? Avsked på grått papper. Inga avtal ska gälla om de brutit sitt viktigaste.
![]()
UD: Den feministiska utrikespolitiken ligger fast trots regeringsskifte
UD:s mottagning för den avgående politiska ledningen genomfördes under förra veckan inför det kommande regeringsskiftet. En mottagning där UD:s personal tydligt kom att markera att de inte kommer t...ledarsidorna.se
Rättssäkerhet, tihi. Lattjo!Då var det fem, nej jag menar sex, ska vi se vad det är redan ikväll?
![]()
Experter: Rättssäkerheten kan urholkas
M, KD, L och SD är överens om kriminalpolitiken. Samarbetsavtalet tar vid där S-regeringen slutade i kampen mot gängen. Flera av förslagen riskerar att urholka rättssäkerheten, enligt experter i straffrätt och statsrätt.www.ttela.se
Tvärtom, jag hoppas de lyssnar på folket i första hand och på bakåtsträvande aktivister i fjortonde hand.Man får väl hoppas att den kommande regeringen lyssnar på lagrådet när de lägger fram förslag. Den avgående hade lite svårt med lyssnandet.
Sånt här kan nog ställa till det på alla nivåer. Därför tar regeringen en enorm risk med sina vällovliga utfästelser när allt kan kullkastas av aktivister på i stort sett alla nivåer. Tror ni t ex det s k rättsväsendet plötsligt kommer börja agera rimligt?
Ska UD få fortsätta skämma ut oss? Avsked på grått papper. Inga avtal ska gälla om de brutit sitt viktigaste.
![]()
UD: Den feministiska utrikespolitiken ligger fast trots regeringsskifte
UD:s mottagning för den avgående politiska ledningen genomfördes under förra veckan inför det kommande regeringsskiftet. En mottagning där UD:s personal tydligt kom att markera att de inte kommer t...ledarsidorna.se
De intervjuades i form av privatpersoner? Så förstod jag det inte alls och jag vet inte om det hade varit bättre:Återigen så såg jag dem som enskilda personer och inte sina maktinstanser vilket gör kritiken tunn.
Jag hade räknat med mer och bredare kritik tvärs över faktiskt.
Så nä, jag tycker inte det räcker för att bevisa hela myndighetssveriges aversion mot den nya regeringen.
Absolut, det kan ju mycket väl hända att det värsta inte kommit än.![]()
Men som sagt mer än halva väljarkåren vill ha precis den regering som nu sitter, vilket inte varit fallet på några försök, och jag tror att det också, om än inte exakt, återspeglas även i myndigheter.
Så förstod jag det och nog är det bättre med kritik från privatpersoner snarare än hela myndigheter?De intervjuades i form av privatpersoner? Så förstod jag det inte alls och jag vet inte om det hade varit bättre:
Här är några random personer som klagar på den möjligen tillträdande regeringen, vi kommer inte presentera någon som är nöjd.
Jag tycker du tar allt för lätt på hur olika individer med olika åsikter söker sig till olika miljöer, det är inte 20% SD väljare på Naturvårdsverket och det är heller tex inte 10% vpk-väljare bland revisorer.
Att du inte är positiv till rättsstatens principer framgår av dina inlägg, men jag föredrar att leva i ett samhälle där det finns rättssäkerhet och där godtycklig rättsskipning inte förekommer.Tvärtom, jag hoppas de lyssnar på folket i första hand och på bakåtsträvande aktivister i fjortonde hand.
Lägg inte ord i munnen, eller text i handen, på andra, eller inte på mig i alla fall.Att du inte är positiv till rättsstatens principer framgår av dina inlägg, men jag föredrar att leva i ett samhälle där det finns rättssäkerhet och där godtycklig rättsskipning inte förekommer.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |