Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här, varför åtalet inte gäller penningtvätt är något jag också undrat över.
Att Bonnesen blev chef för Swedbank berodde ju på den mycket höga lönsamheten i den Baltiska divisionen som Bonnesen var chef för när det tvättades pengar.
Citat: – Det som irriterar mig är att hon inte står åtalad för penningtvätt utan för svindel. Detta trots att hon ledde den baltiska divisionen då penningtvätten ägde rum. Och på ett generellt plan kan jag säga att så länge bankdirektörer inte sätts i fängelse för penningtvätt så kommer penningtvätten att fortsätta.
www.svd.se
Att Bonnesen blev chef för Swedbank berodde ju på den mycket höga lönsamheten i den Baltiska divisionen som Bonnesen var chef för när det tvättades pengar.
Citat: – Det som irriterar mig är att hon inte står åtalad för penningtvätt utan för svindel. Detta trots att hon ledde den baltiska divisionen då penningtvätten ägde rum. Och på ett generellt plan kan jag säga att så länge bankdirektörer inte sätts i fängelse för penningtvätt så kommer penningtvätten att fortsätta.
”Bankerna bär ansvar för det vi ser i Ukraina” | SvD
Vladimir Putin är i första hand en brottsling, anser finansmannen Bill Browder, som fört en över 15 år lång kamp mot den ryska regimen. Han ser en tydlig koppling mellan penningtvätten genom de nordiska bankerna och dagens krig i Ukraina.
Last edited: