Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Och simkunskapen också...

Simundervisning i dåligt utvecklade länder går nog vanligen till så att man bara slänger ner ungen i vattnet och fiskar upp ungen innan den drunknar. Några barn lär sig och andra lär sig aldrig.

I exfruns by i Filippinerna kan nog färre än häften simma trots att den ligger alldeles vid havet. När dom säger att dom ska simma så går dom bara ner i vattnet och plaskar lite som barn.
Så när jag säger att jag simmat eller ska simma på morgonen så tror dom att jag menar att stå vid strandkanten och doppa sig.

Besöker man sedan turistattraktioner så har dom ofta regler satta efter dessa människor utan simkunskaper och utan självbevarelsedrift. På vissa turistställen får man inte snorkla utan flytring runt midjan vilket gör det snudd på omöjligt att dyka ner så här och titta närmare på saker längre ner under vattnet.

 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har svårt att tro att det är lika illa där...
Jag har träffat umeås studenter dagligen i större delen av mitt vuxna liv...

Jag håller inte med. För väldigt länge sedan var jag student på en teknisk högskola i Svartöstan (långt innan den hittade på att den skulle bli universitet). Jag var definitivt ingen partyprisse, men jag har ändå deltagit i tillräckligt många studentikosa dryckesevenemang typ brännbollsyran…för att förstå att någonting är riktigt jävla fel i huvudet på merparten av alla humaniststudenter…alltså sådana som utgör merparten av Umes studenter…

Det är ingen tillfällighet att veganrörelsen är / var stark i Ume och det är ingen tillfällighet att det fanns ett brännbollsyra-lag med namnet ”stöd SCAN - ät en vegan”…
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Finns hur många videos som helst på hur muslimerna betedde sig.
Men mainstream media har sin agenda och då är det som det är.

Calma, kompis.
Det var en kul bild på en dialogpolis som inte såg ut att vilja säga så mycket.
Klippet var ur Göteborgs Posten, och för att vara "mainstream" så har det hänt en del med den publikationen sedan Krönlein och Teodorescu jagade iväg Gelotte för snart 10 år sedan.

Ned med garden och var som folk. Inte alla vill förstöra ditt narrativ.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Calma, kompis.
Det var en kul bild på en dialogpolis som inte såg ut att vilja säga så mycket.
Klippet var ur Göteborgs Posten, och för att vara "mainstream" så har det hänt en del med den publikationen sedan Krönlein och Teodorescu jagade iväg Gelotte för snart 10 år sedan.

Ned med garden och var som folk. Inte alla vill förstöra ditt narrativ.
Aha, jag uttryckte mig säkert klumpigt, jag hakade bara på ett inlägg rörande muslimeriet, no offense (meant/taken).

Min poäng är i alla fall förhoppningsvis intakt, SVT mfl har med bravur mörkat gårdagens hat och hot mot yttrandefriheten. Vilket är väntat men ändå illa.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
DOM HAR INGEN LAGLIG RÄTT!

Dom är gifta enligt sharia, och skiljsmässorna sker enligt sharia.

Det är ju inte så att äktenskapen registreras i laga ordning hos myndigheterna.
MEN SLUTA SKRIVA "SKILJSMÄSSORNA" NÅN GÅNG DÅ!
*Skilsmässorna

Edit;
Förlåt skriket. Jag är lugn nu.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top