Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Noterade att Bulletin fått in nya namn på lönelistan; Bali, Bard och Jan-Emanuel.
Nu lär de åtminstone aldrig få slut på åsikter.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Apropå routing inom sverige - som gick ut via holland och sen tillbaks till sverige igen. Man kan bli konspiratorisk för mindre. BONK, det är nu fixat efter två veckors gnölande. Sen dagens lök på tasken:
Ska vi nu vara konspiratoriskt lagda måste det här väl gälla alla Kinesiska bilar också.
Förare och passagerare kan övervakas från Kina ?
osv.
Ska vi nu vara konspiratoriskt lagda måste det här väl gälla alla Amerikanska bilar också.
Förare och passagerare kan övervakas från USA ?
osv
Ska vi nu vara konspiratoriskt lagda måste det här väl gälla alla "välj valfritt land's" "valfri Union's" bilar också. Förare och passagerare kan övervakas från "det landet" / "den Unionen" ?
Offentligt exempel: Frankrikes övervakning av mobiler som ledde till att de knäckte "Enchrochat(?)"
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ska vi nu vara konspiratoriskt lagda måste det här väl gälla alla Kinesiska bilar också.
Allt som är uppkopplat går att infiltrera. Det senaste, Kandensiska SkyECC förra månaden. Förra veckan patchades Exchange, för andra gången på kort tid. Förrförra veckan var det en "Indisk praktikant" som routade om Vodafones internationella internettrafik. För något år sedan var det Russkies som routade om all världens internettrafik. Istället för att lägga resurser på mjuka saker, en strategisk trafikkontroll lär ta mer bus, vapen och stöldgods än en tullare i Nynäshamn.

I dare you, försök infiltrera min S60, Firebird eller Bandit! :cautious:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hon är ansvarig för samhällsutvecklingen. Folk har varnat för samhällsutvecklingen sedan länge.
Varför skulle hon ens vara en bra kandidat till att få bukt med detta monster hon själ varit med att skapa.
Människan verkar ju sakna verklighetsuppfattning och förstå konsekvenserna av sitt handlande.

 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Noterade att Bulletin fått in nya namn på lönelistan; Bali, Bard och Jan-Emanuel.
Nu lär de åtminstone aldrig få slut på åsikter.

99 män och 25 kvinnor mördades under 2020.

Och enligt vår feministiska regering är det största problemet att 25 kvinnor mördats? Eller menar dom att det i jämställdhetens namn måste mördas fler kvinnor?
Väldigt få av de 99 männen mördas i hemmet av sin partner, eller ex. Det är två helt olika typer av mord helt enkelt. De flesta av de 99 männen är kriminella, medan merparten av kvinnorna dödas av någon knäppgök till snubbe som de har eller har haft ett förhållande med. Jag tycker nog att man kan höja på ögonbrynen och lägga lite mer resurser på att få bukt med detta. Det läggs ju mycket krut på gängtskjutningarna.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Väldigt få av de 99 männen mördas i hemmet av sin partner, eller ex. Det är två helt olika typer av mord helt enkelt. De flesta av de 99 männen är kriminella, medan merparten av kvinnorna dödas av någon knäppgök till snubbe som de har eller har haft ett förhållande med. Jag tycker nog att man kan höja på ögonbrynen och lägga lite mer resurser på att få bukt med detta. Det läggs ju mycket krut på gängtskjutningarna.
Det jag reagerar främst på är den totala jävla bottennivån kommande från en svensk partiledare.
Men var är vrålet från samhället? Från mina politiska kollegor? Var är kommissionerna, de hårda tagen?”, undrar Lööf i inlägget och skriver att hon vill se krafttag.
Åååå var är vrålet hörrni! Vrålet!
Det är så jävla tomt på något sätt. Ord som inte innehåller något.
Och vadå krafttag? Ja gör något då din sopa till politiker.
Vrålet borde riktas mot henne och hennes politikerkollegor.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Väldigt få av de 99 männen mördas i hemmet av sin partner, eller ex. Det är två helt olika typer av mord helt enkelt. De flesta av de 99 männen är kriminella, medan merparten av kvinnorna dödas av någon knäppgök till snubbe som de har eller har haft ett förhållande med. Jag tycker nog att man kan höja på ögonbrynen och lägga lite mer resurser på att få bukt med detta. Det läggs ju mycket krut på gängtskjutningarna.

Sens moral, om man är kriminell och blir dödad av sina "kollegor" så får man skylla sig själv. Men om man är en kvinna som är tillsammans med en av dessa "kollegor" är det synd om en?

Jag tillhör ju iofs inte PK-maffian som ryggmärgsmässigt tycker synd om alla som inte är vita medelålders män så jag kan ju se en viss poäng med att de kriminella självsanerar sig.
Men jag kan inte heller låta bli att fundera över diskrepansen, när en brottsförövare ibland betraktas som offer och nästa sekund ska alla män kollektivt bära hundhuvud för brott som begås av några kriminella.

Finns det någon statistik som stödjer resonemanget att mördade kvinnor aldrig är kriminella trots sina partnerskap med denna typ av män?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Var är vrålet från samhället. Varför är det skillnad på folk och folk(politiker)? Varför fortsätter de röstande med att lägga röster på idioter som skapar specialregler för sig själva?
Avgå era svin.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Var är vrålet från samhället. Varför är det skillnad på folk och folk(politiker)? Varför fortsätter de röstande med att lägga röster på idioter som skapar specialregler för sig själva?
Avgå era svin.
Nja det är inte så lätt bli av med misshagliga politiker numera.
Förr ( jag vet inte när vallagen ändrades) så kunde man stryka namn på valsedlarna. Både i Sverige och Norge. Men vad jag minns kom någon i Norge på att utnyttja detta så en eller flera för allmänheten misshagliga politiker blev inte valda. Och då ändrades vallagen så möjligheten stryka politiker på valsedlarna togs bort. (Och ersattes med "personkryss".) Du kan alltså idag hjälpa någon politiker bli vald. Men du kan inte längre hindra någon politiker från att bli vald. Demokrati, knappast som jag ser det.
Bättre namn Partidiktatur.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Sens moral, om man är kriminell och blir dödad av sina "kollegor" så får man skylla sig själv. Men om man är en kvinna som är tillsammans med en av dessa "kollegor" är det synd om en?

Jag tillhör ju iofs inte PK-maffian som ryggmärgsmässigt tycker synd om alla som inte är vita medelålders män så jag kan ju se en viss poäng med att de kriminella självsanerar sig.
Men jag kan inte heller låta bli att fundera över diskrepansen, när en brottsförövare ibland betraktas som offer och nästa sekund ska alla män kollektivt bära hundhuvud för brott som begås av några kriminella.

Finns det någon statistik som stödjer resonemanget att mördade kvinnor aldrig är kriminella trots sina partnerskap med denna typ av män?
Nu är det ju inte bara yrkeskriminella busar som slår och slår ihjäl sina kvinnor, även om de troligen är överrepresenterade rent statistiskt. Det är också troligen så att några av dessa kvinnor inte håller sig inom lagens råmärken alla dagar i veckan. Men att det har tagits krafttag, eller iallafall hörts väldigt mycket i media om dödsskjutningar, gängvåld och mord i kriminell miljö har väl inte undgått någon. Att det var 20% kvinnor som mördas, och då i hemmet av sin man/ex var dock nytt för mig, och i sammanhanget ganska uppseendeväckande tycker jag, med tanke på att det inte har lika stort fokus trots att det troligen oftare är helt oskyldiga kvinnor med dålig smak när det gäller att hitta partner.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Fårket vill ju ha "vanliga människor" som sina ledare och då blir det ju en idiokrati, ledd av någon som inte ens lyckas slutföra en svetskurs.

Varje gång jag påpekat kompetensen hos landets ledare så brukar kombajaja-mupparna komma dragandes och förklara att dom minsann inte vill bli styrda av människor som gått skola istället för att arbeta.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kan man inte låta var och en få det de vill ha då?
Om jag inte vill att någon annan ska föra min talan så slipper jag och om någon vill ha tex Löfven som förmyndare så får denne ha det - om Löfven själv går med på det?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top