Sverige idag..

Om det är ett globalt fenomen kanske det inte är lokala politikers fel?
Vems fel skulle det vara isf?
Lokal politik existerar ju, vi har ur ett globalt perspektiv tex lokal invandringspolitik här i Sverige. Lokal politik får lokala konsekvenser, på en aggregerad nivå ger det globala konsekvenser.

Om det är ett globalt fenomen att invandrare från land X går runt och delar ut semlor till folk så kan det fenomenet motverkas i respektive land med lokal invandringspolitik genom att minska invandringen från land X.

Vems fel skulle det vara isf?
Lokal politik existerar ju, vi har ur ett globalt perspektiv tex lokal invandringspolitik här i Sverige. Lokal politik får lokala konsekvenser, på en aggregerad nivå ger det globala konsekvenser.

Om det är ett globalt fenomen att invandrare från land X går runt och delar ut semlor till folk så kan det fenomenet motverkas i respektive land med lokal invandringspolitik genom att minska invandringen från land X.
Hur lokalt tycker du ansvaret går?
Kommunen, landsting, riksdag?
Just AL, alla L, MP, S?
Förra regeringen?

Den går väl så lokalt som mandat och regler medger. Vissa/olika beslut fattas av politiker inom kommun, region och landsting. De svarar för sina respektive beslut såklart. Röstar jag för ett beslut så får jag del av ansvaret för vad beslutet leder till.

Den går väl så lokalt som mandat och regler medger. Vissa/olika beslut fattas av politiker inom kommun, region och landsting. De svarar för sina respektive beslut såklart. Röstar jag för ett beslut så får jag del av ansvaret för vad beslutet leder till.
Men i det här fallet landade det på L eller tom AL?

Då kör vi lite myndighetsinfo:
Inget att se här, klart de inte förstår, även om de åkt tunnelbana. Nej, ditt jävla vider, underförstått.

Bifogat

• 41F53F3E-35FC-4CC4-BD6D-24BECB39071E.jpeg
    41F53F3E-35FC-4CC4-BD6D-24BECB39071E.jpeg
    167.4 KB · Visningar: 43
Typ en statlig politiskt oberoende media som torrt rapporterade sanningen, utan politisk färgning och utan att undanhålla saker som känns obekväma.
Jag tvivlar på att (s) kan ge en objektiv beskrivning av (m)'s förslag eller att (sd) kan ge en objektiv beskrivning av (mp)'s politik.
Om de garanterat statliga media Pravda och Izvestija på Sovjettiden brukade sägas att i Pravda fanns ingen sanning och i Izvestija inga nyheter.

Pressen ska vara "den 3:e statsmakten" men med en press som hålls i liv med statligt partistöd (bytte sedan namn till) dagens presstöd
så är det tyvärr naturligt att tidningar och "Public Service" ser till att inte stöta sig med den som betalar.

Det är väl förövrigt bara en tidsfråga innan tryckta tidningar försvinner.
När jag gick in i en närbutik nyligen och frågade efter GT(Expressen) blev svaret: "Vi har inte tidningar längre. Det är så få som köper."

Ett symptom på problemet med det tvångsfinansierade multikultiprojektet.

Ett symptom på problemet med det tvångsfinansierade multikultiprojektet.

All denna jävla snyftande för gärningsmannen som försökte mörda en massa människor, men tur nog bara lyckades hinna med att skada sju människor, får mitt blod att koka.

Så jävla marinerade (hjärntvättade) i identitetspolitik och intersektionalitet att man inte inser vilken sida man ställer sig på och försvarar vid så grova saker som mord eller mordförsök.

Är förövaren afghan eller har en viss mängd melanin i huden så förlåts allt och vad som helst.
Har förövaren en annan nivå av melanin i kroppen så kan man vara hur laglig och hederlig som helst, man ärver ändå en arvsynd för vad människor gjorde i USA för 300 år sedan... men samtidigt pratar man INTE om nutida slaveri, t.ex. uppbyggnaden av fotbollsarenor inför världsmästerskapet 2022 i Qatar, hundratusentals slavar och redan över 6500 döda and counting...

Hyckleriet, dubbelmoralen och mängden trångsynthet går inte att kvantifiera.

Last edited:
"I minidokumentären ”Pojkarna på resecentrum” (Sveriges Radio 12/6 och 13/6 2017) får lyssnarna följa Mustafa som har fått avslag på sin asylansökan och är inne i ett tungt heroinmissbruk.
Journalisten frågar Mustafa om han ångrar att han kom till Sverige.
Han svarar:
”Jag ångrar mig. Jag har slösat bort två år av mitt liv här.”
Men den sista meningen i citatet översätts inte till svenska:
”Om de gör mitt liv illa kommer jag att göra ert liv illa.”
Ett ärligt misstag att lyssnarna inte fick veta vad Mustafa sa? Eller ett fall av lying by omission från journalistens sida?
"

Mustafa Panshiri i en artikel hos Kvartal redan 2018.

Normalt för vissa, tänk det finns någon till alla ! :kär Kallas för , äsch
https://www.qwant.com/?q=female attraction to criminals&t=web
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia
Min egen fundering är att en lindrig variant finns ibland hos tjejer som utbildar sig till socionomer.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon