Det blev förbjudet i kommunistskolan jag gick i, för att andra barn kanske inte hade råd att ha med frukt.Dottern är snart 11år och hon tar med sig frukt varje dag. Man kanske inte ska förvånas ifall det blir förbjudet också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det blev förbjudet i kommunistskolan jag gick i, för att andra barn kanske inte hade råd att ha med frukt.Dottern är snart 11år och hon tar med sig frukt varje dag. Man kanske inte ska förvånas ifall det blir förbjudet också.
Och sen sa kommunen nej när föräldrarna för egna pengar köpte mjölk till barnen. Det gick inte för sig. Det kan tydligen bla ses som sponsring! Så typiskt svenskt byråkratiskt. Vad som är rätt och fel är vad som står på ett papper.
Igen. Föräldrar får inte ge sina EGNA barn mjölk på skolan, en skola de själva betalar för.
![]()
Ingen mjölk till skollunchen i Kiruna
Barn i för- och grundskolan i Kiruna får inte längre mjölk till lunchen – på grund av kommunens besparingar. Föräldrarnas egenköpta mjölk till barnen stoppades. – Det är för jävligt, säger pappan Marcus Wiklund, 39, vars femåriga son går i förskolan.www.expressen.se
![]()
När jag var liten la mamma ner ett äpple i min ryggsäck på morgonen som jag hade med till skolan.
Det blev förbjudet i kommunistskolan jag gick i, för att andra barn kanske inte hade råd att ha med frukt.
Mina barn fick inte ha med sig egen frukt/macka då "alla andra barn kanske inte har råd med det".Dottern är snart 11år och hon tar med sig frukt varje dag. Man kanske inte ska förvånas ifall det blir förbjudet också.
Jag är inte insatt i frågan men ett badhus för en miljard och 50 års avskrivning låter inte jättemycket, vad kostar Åkersbergas nya i en välskött moderat kommun?Kiruna lägger över en miljard på ett dåligt planerat badhus upphandlat via entreprenörer som saknar relevanta meriter och sedan drar dom in på skolmjölken till barnen.
Man upphör aldrig att förvånas över hur skattepengar hanteras av statliga och kommunala politiker och tjänstemän. Man kan väl anta att de flesta sitter på sina poster pga nepotism och inte meriter.
Tänk om Markus Allard hade varit politiker i Kiruna och få höra honom hålla låda där. Det skulle antagligen brista så många säkringar för honom så det skulle ryka ur öronen på honom.
Jag är inte insatt i frågan men ett badhus för en miljard och 50 års avskrivning låter inte jättemycket, vad kostar Åkersbergas nya i en välskött moderat kommun?
Skolbarn får mjölk på skattebetalarnas bekostnad gissar jag, medan badhuset sannolikt betalas av LKAB, men visst, symboliken blir ju lite fiffig.
Klarar inte ens kolla trailern och den pedofili som några här också är så positiva till.Var uppe i denna tråd för en tid sedan ang s e x u a l i s e r i n g av barn.
Amerikans dokumentär precis släppt på ämnet.
5 dollares för att prenumerera på hans kanal och då få åtkomst till dokumentären. Gratis trailer finns i länken ovan
Vi har inte ett rättsväsende. Vi har någonting annat.Det fanns alla möjligheter för tingsrätten att utdöma högre skadestånd samt längre straff.
![]()
Ättiksfallet: Föräldrarna döms till 8 års fängelse
Föräldrarna har bland annat varit misstänkta för att ha förgiftat sin dotter med ättika och låst in henne i tvättstuga. Mot sitt nekande döms de nu till vardera åtta års fängelse.www.svt.se
Men i Sverige vill vi bevisligen inte ha det så. Man kan vara hur grym och störd som helst, det bryr sig inte Sverige om.
Men vi har ett bra försvar som står upp för allas lika rättigheter (att kränka vår gräns).
![]()
Politbyrå?Vi har inte ett rättsväsende. Vi har någonting annat.
Mörker.Politbyrå?
Mög..Mörker.
Dags att åka dit kanske? (De har en (i och för sig nerlagd) belysningsförening, så det är nog inte så illa egentligen.)Mörker.
Hur mycket jag än gillar ostigt ordvitsande…Dags att åka dit kanske? (De har en (i och för sig nerlagd) belysningsförening, så det är nog inte så illa egentligen.)
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Det är ett mycket vidrigt fall och alla bror duktig som (eftersom de lärt sig av storebror) är emot dödsstraff kan suga i sig av detaljerna.Hur mycket jag än gillar ostigt ordvitsande…
Blir pass denna gång.
Jag har följt det där ärendet och mår reellt illa över föraktet för brottsoffer.
(Ska kolla ditt restips, i sinom tid. Ser inte ljust ut för min mcsäsong s a s.)

|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!