Har någon här påstått att polisen skall börja skjuta lite random folk? Nej.
Det är så låg nivå på svaren här att det saknar motstycke. Skärp dig.
Polisen gjorde inte sitt jobb, flera poliser är skadade, flera bilar brann, trafik på E18 stängdes av, jag gissar alla sett bilderna. Hur många våldsverkare är skjutna? Noll.
Skjut tio stycken och problemet är löst för all framtid.
Jag ser inte att du talade om vilka som skulle skjutas heller, bara tio stycken, därför frågade jag om du hade några preferenser eller om dom bara skulle skjuta tio valfria människor med samma hudfärg som upprorsmakarna.
Jag är helt enig med dig om att polisen ska skjuta för att skydda sitt eller andras liv, men just vid det här tillfället kanske det inte förelåg risk för någons liv?
Att tre poliser fick blåmärken av kastade saker motiverar inte att dom ska skjuta någon, speciellt i ett läge när dom inte ser vem som har kastat.
Jag har för mig att jag när det gällde påskkravallerna skrev att det hade varit motiverat av polisen som fruktade för sitt liv att skjuta, gjorde jag inte det då så gör jag det nu.
Jag tycker i väldigt många fall att polisen bör ta till tjänstevapnen och i alla fall avlossa varningsskott, men det blir alltid problem för den polis som gör det, om det inte görs på direkt order uppifrån.
Här uppe skjöt polisen en snubbe i benet förra veckan vid ett gripande, den snubben hade stått på balkongen och skjutit på förbipasserande bilar med barnfamiljer med ett gevär, det visste polisen, det var deras ingångsvärde i konflikten, sedan mötte han poliserna med en kniv som han vägrade släppa på polismans order, och ändå kritiseras polisen för ett skott i benet.
Den polismannen tas ur tjänst och utreds.
Jag vet inte varför du drar upp sportbollsmatcher? Spelade Eritrianerna sportboll på järvafältet?