Sverige idag..

Här kan man se SVTs tillrättalagda bild från festligheterna igår. Pratar de ens om samma fest som alla andra pratar om? ?

Eller är det nu någon skall påstå att alternativ media styrs från Kreml? ?

Enkla människor förordar enkla lösningar...

Vilka tio skulle dom skjuta? Hon som sålde sockervadd? Han som styrde barnvagnen?

Innan det är upplopp finns det ju liksom ingenting för Polisen att göra, då är det ju bara en sammankomst som kanske kommer att vara lugn och trevlig.

Även sedan upploppet har startat måste man ju på något sätt urskilja vilka som startar upploppet och vilka som bara försvarar sig och sin familj.

Man hade ju lyckats stoppa en massa hitresta bråkmakare redan vid gränsen, man hade poliser i närheten, man plockade in mellan 100 och 200 personer för upploppet.

Det är NU jobbet börjar. Det är NU lösningar ska tas fram. Det än NU vi kan granska filmerna och sammanställa bevisen och staffa dom skyldiga.

Att skjuta folk på plats utan att veta vad dom har gjort är så Amerikanskt...

Det är knappast sockerförsäljaren eller kvinnan med barnvagnen som orsakat att poliser nu är skadade.
Förslagsvis skulle de naturligtvis ha skjutit de som attackerat polisen. Räcker inte batongen för att freda sig så är det pistolen som gäller.

Vi pratar om människor som kommer från länder där den som inte visar respekt för ordningsmakten kommer ofelbart få ångra sig. Så kommer dom till Sverige där polisen lärt sig lågaffektivt bemötande. Det är inte helt konstigt att dessa människor totalt saknar respekt för den svenska polisen.
Förvisso verkar svenska polisen vara bra på att hitta de de värsta bråkstakarna senare och få dem dömda men signalerna till de lite mindre aggressiva har redan getts så nästa demonstration tror flera att dom också kan ge sig på polisen.

Det är knappast sockerförsäljaren eller kvinnan med barnvagnen som orsakat att poliser nu är skadade.
Förslagsvis skulle de naturligtvis ha skjutit de som attackerat polisen. Räcker inte batongen för att freda sig så är det pistolen som gäller.

Vi pratar om människor som kommer från länder där den som inte visar respekt för ordningsmakten kommer ofelbart få ångra sig. Så kommer dom till Sverige där polisen lärt sig lågaffektivt bemötande. Det är inte helt konstigt att dessa människor totalt saknar respekt för den svenska polisen.
Förvisso verkar svenska polisen vara bra på att hitta de de värsta bråkstakarna senare och få dem dömda men signalerna till de lite mindre aggressiva har redan getts så nästa demonstration tror flera att dom också kan ge sig på polisen.
Vad spelar det för roll om de blir dömda? De lär inte bry sig, inte jag heller.
Dags att börja jobba förebyggande kanske, och då inte med fler fritidsgårdar.

Om vi hade en polis som konstant utnyttjade ett stort övervåld enligt en stor del av väljarkåren, eller kultureliten, hade vi haft en debatt om hur ofta de använder sina vapen osv.
Jag vill också ha en sådan debatt, jag vill veta hur många gånger elpistol avfyrades igår, hur många som låg med handbojor och trynet i gyttjan samt hur många slag som utdelats.
Det är smärtsamt att se att polisen inte kan skydda oss, så vem ska göra det?
Var en intervju med någon invandrare från Bangladesh, tror jag, som sade att det går inte att bo i Rinkeby.
Sverigebilden och Björn Söder är förstås viktigare (låg dessutom ovanför Eritrea festen på svt igår).
Pajasland.

Om vi hade en polis som konstant utnyttjade ett stort övervåld enligt en stor del av väljarkåren, eller kultureliten, hade vi haft en debatt om hur ofta de använder sina vapen osv.
Jag vill också ha en sådan debatt, jag vill veta hur många gånger elpistol avfyrades igår, hur många som låg med handbojor och trynet i gyttjan samt hur många slag som utdelats.
Det är smärtsamt att se att polisen inte kan skydda oss, så vem ska göra det?
Var en intervju med någon invandrare från Bangladesh, tror jag, som sade att det går inte att bo i Rinkeby.
Sverigebilden och Björn Söder är förstås viktigare (låg dessutom ovanför Eritrea festen på svt igår).
Pajasland.

Ja, det börjar vara dags att media ifrågasätter hur flera poliser kan ha blivit skadade utan att ett enda skott verkar ha avlossats för att förhindra det.

Har någon här påstått att polisen skall börja skjuta lite random folk? Nej.

Det är så låg nivå på svaren här att det saknar motstycke. Skärp dig.

Polisen gjorde inte sitt jobb, flera poliser är skadade, flera bilar brann, trafik på E18 stängdes av, jag gissar alla sett bilderna. Hur många våldsverkare är skjutna? Noll.

Skjut tio stycken och problemet är löst för all framtid.

Jag ser inte att du talade om vilka som skulle skjutas heller, bara tio stycken, därför frågade jag om du hade några preferenser eller om dom bara skulle skjuta tio valfria människor med samma hudfärg som upprorsmakarna.

Jag är helt enig med dig om att polisen ska skjuta för att skydda sitt eller andras liv, men just vid det här tillfället kanske det inte förelåg risk för någons liv?
Att tre poliser fick blåmärken av kastade saker motiverar inte att dom ska skjuta någon, speciellt i ett läge när dom inte ser vem som har kastat.

Jag har för mig att jag när det gällde påskkravallerna skrev att det hade varit motiverat av polisen som fruktade för sitt liv att skjuta, gjorde jag inte det då så gör jag det nu.

Jag tycker i väldigt många fall att polisen bör ta till tjänstevapnen och i alla fall avlossa varningsskott, men det blir alltid problem för den polis som gör det, om det inte görs på direkt order uppifrån.

Här uppe skjöt polisen en snubbe i benet förra veckan vid ett gripande, den snubben hade stått på balkongen och skjutit på förbipasserande bilar med barnfamiljer med ett gevär, det visste polisen, det var deras ingångsvärde i konflikten, sedan mötte han poliserna med en kniv som han vägrade släppa på polismans order, och ändå kritiseras polisen för ett skott i benet.
Den polismannen tas ur tjänst och utreds.

Jag vet inte varför du drar upp sportbollsmatcher? Spelade Eritrianerna sportboll på järvafältet?

Som någon skrev, hur kan det i Sverige både finns grupper av Eritreaner som är för och emot diktaturen där? :va
Det borde väl bara vara regimkritiker som har skyddsbehov eller?

Som någon skrev, hur kan det i Sverige både finns grupper av Eritreaner som är för och emot diktaturen där? :va
Det borde väl bara vara regimkritiker som har skyddsbehov eller?
Några flydde från förra regimen, några från förrförra osv.
En rimlig fråga.

Hur hade det blivit i Spanien, Polen, Frankrike, Finland eller Estland? Klafsande dikekärring också?
Nejdå, dom hade skjutit tio stycken direkt med snipers från vägen.

Fan vad du verkar ogilla kvinnor Mackan (speciellt blondiner), hur länge har du varit bög?

Ja när det är stockholmsderbyn då jävlar är det andra bullar.
Det sköter de med bravur men det är också för att det är politiskt riskfritt. Vem skulle ha åsikter? Någon lönnfet svennebanan från arbetar-/medelklass? Grupper som ingen talan har ändå.

Det här med att sljuta upploppsmakare, det slutar alltid med att vinpimplarvänstern drar upp Ådalen. Jag har gjort mig ovän med många när de dragit upp det genom att påpeka att om man anfaller soldater i skytteformation kanske man får skylla sig själv om man blir skjuten...

Sedan har vi ju den där snorungen som blev skjuten i Göteborg, och som fortfarande får en gråtstund i media lite då och då om hur fel det var av polisen att skjuta honom när han inte hade gjort något fel alls.

Nog tycker jag att om man som grupp börjar bruka våld, så får man fan leva med att ordningsmakten brukar övervåld för att få upploppsmakarna att sitta ner och hålla käften. Ordningsmaktens jobb är att skydda samhället, och då behöver upplopp slås ner. Vi vill inte att det ska gå så långt som i USA där de hade en sommarorgie i att bränna, mörda och stjäla allt som gick.

Ja när det är stockholmsderbyn då jävlar är det andra bullar.
Det är alltså ett stockholmsproblem att folk blir dumma i huvet i grupp, oavsett om det är pojkar i olikfärgade kläder som sparkar boll eller Eritreansk grillfest?

Sedan har vi ju den där snorungen som blev skjuten i Göteborg, och som fortfarande får en gråtstund i media lite då och då om hur fel det var av polisen att skjuta honom när han inte hade gjort något fel alls.
Ja den händelsen kommer jag sent glömma och fi f-n vad det drevades mot Polisen för det skottet. Några år senare var det upplopp i Rosengård men den stora nyheten var vad en Polis hade kallat en gärningsman för i samtal med en annan Polis. Att hela stadsdelen höll på att brinna ner var bara en bisak. Ingenting har blivit bättre sen dess vad gäller journalister och deras rapportering.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D