Inte enligt MPF, å andra sidan kommer ju den stora desinformationen rörande detta rakt från regeringskansliet nu så svårt att veta.
Helt klart är att vi har ett enormt problem med den okontrollerade muslimska massinvandringens konsekvenser, och det är oavsett vem som påverkar vad.
Viktigt att hålla isär saker i tider av prövning.
Jo du har en kraftig bias åt den förklaringsmodellen men jag tror inte att det är så enkelt. Titta på Rysslands befolkning nu bara så ser vi hur enkelt en felaktig världsbild kan fastna hos människor som inte får del av fri information.
Upplopp av liknande modell hade vi även i Ådalen 1931 utan att muslimerna var inblandade. Och i Göteborg för inte så himla länge sedan.
Men visst är det helt klart så att extremistisk religiositet är negativ i de flesta meningar. Så även ghettofiering och parallella rättssamhällen.
Frågan är hur det skall åtgärdas. Lätt att ropa på skjutvapen och utrensningar men är det något som aldrig fungerat så är det ju tyvärr det.
Den stora bristen verkar vara vattenkanoner och liknande. Hästar och sabel kan också vara ett alternativ men i problembilden ligger förstås också att det snabbt kan eskalera till rena vapenstrider…
Men visst, jag ser saker för vad de är, inte för vad jag önskar de vore i en perfekt värld.
)