CBR1
Gudomlig sporthojare
Enligt text-tv så blev 4 polisbilar uppbrända.Nu har araberna i Örebro tagit en polisbuss och åker runt
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Enligt text-tv så blev 4 polisbilar uppbrända.Nu har araberna i Örebro tagit en polisbuss och åker runt
![]()
Tyvärr allt för svartvitt synsätt, även om det är vulgärt att elda en koran för att iscensätta oroligheter så är det av yttersta vikt att vi ser vad som händer med vår yttrandefrihet.Jag har en positiv tro på väljarna i Sverige trots att SD tagit plats i riksdagen. De inser att det är främlingsfientliga som hittat ett sätt att provocera fram kravaller och ser vem som i grunden ställer till problem i olika delar av landet.
Att det är tillåtet att göra något gör det inte alltid lämpligt.
Självklart är det de som förstör saker som är ansvariga för just det, men det hade inte hänt utan provokation av diverse patrask.
Det är djupt rotat bland västerlänningar att vi är glada för att det finns brandkår och ambulans, tex. Bland MENA är det precis tvärtom.Jag ser ett mönster typ, oavsett om det är en BLM/miljö/etc/brännakoran/osv så är polisen utsatt för stenkastning och våld.
Bränna bilar och containers är för att kunna kasta sten på brandförsvaret.
De som attackerar polisen är "alltid" samma typ av "folk/åsikter".
Jag vet inte om han är en idiot, han är i alla fall pedofil, men det han gör är viktigt och bra. Vad är alternativet? Vänta tills det är ytterligare en miljon här? Två miljoner? Tre?Precis. För normala människor går det att ha två tankar i huvudet samtidigt. Jag tycker att analfabetstenkastarna är dumma i huvudet. Det betyder inte att jag uppmuntrar Paludans handlingar, det finns tex mycket mlm omoraliskt som inte är olagligt.
Och sen kan man ju komma ihåg att det inte(än) är brottsligt att vara en idiot.
Har inte pajasen fått uttrycka sig fritt?Tyvärr allt för svartvitt synsätt, även om det är vulgärt att elda en koran för att iscensätta oroligheter så är det av yttersta vikt att vi ser vad som händer med vår yttrandefrihet.
Ingen kan påstå att yttrandefrihet råder i Sverige längre, skyll det på vem du vill, förutom SD.
Om du känner att du kan uttrycka dig fritt om islam efter detta så är du ju bra cool asså, kan du karate eller?Har inte pajasen fått uttrycka sig fritt?
Att uttrycka sig fritt är inte det samma som att inte bli emotsagd.
Ät det riktat till, tja, alla?Ja det är ju inte ditt fel att du uttrycker dig som ett arsel, men du kan lita på att jag kommer att fortsätta med att försöka vidga även dina vyer.
Rätt vad det är så tar du till dig av andras tankar.
Det är fortfarande fritt och jag har inte sett någon myndighetsperson ens knysta om att det inte är tillåtet. Har du?Om du känner att du kan uttrycka dig fritt om islam efter detta så är du ju bra cool asså, kan du karate eller?
Du hade haft rätt om polisen garanterade Paludans säkerhet och upprätthöll ordningen, vilket de bevisligen inte gör.Det är fortfarande fritt och jag har inte sett någon myndighetsperson ens knysta om att det inte är tillåtet. Har du?
Enskilda individer och grupper styr inte landet.

Det är fortfarande fritt fram att säga vad man vill och elda böcker. Polisen kan knappast punktmarkera varenda idiot med en dragning till att elda upp sina tillhörigheter.Du hade haft rätt om polisen garanterade Paludans säkerhet och upprätthöll ordningen, vilket de bevisligen inte gör.
Ibland tenderar debatten på SH bli så konstig, måste du käbbla om att yttrandefriheten inte är hotad när 3-4 städer står i brand pga av ett en dansk man vill bränna sin egen bok?
Du tror inte heller att tröskeln att kritisera islam är rätt hög? Det är ungefär som att kritisera strandskyddet.
Ibland känns du som mina tonåriga släktingar.![]()
Det är fritt fram att kritisera islam? Är du nykter?Det är fortfarande fritt fram att säga vad man vill och elda böcker. Polisen kan knappast punktmarkera varenda idiot med en dragning till att elda upp sina tillhörigheter.
Det är inte direkt ett sofistikerat sätt att visa att man inte uppskattar olika varianter av Abrahams släkthistoria.
Oftast nykter.Det är fritt fram att kritisera islam? Är du nykter?
Jag tror att det kommer att visa sig att det centrala är att somliga vill kaosa och slå sönder polisbilar, dom skiter i vilken bok du eldar...
Men lägg av, du gör dig bara irrelevant om du inte ser demokratiproblemet här.Oftast nykter.
Det verkar inte som att arrangören i Landskrona har fullföljt skyldigheten att ha en fullödig säkerhetsplan för arrangemanget. Som alla vet är det en del av det man åtar sig vid allmän sammankomst som opinionsyttranden.
Jag förhåller mig till de lagar och regler som finns. Att du har en uppfattning om att det är annat som gäller kan inte jag rätta mig efter.Men lägg av, du gör dig bara irrelevant om du inte ser demokratiproblemet här.
Vad du förhåller dig till är oviktigt. Det som är viktigt är att tusentals muslimer med våld attackerar det fria ordet.Jag förhåller mig till de lagar och regler som finns. Att du har en uppfattning om att det är annat som gäller kan inte jag rätta mig efter.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |