Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I Tokholma ingår de i den Blågröna röran medans i Göttlaborg är de i opposition. :fakta
Ändå styr de över Moderaterna. Duktigt jobbat om man är politiker är väl slutsatsen!
Undrar vad som händer när Moderaterna bjuder in Sverigedemokraterna? :crash

De styrande i Göteborgs Stad består av Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Kristdemokraterna. De fyra partierna har 24 av kommunfullmäktiges 81 mandat. På oppositionssidan har partierna Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Feministiskt Initiativ tillsammans 19 mandat, Socialdemokraterna har 17 mandat, Demokraterna har 14 mandat och Sverigedemokraterna 7 mandat.

Det är väl rimligtvis tjänstemän och inte valda politiker som tagit det där besluten.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det sker ingen indoktrinering i den svenska skolan.
Skrivet av en omedveten rasist.
För visst är det rasism att utgå från att flyktingar som flytt från Grekland, Tyskland och Danmark behöver hjälp.
Som rest ensamma utan papper från Somalia, Etiopien, Eritrea, Iran, Irak, Syrien genom hela Europa.
Gör om det själv i andra riktningen !
Om man sedan lägger till att resan ofta finansierats med pengarna familjen fått in genom att sälja systrarna till någon giftassugen rik man så har jag inte kvar mycket sympati för "flyktingen".
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...n-child-bride-inspire-families-activists.html
(När jag reste genom Sudan 1977 låg priset för en hustru på 12 kor i södra Sudan. Det är kvinnorna som försörjer familjen så en "jyst" man hade två hustrur lärde jag mig. Det minskade ju arbetet med att försörja mannen till hälften för en hustru jämfört med att var ensam hustru. Mannens uppgift var att försvara familjen. Vilket innebar på kvällen när färjan Juba - Kosti rörde sig fram på Nilen att man kunde se en två hustrusfamilj vid floden: Två runda ler(?)hyddor täckta med vasstak. En till varje hustru och hennes barn. Utanför lerhyddorna mannen sovande under moskitnät (med sitt spjut, pilbåge och pilar). För mannens uppgift var ju att mota vilda djur, t.ex. leoparder.)
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kanske någon från västkusten som känner igen sina prylar...?


Och precis som väntat så gullepluttar rättsväsendet med öststatspacket. De får villkorliga domar och behåller därmed sin frihet i allra högsta grad, så att de kan fortsätta sitt professionella yrkesliv.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Svenska barn används som försökskaniner i statens invandringsprojekt.

Vem hade kunnat ana?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Svenska barn används som försökskaniner i statens invandringsprojekt.

Vem hade kunnat ana?
Vad man gjort är att jämföra betygen efter invandrarbarnen spridits ut jämfört med när de var samlade i ghettoskolor.
Och betygen blev sämre så frågan är varför ?
Invandrarbarnen lärde sig mindre ? När de spridits ut. Så de fick lägre betyg.
Invandrarbarnen kunde lika mycket som förut men fick lägre betyg för de jämfördes med infödda med 4 tidigare generationer på körgårn.
I ghettoskolorna har eleverna fått högre betyg, lättare påverka lärarna ?

(När jag var några dagar i Karachi 1978 så kunde jag läsa om att
striderna om kontrollen av Karachis universitets betygscentral hade nu tagit 47 liv.
en familj som gift sin dotter med en arkitekt nu efter en tid insett att allt han visste om hus hade han lärt sig som barn i sandlådan
i Teheran 1978 boende på ett ryggsäcksluffarhotel var ett stående problem bland dom som jobbade som engelsklärare att många av eleverna bara ville ha godkänt i engelska och det kunde väl läraren ge dom.
Varför skulle läraren trilskas med att dom måste lära sig och bli bra på engelska och inte bara ge godkänt.
Vitsen med godkänt i Engelska var att då blev man officer under militärtjänsten. Utan godkänt basse.)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
No shit Sherlock...?

Som svenne får man just nu skämmas och finna sig i att betraktas som spetälsk i resten av Europa...Vi är rödlistade lite överallt och man måste flasha med ett antal väldigt exklusiva dokument för att överhuvudtaget ta sig in i andra länder. Frallan som hamnar bakom en i passkön på Charles de Gaulle tar ett steg tillbaka när han ser ens svenska pass och den storpattade donnan i hotellreceptionen är allt annat än sugen på att fortsätta förra årets småprat när hon inser detsamma...

Oavsett vad svetsaren och vår teflonbeklädde socialminister intalar sig själva - svenskens rykte är numera väldigt befläckat. Våra coronasiffror gör att vi betraktas som opålitliga idioter fullt jämförbara med vilken MENA-stat som helst...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Grattis pojkar och flickor.

Iom att detta bör vara längst ned på prioordningen utgiftsmässigt så antar jag att ni har världens effektivaste och bästa sjukvård och socialomsorg. Inga problem med brottslighet o sådär som skulle behöva bekämpas antar jag, ingen som råkar ramla ned från en balkong och heller inga pissrån? Och vägarna är fina och väl underhållna?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Grattis pojkar och flickor.

Iom att detta bör vara längst ned på prioordningen utgiftsmässigt så antar jag att ni har världens effektivaste och bästa sjukvård och socialomsorg. Inga problem med brottslighet o sådär som skulle behöva bekämpas antar jag, ingen som råkar ramla ned från en balkong och heller inga pissrån? Och vägarna är fina och väl underhållna?
Det kanske ser ut som en enhörning, men är i själva verket en trojansk häst
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Apropå 2 närmast föregående inlägg.
2 beslut jag är väldigt belåten med:
1. Gått ur svenska kyrkan.
2. Flyttat från Malmö.

Tillvaron är långt ifrån optimal men:
1. Jag stöttar inte längre den vilsegångna svenska kyrkan.
2. Jag bor inte i Malmö.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Att folk som bor längs sandbankar är dumma i huvudet har man ju listat ut för väldigt länge sedan, men detta är ju snudd på briljant. Om det räcker med en rosa, blinkande staty för att alla bögar, flator, könsbytare, djursexaktivister och allmänna somnågotannatidentifierare helt plötsligt ska känna sig inkluderade och därmed minska sin närvaro i media så är det ju väl investerade stålar...?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är kränkt och vill ha(kräver) en staty av Mr Magoo på stranden så jag känner att flintskalliga män med dålig syn också är inkluderade på stränderna.

Btw såg ni dom som blev kränkta för att svansen på ett sagodjur i lekparken från fel vinkel kunde se ut som nåt ekivokt.
Naturligtvis var det inget barn som gjorde den kopplingen.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top