Sverige idag..

Var det trängsel?

Nej, det var ju inte det. Utan att vara särskilt stor politisk vän av Löfven så tycker jag att detta syndabocksletande och drev mot alla är fullständigt ovärdigt.

Det blir personligt mot de som faktiskt velat engagera sig politiskt. Rikta kritiken mot förslag och politik istället för mot person.

Var du där?

Så du menar att man skall acceptera att slöskallen beter sig som ett arsel? I det här fallet är det ingen skillnad på politik och person.

Möjligt att han menar det men strikt logiskt är det inget slutande resonemang(enligt mig) - om man anammar ett konsekvenstänk - men jag tar gärna emot en förklaring som stringent pusslar ihop att det personen aktivt valde att göra(som gick emot den förda politiken) är politikens fel.

Last edited:
Folkomröstningen 1980 var ett stort jämra skämt. Det fanns tre alternativ att välja mellan:

1) Nej
2) Nej
3) Nej

Något alternativ för oss som ville rösta JA till kärnkraft fanns inte. Demokrati? 12 år tidigare hade det installerats direktverkande el i vårt hus när det renoverades - för det var ju framtiden.
Vad var alternativen då?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Vad var alternativen då?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Fanns tre "linjer" och utfallet blev 18,9 procent för Linje 1 (successiv avveckling), 39,1 procent för Linje 2 (successiv avveckling, offentligt ägande, hushållning) och 38,7 procent för Linje 3 (avveckling inom 10 år och satsning på alternativ).

Fanns tre "linjer" och utfallet blev 18,9 procent för Linje 1 (successiv avveckling), 39,1 procent för Linje 2 (successiv avveckling, offentligt ägande, hushållning) och 38,7 procent för Linje 3 (avveckling inom 10 år och satsning på alternativ).

Var inte Linje 2 "Avveckling när det finns alternativ"
Det var det dom gick till val på i alla fall: "Vi ska avveckla kärnkraften så fort solcellerna och vindkraften kan ta över" Hint: Det kan dom aldrig...

Linje 3 delade ur klistermärken med "Rädda älvarna" samtidigt, så många av dom ville varken ha vattenkraft eller kärnkraft, det vet vi ju hur det skulle se ut om vi plockade bort dom tårtvitarna ur svenska kraftnäts diagram...

Var inte Linje 2 "Avveckling när det finns alternativ"
Det var det dom gick till val på i alla fall: "Vi ska avveckla kärnkraften så fort solcellerna och vindkraften kan ta över" Hint: Det kan dom aldrig...

Linje 3 delade ur klistermärken med "Rädda älvarna" samtidigt, så många av dom ville varken ha vattenkraft eller kärnkraft, det vet vi ju hur det skulle se ut om vi plockade bort dom tårtvitarna ur svenska kraftnäts diagram...

Jag var lat och Googlade och klippte/klistrade in dom 3 linjerna. Wiki har väl haft fel förut :)

Rap...

Det finns teorier om varför rap inte haft några större framgångar i glesbygden. Det är i vanlig ordning relaterat till snöskotern och mer specifikt till en slack drivmatta som kuggar över på sina drivhjul - just det fenomenet kallas att mattan ”rappar”...

Inte konstigt att ”Sveriges mest kända” inte har några fans här uppe. Det han sysslar med har ju alla uppfattat som något negativt sedan fyraårsåldern...

Läste om han ortenraper Yasin och att han spelas SR P3 och ska vara med i nån musiktävling med sina kriminella låtar, det är konstnärligt enl pk-vänstern.
Då bör Ultima Thule också spelas i P3 och få vara med i tävlingar. :fakta

Läste om han ortenraper Yasin och att han spelas SR P3 och ska vara med i nån musiktävling med sina kriminella låtar, det är konstnärligt enl pk-vänstern.

Något barnprogram på SVT hade ju med någon tjej som rappade om att hennes snubbe sålde ladd, hade vapen och hade suttit inne....

Vi måste ju lära barnen hur samhället ser ut...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman