Sverige idag..

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hmm... antar att de nu kommer ta mångfaldsarbetet på så stort allvar att vi framöver kommer få se journalister med näringslivsbakgrund rapportera om skattefrågor och människor med motorintresse rapportera om miljöpolitik?

Vad väntar vi oss när alltfler svenska universitet på allvar kalla normkritiska vithetsstudier på vetenskap. Har jag för statligt finansierade studielån fått lära att allt vita människor säger vilar på en rasistisk grund så är:

a: Ett jobb på SR eller SVT ett av de få ställen jag lär kunna få jobb

b: Uppmärksamhet långt mycket viktigare än att gå till facket och föra en dialog om verklig förändring

Dessa människor kommer få marxisterna inom BLM att framstå som en bris om 10 år
 

Raderad medlem 51742

Guest
Vad väntar vi oss när alltfler svenska universitet på allvar kalla normkritiska vithetsstudier på vetenskap. Har jag för statligt finansierade studielån fått lära att allt vita människor säger vilar på en rasistisk grund så är:

a: Ett jobb på SR eller SVT ett av de få ställen jag lär kunna få jobb

b: Uppmärksamhet långt mycket viktigare än att gå till facket och föra en dialog om verklig förändring

Dessa människor kommer få marxisterna inom BLM att framstå som en bris om 10 år

Tyvärr tror jag de kan få jobb (och redan har fått jobb) på fler ställen än så, med tanke på hur utbildningssystemet blivit så marinerat i dessa irrläror sen flera år. Att de företag som anställer med dessa utgångspunkter kommer vara utkonkurrerade så småningom av de som anställer på verklig kompetens är en annan sak. Och universiteten tror jag är ganska körda. Människor kommer via digitala kanaler kunna skaffa verklig kunskap från världens främsta experter och få den validerad oavsett var de bor så om de vanliga universiteten vill påskynda den processen att göra sig själva irrelevanta kommer inga marknadskrafter att hindra dem.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hmm... antar att de nu kommer ta mångfaldsarbetet på så stort allvar att vi framöver kommer få se journalister med näringslivsbakgrund rapportera om skattefrågor och människor med motorintresse rapportera om miljöpolitik?

Haha, man kan ju alltid hoppas och samtidigt köpa en trisslott

Tills dess; bäst att ta det säkra före det osäkra! ;)

rasistiska_sajter_02.jpg
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har själv tyckt det varit konstigt.
Varje ökning i konsumption/capita borde rimligtvis också ledqa till motsvarande minskning av befolkningen. Sett att med mina CO2 utsläpp / min miljöpåverkan (något lägre än Sverges medeltal / person) så behövs 4 st jordklot för att ta hand om det.
https://www.svd.se/bryt-tabun-kring-folkokning-och-klimatet
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det hettar till så sakterliga i Sverige (med den sedvanliga elasticiteten i fråga om uppvaknande inför faktum).

Nu ska man BÖRJA granska hur mycket av välfärdens ekonomi som landar i fickorna på kriminella/klaner.
Jag säger återigen - Gomorron Sverige...typ 20 år för sent.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det hettar till så sakterliga i Sverige (med den sedvanliga elasticiteten i fråga om uppvaknande inför faktum).

Nu ska man BÖRJA granska hur mycket av välfärdens ekonomi som landar i fickorna på kriminella/klaner.
Jag säger återigen - Gomorron Sverige...typ 20 år för sent.

Det märks allt tydligare hur kulturberikningen nåt fram till maktens korridorer och inte minst till den tredje statsmakten.

Dom har nu själva blivit sådana som de för inte så länge sedan kallade brunskjorter. Man kan väl gissa att dom inte längre känner sig trygga när de går till saluhallen, eller skickar sina barn till skolan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad tycker en sådan som Brooklyn om att invandrare kommer hit och plundrar välfärden? Något? Bra? Dåligt?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Vad tycker en sådan som Brooklyn om att invandrare kommer hit och plundrar välfärden? Något? Bra? Dåligt?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Eftersom du är höger och Brooklyn mer vänster måste han ju stå för allt dåligt i världen och uppskatta välfärdsutnyttjande.

Omvänt gäller också så kan ni gnabbas medan vi andra säljer ut Sverige till utländska intresse, speciellt det skattefinansierade och se till att det skiter sig på riktigt när det blir negativt kassaflöde i statskassan.

giphy.gif
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top