Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Mer fredagsmys

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRAjLw/systrarna-misshandlades-pa-oppen-gata

Men om man viktar för socioekonomiska faktorer var det tjejerna som anföll..

Historien känns lite för ologisk, så jag misstänker att hon mörkar nåt i sin berättelse. Och måste hon mörka så tror jag inte tjejerna är så oskyldiga som det verkar av berättelsen. Dessutom märkligt att förövarna hinner ringa dit förstärkning.

Hennes berättelse:
https://www.facebook.com/rebecca.sjostedtwiden/posts/10157148358361784
Sen när man börjar röra sig hemåt så har man turen att möta en alldeles över jävligt hygglig, icke skidåkande som utifrån det blå kallar mig och min syster horungar.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Historien känns lite för ologisk, så jag misstänker att hon mörkar nåt i sin berättelse. Och måste hon mörka så tror jag inte tjejerna är så oskyldiga som det verkar av berättelsen. Dessutom märkligt att förövarna hinner ringa dit förstärkning.

Undrar med emfas över vad två lätt berusade kvinnor kan ha gjort för att motivera vedergällningen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Undrar med emfas över vad två lätt berusade kvinnor kan ha gjort för att motivera vedergällningen.

Skulle ju inte förvåna mig om tjejerna är de som börjat slåss. Tryggt förvisade om att pojkvännerna kommer efter och kan boxa ner blattarna.
Inte för att det lär krävas särskilt mycket våld för fyra killar att försvara sig mot två tjejer så det är säkert bortom vad som är rimligt självförsvar men jag har ändå inte särskilt mycket medlidande med arga katter som får rivet skinn.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skulle ju inte förvåna mig om tjejerna är de som börjat slåss. Tryggt förvisade om att pojkvännerna kommer efter och kan boxa ner blattarna.
Inte för att det lär krävas särskilt mycket våld för fyra killar att försvara sig mot två tjejer så det är säkert bortom vad som är rimligt självförsvar men jag har ändå inte särskilt mycket medlidande med arga katter som får rivet skinn.

Man slår inte kvinnor och barn. Det är sen gammalt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man slår inte kvinnor och barn. Det är sen gammalt.

Kvinnor som slår män ska alltså få slå sig trötta?
Ja, det är dessvärre så samhället ser ut i dag man vågar inte försvara sig mot en kvinna det är jag medveten om.

Jag har fortfarande inget medlidande med kvinnor som råkar ge sig på män som inte lärt sig den samhällsstrukturen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kvinnor som slår män ska alltså få slå sig trötta?
Ja, det är dessvärre så samhället ser ut i dag man vågar inte försvara sig mot en kvinna det är jag medveten om.

Jag har fortfarande inget medlidande med kvinnor som råkar ge sig på män som inte lärt sig den samhällsstrukturen.

Så din take på historien är att kvinnorna började veva, och i detta underläge ringde den stampande snubben på backup. Ok, vi kör på det.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så din take på historien är att kvinnorna började veva, och i detta underläge ringde den stampande snubben på backup. Ok, vi kör på det.

Det kan förstås inte uteslutas att den icke skidåkaren från Gottsunda stod och väntade på tjejer att slå oprovocerat och medan han slog dom tog han fram sin telefon och ringde efter förstärkning eftersom han blev trött i armarna och kände att han inte skulle mäkta med de två tjejerna på egen hand.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det kan förstås inte uteslutas att den icke skidåkaren från Gottsunda stod och väntade på tjejer att slå oprovocerat och medan han slog dom tog han fram sin telefon och ringde efter förstärkning eftersom han blev trött i armarna och kände att han inte skulle mäkta med de två tjejerna på egen hand.

Eller då ringde ingen på förstärkning... om man får tro artikeln så höll den ensamme förövaren på att stampa på tjejerna medan kompisarna i bilen tog sig an deras efterfölje nere vid torget.. med Uppsalas track record är det ju inte ovanligt med nya sorters överfall.

Det hela var över på en halvminut!

Förstärkningen var redan inkallad före dispyten uppstod i så fall, en variant som inte är helt ovanlig från övervakningskameror i gångtunnlar etc, där backup dyker upp inom kort.

Alternativet är således att tjejerna riggat att bli slagna för att få till en högerextrem artikel i Samnytt som sedan AB spinner på.

Jag vet nu inte längre vad som är mest anmärkningsvärt.
På ena eller andra sidan var det planlagt.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Undrar med emfas över vad två lätt berusade kvinnor kan ha gjort för att motivera vedergällningen.

Kanske svarat emot när förolämpningar och invektiv börjat hagla eller bara hamnat i förövarnas blickfång?
Vilket som torde räcka.

Värst är att de här kräken är inte ens arga, det här är deras idé om att ha kul, en skojgrej. Finns många nivåer av grymhet efter den damerna fick prov på. Inte blir det bättre av ett rättsväsende som helt hemfallit åt att premiera beteendet.

Källa? Malmö 2007-2017.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Eller då ringde ingen på förstärkning... om man får tro artikeln så höll den ensamme förövaren på att stampa på tjejerna medan kompisarna i bilen tog sig an deras efterfölje nere vid torget.. med Uppsalas track record är det ju inte ovanligt med nya sorters överfall.

Det hela var över på en halvminut!

Förstärkningen var redan inkallad före dispyten uppstod i så fall, en variant som inte är helt ovanlig från övervakningskameror i gångtunnlar etc, där backup dyker upp inom kort.

Alternativet är således att tjejerna riggat att bli slagna för att få till en högerextrem artikel i Samnytt som sedan AB spinner på.

Jag vet nu inte längre vad som är mest anmärkningsvärt.
På ena eller andra sidan var det planlagt.

Slagsmål brukar vara över på en halv minut ja. Men här beskriver ju Rebecca det som att det pågår en väldigt lång tid. Han misshandlar dem, ringer på förstärkning som hinner komma fram och även pojkvännerna hinner komma dit.

Ja det kanske är så att killen visste i förväg att han skulle slå två tjejer med efterföljande pojkvänner så att han i förväg ringde efter hjälp.

Jag kan ju inte veta vad som verkligen skett men någonting är ljug alternativt så undanhåller hon någonting.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Eller då ringde ingen på förstärkning... om man får tro artikeln så höll den ensamme förövaren på att stampa på tjejerna medan kompisarna i bilen tog sig an deras efterfölje nere vid torget.. med Uppsalas track record är det ju inte ovanligt med nya sorters överfall.

Det hela var över på en halvminut!

Förstärkningen var redan inkallad före dispyten uppstod i så fall, en variant som inte är helt ovanlig från övervakningskameror i gångtunnlar etc, där backup dyker upp inom kort.

Alternativet är således att tjejerna riggat att bli slagna för att få till en högerextrem artikel i Samnytt som sedan AB spinner på.

Jag vet nu inte längre vad som är mest anmärkningsvärt.
På ena eller andra sidan var det planlagt.

Citat av Rebecca:
TACK till er ordningsvakter som reagerade direkt och kom dit rusande, TACK till er poliser som bara tog vad som kändes som 5 sekunder innan ni kom, TACK till er vittnen som lämnat eran utsaga och som inte lämnade våra sidor. Tack vare er hann det inte bli värre än vad det vart ?

!TILLÄGG!
Vad vi vet fick polisen tag i 3 utav dem. Han berättade även för min make att vi hade tur som inte blev knivhuggna. Troligtvis hade dom alltså kniv på sig.


– I det här fallet har vi ingen misstänkt, säger Åsa Wallentin, jourhavande förundersökningsledare.

Vakter och polis har alltså avbrutit en pågående misshandel utan att gripa någon?

Men enligt Rebecca har dom gripit tre och dom har haft kniv? Nej, tyvärr är Rebecca inte trovärdig.

Har du sett klösmärket i hennes panna? Jag har varit mycket i svängen och sett många fajter i mitt 50-åriga liv och killar som slåss med öppna händer och klöser är extremt ovanliga.
Men han var ju från Gottsunda, det kanske är mycket fjollor där?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Citat av Rebecca:





Vakter och polis har alltså avbrutit en pågående misshandel utan att gripa någon?

Men enligt Rebecca har dom gripit tre och dom har haft kniv? Nej, tyvärr är Rebecca inte trovärdig.

Har du sett klösmärket i hennes panna? Jag har varit mycket i svängen och sett många fajter i mitt 50-åriga liv och killar som slåss med öppna händer och klöser är extremt ovanliga.
Men han var ju från Gottsunda, det kanske är mycket fjollor där?

Medan YB Uppsala skrev;
” Gamla torget igår/natt. Två kvinnor misshandlas av flera killar. Tack vare rådiga vittnen och att ordningsvakter samt patruller snabbt kom till platsen, så kunde flera omhändertas/gripas.”
Samt uppdaterar med följande;

” Ett missförstånd. Några blev identifierade på plats och sen får utredningen visa om frihetsberövande kan ske.”

https://twitter.com/ybuppsala/status/1284481770667286529?s=21

Om det är klösmärke eller skrapsår från en skosula är jag inte fähig nog att bedöma..

Var skrev hon att det ringdes på förstärkning? Framgår inte i AB nämligen, därför min initiala fråga och samma fråga igen för det såg inte ut som att vi läst samma artikel...

Själv skriver hon ”kallar” på sin FB, det stödjer väl mer att de redan var i faggorna än att det ringdes?

Gottsunda eller inte, de som sparkar folk i huvudet är generellt fega, ja..
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Medan YB Uppsala skrev;
” Gamla torget igår/natt. Två kvinnor misshandlas av flera killar. Tack vare rådiga vittnen och att ordningsvakter samt patruller snabbt kom till platsen, så kunde flera omhändertas/gripas.”
https://twitter.com/ybuppsala/status/1284481770667286529?s=21

Om det är klösmärke eller skrapsår från en skosula är jag inte fähig nog att bedöma..

Var skrev hon att det ringdes på förstärkning? Framgår inte i AB nämligen, därför min initiala fråga och samma fråga igen för det såg inte ut som att vi läst samma artikel...

Själv skriver hon ”kallar” på sin FB, det stödjer väl mer att de redan var i faggorna än att det ringdes?

Gottsunda eller inte, de som sparkar folk i huvudet är generellt fega, ja..

YB Uppsala har väl gått på Rebeccas uppgifter utan att kontrollera med andra källor.

Nej, jag vet förståss inte om han ringt men hur kommunicerar man med en tredje grupp som befinner sig i en bil på en annan plats?

Nåväl, enligt Rebecca fanns det ju många vakter och andra som kan vittna så vi kanske snart får höra någon av de här vakterna som kom till undsättning. :hihi
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Får man kalla en smålänning för smålänning?
Får jag kalla mig smålänning?
Får du kalla mig smålänning?

tenor.gif
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top