Skulle jag gissa tog de pengarna från strejkkassan, och där skulle några tiotals miljoner inte märkas.Hur mycket kostade det medlemmarna i facket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle jag gissa tog de pengarna från strejkkassan, och där skulle några tiotals miljoner inte märkas.Hur mycket kostade det medlemmarna i facket?
Nä, men medlemmarna borde ifrågasätta vad de betalar för.Skulle jag gissa tog de pengarna från strejkkassan, och där skulle några tiotals miljoner inte märkas.
De är redan medlemmar i ett fack med en kassa stor nog att gå ut i generalstrejk med alla medlemmar i några hundra år och de betalar månadsavgift. De borde redan undra varför de betalar öht.Nä, men medlemmarna borde ifrågasätta vad de betalar för.
Problemen på arbetsplatserna var av en annan art då, inte bara att de anställda får andra förmåner än på verkstaden bredvid.Det var annorlunda i början av förra seklet. I Malmö sprängdes och sänktes ett fartyg med brittiska strejkbrytare. Amalthea hette fartyget, tror jag. Längs Norrlandskusten hängdes folk upp och ner i master och det sköts vilt i hamnar.
Hamnarbetarförbundet var fan inte att leka med.
I just detta fall förutsätter jag att det inte var något problem alls på arbetsplatsen. Däremot var det säkert ett problem att de inte får bestämma, i förlängningen kan de ju då mista sin position och då vet vi ju att 30-talet står för dörren.Problemen på arbetsplatserna var av en annan art då, inte bara att de anställda får andra förmåner än på verkstaden bredvid.
Ren lögn o propaganda från facket.Facket köpte ut alla anställda på Tesla läste jag tidigare i veckan, idag läser jag att utköpen kan ha kostat 67 miljoner.
Sant.Problemen på arbetsplatserna var av en annan art då, inte bara att de anställda får andra förmåner än på verkstaden bredvid.
Tesla köpte ut fackmedlemmar med upp till 1,5xårslön.Facket köpte ut alla anställda på Tesla läste jag tidigare i veckan, idag läser jag att utköpen kan ha kostat 67 miljoner.

Yes and no. Teoretiskt ja, men hur det blivit, helt emot.Sant.
I stort är jag för samverkan mellan fack och arbetsgivare.
Mitt nuvarande förbund som tjänsteman agerar bättre på min arbetsplats än förra där jag var arbetare.Yes and no. Teoretiskt ja, men hur det blivit, helt emot.
Ja det finns ju en skala men även tjänstemannaförbunden är ofta obehagliga och lägger sig i sådant de inte borde tex.Mitt nuvarande förbund som tjänsteman agerar bättre på min arbetsplats än förra där jag var arbetare.
Så likt annat är det inte svart eller vitt. Gråskala, så att säga.
Nej, jag är inte sosse.![]()
Tesla köpte ut fackmedlemmar med upp till 1,5xårslön.
Metalls kostnader för tvåårsstrejken var 67 millar.
View attachment 531784
![]()
”Nivåer som att köpa ut vd – inte mekaniker”
Drygt 60 miljoner kronor. Eller nästan 640 000 kr vardera. Så mycket kan Tesla ha fått betala till de strejkande bilarbetarna för att de skulle sluta, enligt uppgifter till Ekot. Exceptionellt höga belopp, menar expert på konflikten.www.svd.se
Förmodligen betalvägg.....
Tesla dealade med de anställda, upp till 1,5xårslön, som Tesla stod för.De är så sopiga på att rapportera att man skäms…
67 millar delat på 640k = 105 anställda som köpts ut.
Tidigare rapporterades det om att det bara var 20% som deltog i den senaste strejken, men Tesla uppger att de har 300 anställda. Så är det 20% eller 35% som köpts ut? Eller har Tesla fler anställda? Eller var summan mindre?
Eller gjorde reporten bottennapp på Matte B -93?
Det måste vara en kraftigt friserad siffra med alla strejkvakter, "lön", kostnader för jurister som försökt få skatteverket att hantera ersättning till de strejkande, förlorade skatteinbetalningar...Tesla dealade med de anställda, upp till 1,5xårslön, som Tesla stod för.
Metall ödade 67m på strejkkostnaden.
Kreativ ekonomiavdelning.................Det måste vara en kraftigt friserad siffra med alla strejkvakter, "lön", kostnader för jurister som försökt få skatteverket att hantera ersättning till de strejkande, förlorade skatteinbetalningar...
Ebba är maktsugen och samarbetar gärna med den som bestämmer. Det gör att vi får en S/C/KD-röra efter valet.Jag har otroligt svårt att se att S,MP,C och V skall få till en regering.
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |