Sverige idag..

I detta fallet var det uppenbart att facket inte representerade medlemmarnas intressen. Då kan man fråga sig hur ideologiskt maktgalen man är som trots det väljer att strejka mot företaget.
Jag vet flera små företag där facket kommit in mot de anställdas önskan och försämrat löner och avtal. I ett fall blev det så mycket sämre att gav som ägde företaget hjälpte alla anställda som ville att starta eget, och sedan fortsätta som de jobbade innan som ett glatt gäng samarbetande entreprenörer och så lades originalbolaget ner istället.

Facket har säkert gjort nytta, men jag personligen har istället behövt att få hjälp av arbetsgivare mot facket.
Just specifikt IF Metall dessutom, så jag har en del skadeglädje till övers för dem.

Jag vet flera små företag där facket kommit in mot de anställdas önskan och försämrat löner och avtal. I ett fall blev det så mycket sämre att gav som ägde företaget hjälpte alla anställda som ville att starta eget, och sedan fortsätta som de jobbade innan som ett glatt gäng samarbetande entreprenörer och så lades originalbolaget ner istället.

Facket har säkert gjort nytta, men jag personligen har istället behövt att få hjälp av arbetsgivare mot facket.
Just specifikt IF Metall dessutom, så jag har en del skadeglädje till övers för dem.
Hade en kund som behövde skala ner.
Han och de anställda var överens men facket kom in så efter lååång strider lades företaget ner och 15 anställda förlorade jobbet istf 3.

Jag var också med i Metall i min ungdom.
När jag sen skulle vidare i livet och skulle gå ut facket så lät det så här vid receptionen.
Jag: -"Jag skulle vilja ha en blankett för utträde."
Facket: -"Här har du."
-"Det här är ju för byte av fack?"
-"Det är den enda vi har." Vän
Idioter! :3freak

Om facket företräder arbetarna = kanon!
Om facket företräder sig själva, sin maktfullkomlighet och sina paragrafer = kattskit.

Har samma bild av Metall. När jag var ca 20 och ej medlem så sände dom ut nån snubbe som tryckte upp mig i ett hörn samtidigt som jag fick veta hur osolidarisk jag var som inte var med. Hotfullt värre var det. Sen dess har inte min bild av Metall blivit bättre utan snarare ännu sämre. Jag tror inte de förstår själva hur dåligt anseende de har skaffat sig genom åren

Hade en kund som behövde skala ner.
Han och de anställda var överens men facket kom in så efter lååång strider lades företaget ner och 15 anställda förlorade jobbet istf 3.

Jag var också med i Metall i min ungdom.
När jag sen skulle vidare i livet och skulle gå ut facket så lät det så här vid receptionen.
Jag: -"Jag skulle vilja ha en blankett för utträde."
Facket: -"Här har du."
-"Det här är ju för byte av fack?"
-"Det är den enda vi har." Vän
Idioter! :3freak

Om facket företräder arbetarna = kanon!
Om facket företräder sig själva, sin maktfullkomlighet och sina paragrafer = kattskit.

Att gå ur facket var som att lämna ett gym, efter inskickade blanketter som inte godkändes av godtyckliga skäl hade jag inte lyckats lämna på flera månader, men de blev jättearga och hotade med att sparka ut mig om jag inte betalde medlemsavgiften omedelbart eftersom att jag inte hade betalat den sedan jag började försöka gå ur Så jag lät bli att betala igen, och de sparkade ut mig. :gråta

Att gå ur facket var som att lämna ett gym, efter inskickade blanketter som inte godkändes av godtyckliga skäl hade jag inte lyckats lämna på flera månader, men de blev jättearga och hotade med att sparka ut mig om jag inte betalde medlemsavgiften omedelbart eftersom att jag inte hade betalat den sedan jag började försöka gå ur Så jag lät bli att betala igen, och de sparkade ut mig. :gråta
Dito

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...