Sverige idag..

Nått roligare, man kan gå direkt till 1:40:00

SL ska köpa ut alla tre efter tips från partivännerna i Göteborg ? :)
1771500352393.png

View attachment 525758
f
View attachment 525759
Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet samarbetar under perioden 2023-2026 och har tillsammans majoritet i kommunstyrelsen.
Göteborg såklart, ett av många exempel på massivt slöseri med skattemedel. Är delorsak till den skyhöga skatten i området. Suck!

Göteborg såklart, ett av många exempel på massivt slöseri med skattemedel. Är delorsak till den skyhöga skatten i området. Suck!
Inte säkert det är sett som slöseri av (mp), (s) och (v).
Jag är övertygad om att pengarna gått till deras väljare, inte till medlemmar i t.ex, NMR.

Inte säkert det är sett som slöseri av (mp), (s) och (v).
Jag är övertygad om att pengarna gått till deras väljare, inte till medlemmar i t.ex, NMR.
Kanske, men alla utgifter som kan undvikas är per definition slöseri. Dubbelsuck.

Jag hade föredragit att dessa pengar gick till "skola, vård och omsorg"...men det kanske S/V/MP tycker är förlegat numera. Jag har inget problem att betala skatt om slantarna går till samhällsbyggande och till att måna om de som inte är så lyckligt lottade som vi - som är fullt friska och har arbete.

Det kallas visst Digitalisering !​

Men ett bättre ord vore kanske Amerikanisering.​

För det verkar ju gå lika trögt som släppa Epsteinfilerna.​

1772102941974.png

..och varför förvarna och ge tidsfrist inför en sabotageoperation?
För att ge incitament till fientligt motstånd möjligen.
Som en gammal WW2-förevändning med attacken mot polsk gränsstation.

Saknas kompetens är lösningen inte mer pengar eller mer tid…
När det i dagsläget tar 15 minuter för skriva ut ett recept och med det nya stoppade Millenium tog 60 minuter så tror jag inte det är brist på kompetens utan på kapacitet. När jag blev inlagd 19 Dec 2019 på Sahlgrenska över natten motiverade läkaren helt ärligt med att jag var utredd , behandlingen inledd och medicin beslutad och jag kunde egentligen åka hem men han var inte färdig med administrationen. Nästa dag den 20:e gick jag då och då och kollade vad han gjorde. Han satt vid datorn. På eftermiddagen var allt klart och jag kunde skickas hem.

Nej det är väl ingen som påstår.​

Det riskerar ju bli några månaders fängelse för förtal.​

1772195637090.png

Last edited:
När det i dagsläget tar 15 minuter för skriva ut ett recept och med det nya stoppade Millenium tog 60 minuter så tror jag inte det är brist på kompetens utan på kapacitet.
Är inte detta definitionen på brist på kompetens?
Att ett nytt system är mycket långsammare och dessutom inte fungerade…

Amerikanisering.​

Amerikaniseringen gillar jag inte. :mad:
Invandrarna ska lära sig svenska, menar de då blandspråket vi har?
Språket måste utvecklas sägs det så då har vi fått en massa "nya" ord och många slutar då använda de äldre.
Brandgul har ersatts av det engelska ordet för apelsin. Och apelsinens färg är ju visserligen brandgul men varför uttala det så ingen Amerikan förstår det? Å-ranch :huvet

Jag hade problem att hålla isär språken på 80-talet när jag kom tillbaka. Lite skämmigt på den tiden så jag gav mig den på att bli bättre. Men jag var bara före min tid.

Gäss, språket är det shit som håller oss samman! Det måste invandrarna lära sig!

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back