Sverige-Deutchland

War-psycho skrev:
2257375Fotboll är lika intressant som golf. :trött
.

Hmm..hallihallådär, man skall icke nervärdera golfen med att jämföra den med fotboll. :4skrika

Fotboll är och förblir den sämsta sporten genom tiderna...

Go!! Brynäs IF (SM-guld 2007)

Om man jämför fotboll kontra hockey, är det inte rätt märkligt hur pressen skriver om allt då?

Svenska landslaget i fotboll framställs som kandidat att vinna VM, som om vi har någon chans. Läser man tidningen kan man ibland tro att vi är bäst i världen på fotboll.

Hockeyn skriver de förstås också mycket om, men fotbollen skrivs det dock fanimej mer om. I hockeyn är vi dock riktigt stora, att till exempel inte gå till semifinal i VM måste ses som ett nederlag.

Att gå till semifinal i fotboll vore enorm sensation..

lorkan skrev:
2257412
Att gå till semifinal i fotboll vore enorm sensation..
Jag tycker 8-dels final är en sensation för lilla sverige.. Deutschland har 10 gånger fler invånare. Sverige och Holland borde dock vara de mest effektiva länderna i detta vm isf :) ...om några år är Kina bäst på allt :3freak

War-psycho skrev:
2257488 Förutom "birth control". :gnissla
Dom e så många så dom kommer säkert på nåt världsbäst sätt att lösa det med
:huvet

För er som är nyfikna på asiater så finns det ett forum, typ som lunarstorm eller playahead, för asiater - som heter www.asianisland.net

dom har typ fler användare i sverige, än lunarstorm..bara asiater, och jag dårå, Ironmike :3freak

..på min presentation där står det ordagrant

"Jag är inte så mycket asiat, men jag kör jag yamaha ;)"

:4skrika

Last edited:
IronMike skrev:
2257482 Jag tycker 8-dels final är en sensation för lilla sverige.. Deutschland har 10 gånger fler invånare. Sverige och Holland borde dock vara de mest effektiva länderna i detta vm isf :)

Schweiz ligger väl bäst till om man ska analysera så.

rimag skrev:
2257135 Hehe den blir aldrig gammal!

Precis min tanke, Zlatan pallar inte pressen. Låt Elmander vara med från start och spela med Allbäck, Källström + Larsson, Ljungberg och Lucic mfl så kommer det gå galant!!
Håller med, men det gör tyvärr inte lagerbäck.... Allbäck har ju varit grymt het, men OM Zlatan kommer igång kan det bli bra drag i målskyttet!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,846797,00.html

Dagens startelva
1. Andreas Isaksson

5. Erik Edman
4. Teddy Lucic
3. Olof Mellberg
7. N. Alexandersson

9. Fredrik Ljungberg
6. Tobias Linderoth
18. Mattias Jonson

16. Kim Källström

11. Henrik Larsson
10. Z. Ibrahimovic

Kan inte Zlatan leverera så lär han ju bli ombytt vid ett rätt så tidigt skede. Han får säkert första halvlek plus lite till på sig.

Angående fotboll vs hockey.

Fotboll kan man spela över hela världen. Det enda man behöver är en någorlunda rund sak att använda som boll.
Mål kan du märka upp med vad fan som helst. Så en sport som alla världens invånare har möjlighet att spela ska ju självklart vara större än en sport som hockey där kanske 20-40% har möjlighet att spela.

Det är ju vi i de nordligare länderna som har hockey traditionen. Är det verkligen så svårt att förstå varför fotboll är större än hockey? :va

Själv gillar jag båda sporterna. Men fotboll är ju ändå lite speciellare..

Kongo skrev:
2257620 Håller med, men det gör tyvärr inte lagerbäck.... Allbäck har ju varit grymt het, men OM Zlatan kommer igång kan det bli bra drag i målskyttet!

Tyvärr så kommer han inte igång. Han har inte varit i gång på hela våren, Juve suger just nu... Men om Zlatan inte levererar så vänta för f-n inte tills det är 15 kvar, ut med honom i pausen då. Alla tränare gör detta fel. Ja, jag vet, sällan som en inhoppare gör mirakel men då gör man något iaf.

Hoppas på lika vid full matchtid och sen sverigevinst på straffar :)

Då blir Marcus rik ;)

d var nog klokt att ha zlatan i startelvan dom kan ju alltid sätta in allbäck i halvtid om spelet inte funkar för zlatan, + att tyskarna har större respekt för zlatan och därför kan han nog dra isär försvaret bättre än allbäck

Nu kan jag inte tillräckligt om fotboll för några djupare analyser, men har i alla fall lagt en 50-lapp på svenska seger. Jag tror att tyskarna har underskattat Sverige, och det kommer att hjälpa oss till kvartsfinal. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT