"Svensken" avstängd?

Det känns som att kärnan i problemet är vad David sa till Björn, resten verkar vara helt oskyldiga saker. Sen vet jag inte om Björn är extra känslig för kritik eller om David verkligen sa något dumt.
 
Tycker det hela stinker´....

Allteftersom kritiken blivit mer högljudd mot SVEMO, kommer förklaringar som "Det är inte VI och DEM" VI ÄR SVEMO

Är det då inte helrätt att starta en kravlista med licensierade förare.
Kravlistan kan nog (tyvärr) inte kräva att straffet hävs, men att SVEMO lyfter fram beslutsunderlaget offentligt.
(Därefter hävas, om det är så larvigt som vi tror)

Har för mig vi är ca 5-600 licensierade förare (inkl. classic & Junior)
Borde behövas ca 100st för att dom inte ska kunna ignorera detta.

Nån
som kan/har lust/tid att starta en tråd?
EDIT... Lite sen´, som vanligt:D
:yoparty:yoparty Rash... såklart. Done, jag har skickat in.
Håll oss uppdaterade med hur många du får.

Benny
 
Last edited:
Har skrivit under för David.
Det är en självklarhet!

Straffet är inte rimligt och disciplinnämnden och alla andra inblandade i bestraffningen arbetar inte för RR längre. Dom jobbar mot RR i Sverige.

Kreuger! Hoppas fler förare jobbar för samma sak som dig. Bra gjort av dig.

/Liwa1
 
Last edited:
Vi = Svemo = BULLSHIT!!

Det var länge sedan "Vi" var SVEMO:näsblod
Det var Väääääääldigt länge sedan jag hörde något som kan betecknas som "för" oss.
Standardkommentar från Svemo är att du ska göra som vi tycker och rätta oss efter det.
Det handlar inte om att som dom ska göra, företräda dom aktiva..
Så länge dom jobbar mot aktiva förare och våra intressen,så kommer dom inta få någon respekt över huvud taget..
Det är hög tid att ändra attityden och jobba för, inte emot:död
 
Det känns som att kärnan i problemet är vad David sa till Björn, resten verkar vara helt oskyldiga saker. Sen vet jag inte om Björn är extra känslig för kritik eller om David verkligen sa något dumt.

Ja man blir ju onekligen väldigt nyfiken!
 
Härmed vill jag uppmana alla som tar ut någon form av licens genom svemo att inte betala in en krona innan det här är löst och avstängningen hävd.
Nu menar jag inte att alla ska offra hela sitt tävlande för att stödja svensken men ekonomi är ett kraftigt påtryckningsmedel och det är en stor skillnad för svemo att intäkterna skjuts från fjärde kvartalet i år och första kvartalet 2011 till att ingen betalar förränn precis innan vi ska börja tävla i april 2011.

Så låt bli att betala som vanligt nu i slutet av året/början av nästa och håll inne med alla betalningar till svemo så länge!

Ni som ställer upp på att skjuta på er betalning till svemo för att visa ert stöd skickar ett e-mail till mig på petter.jansson@gmail.com med ert namn och licensnummer (första sex i personnummret) ämnesraden svemo så sammanställer jag en lista.

Så vill jag igen påminna om att det inte är hela svemo som ska bekämpas utan vi måste söka förståelse och stöd hos så många inom svemo som möjligt för att ha så starka påtryckningsmedel som möjligt mot RF när de senare ska fatta beslut om överklagan.

Även om jag kommer att jobba för att Domare Björn Andersson samt ledamöterna Rune Brännström, Åke Knutsson och Lars Lindgren blir avsatta från sina uppdrag av svemo så hjälper inte det David i den här situationen. Är det några som ska mailbombas så är det de fyra personerna.

RR-sektionen med Hansson, Träff och Stillert kan ni ochså maila till men då för att visa ert stöd för David och det arbete sektionen nu utför för att häva den här avstängningen.

//Petter Jansson
#30 Pro Superbike
 
Förjävligt det som hänt David, hoppas och tror att detta löser sig till det bästa.

Cred till Petter som engagerar sig.
 
Härmed vill jag uppmana alla som tar ut någon form av licens genom svemo att inte betala in en krona innan det här är löst och avstängningen hävd.
Nu menar jag inte att alla ska offra hela sitt tävlande för att stödja svensken men ekonomi är ett kraftigt påtryckningsmedel och det är en stor skillnad för svemo att intäkterna skjuts från fjärde kvartalet i år och första kvartalet 2011 till att ingen betalar förränn precis innan vi ska börja tävla i april 2011.

Så låt bli att betala som vanligt nu i slutet av året/början av nästa och håll inne med alla betalningar till svemo så länge!

Ni som ställer upp på att skjuta på er betalning till svemo för att visa ert stöd skickar ett e-mail till mig på petter.jansson@gmail.com med ert namn och licensnummer (första sex i personnummret) ämnesraden svemo så sammanställer jag en lista.

Så vill jag igen påminna om att det inte är hela svemo som ska bekämpas utan vi måste söka förståelse och stöd hos så många inom svemo som möjligt för att ha så starka påtryckningsmedel som möjligt mot RF när de senare ska fatta beslut om överklagan.

Även om jag kommer att jobba för att Domare Björn Andersson samt ledamöterna Rune Brännström, Åke Knutsson och Lars Lindgren blir avsatta från sina uppdrag av svemo så hjälper inte det David i den här situationen. Är det några som ska mailbombas så är det de fyra personerna.

RR-sektionen med Hansson, Träff och Stillert kan ni ochså maila till men då för att visa ert stöd för David och det arbete sektionen nu utför för att häva den här avstängningen.

//Petter Jansson
#30 Pro Superbike


Starta en ny tråd med ämnet "Stötta David.... m.m.." där du och Rash lägger in hur vi kan hjälpa till i första inlägget. För hjälpa till vill vi!
Annars är det lätt att folk missar dessa inlägg, och det vore synd. :)
 
Jag har länge varit av åsikten att svensk-RR (arrangörer, besiktningsmän, Svemo osv osv) gör skillnad på folk och folk och det här är ju bara ännu en bekräftelse.

Oavsett vad Svensken sa till domaren, hur mycket han sparkade på sin hoj så kan jag inte se att han skadat någon annan, eller har jag missat något?

På Sturup, för ett par år sedan i Pro Superbike, var det en förare som jagade en annan efter målgång och slog på honom pga av en incident under racet. De om något var att skada sporten, och eventuellt en medtävlare, men jag kan inte minnas att något straff utdömdes för det.

Självklart kommer beslutet att rivas upp!
Jag kommer personligen varken lösa ut licens eller anmäla mig till någon tävling förrän detta sker och jag hoppas att fler resonerar så :tummenupp
 
Man blir ju inte förvånad när en viss person är inblandad.
Svensken, hoppas det löser sig, du har mitt stöd.
 
mmm verkar ju finnas någon som har en lite vettigare syn på det hela.

Vad kul de är att, mitt i allt kaos och lönnmördande, se en förnuftig människa som ser bortanför det "uppenbara" och har ryggrad nog att agera med sunt förnuft.

Det verkar, i mitt tycke som utomstående åskådare, som att allt detta med anmälan/straff är en "hämnd".....
Men för vad och varför?
 
Jag tycker att det är ett skitbeslut från början till slut.
Och det sa jag redan till Harald Stenserud redan i Falkenberg.

För er som inte har varit på en STCC tävling, så kan jag meddela att det är alltid en massa folk och barnvagnar mm som går runt i depån.
Och till och från depåtälten och banan så måste man samsas med dessa halvdöva personer och barnvagnar. Och dom verkar inte fatta att man har ett tidschema att rätta sig efter. Enda sättet att då påkalla besökarnas uppmärksamhet och få folk att flytta på sig är att försöka låta lite mera än allt annat som låter i depån. Ett bra sätt är då att varva upp motorn och föra oljud. Då hör folk att man kommer och flyttar snällt på sig. Det här är något som alla motorcyklar, STCC-bilar, Porschar, Formel Renult mm gör. Att straffa en förare för det är helt sjukt.

Angående fart i depån, så kör bilarna sjuktfort hela tiden. Har även sett en bil som körde ifrån sina mekaniker som sprintade så snabbt dom kunde, för att hans bromsar var extremt varma och han var tvungen att ta sig till sitt depåtällt. Han körde då runt 40-50km/h i depån med bil. Och jag har inte hört något straff om det.
Men säkerheten är trotts det viktig, och kör man för fort så är böter på sin plats. Det gäller i bandepån och bör gälla i stora depån.


Att Björn Andersson är bakom flötet är inget nytt.
När jag gick upp till tävlingsledartornet och snackade med Björn efter starten på mantorp förra året, och frågade hur fan dom kunde släppa starten när inte folk var på plats. (Min plats var upptagen, och jag stod 2 led längre bak och väntade på att griddpersonalen skulle rätta till den felaktigt placerade föraren). Så garvade björn mig bara i ansiktet och gjorde sig lustig över om jag var sur över att ha missat någon poäng eller något.
Nästa incident var på Knutstorp när björn släppte ut oss på banan fast det var 2 traktorer, 3 bilar och 10 personer som sanerade efter branta nedförsbacken, utan att det flaggades. Jag klarade mig med en hårsmån när jag passerade dom stackars funkisarna som vettskrämda slängde sig åt sidan. Petter och Backlund kom bakom. Backlund klarade sig han med, fast till Petter fanns det inte utrymme så kan körde på en funkis och fortsatte rätt upp för slänten. När vi ställde upp för start på gridden påpekade jag för att Björn och han skulle hålla starten tills bilarna var borta. Han svarade då bara att jag skulle sköta mitt så sköter han sitt.

Att vara arg på sin motorcykel när den inte fungerar och sparka på den efter att man gått i mål. Ja vad ska man säga. Varför får man inte göra det???
Backlund sparkade på sin hoj när han krashade på knutstorp.
Dessutom ställde han sig i depån och slet lås dom trasiga kåporna och skrev autografer på dom och delade ut dom till alla barn runt omkring.
Jag ser inget fel i att visa ilska eller glädje när det går bra eller dåligt.

Tillslut vill jag avsluta med...
Gör man fel så är straff på sin plats, inget snack om den saken. Men...
Gör men ett fel som inte innebär någon fördel eller fara för meddtävlande eller själva tävlingsresultatet, så bör man heller inte få straff som direkt påverkar tävlingsresultatet.

Kvartstår beslutet mot David så blir det ingen körning för mig nästa år!
Någonstans måste dumheterna ta slut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top