Svenska Polisen = Idioter!!!

det där verkar jävligt skumt...:va men jag menar, med den tveksamma infon de har uppgett och alla faktiska bevis du har samt avsaknaden av kontrakt så lär de ju inte kunna vinna en dylik undersökning. du får nog tillbaka den i slutändan ska du se. seså, ring polisen nu och tala om för dem hur det ligger till och be så snällt att fåt illbaka din mc som faktiskt är din.

liten fråga bara: om den nu stått på hittegods sen i juni, varför har du inte försökt hämta ut den tidigare?:va

??? har du ägarbeviset och de inte har ett sådant med din underskrift på så borde det väl inte vara något problem?.

Ha Ha, ska man skratta eller gråta? Vilket j'kla helvete du har fått.
Men det är ju solklart att det står till din fördel, du har ju ägarpapper och allt!

Lycka till.

seså lugna ner dig lite nu:pannkyss
det klart dom måste kontrollera en sån sak, om man vänder på det: "tjuven" har köpt hojjen men du har skitit i att skicka in ägarbytet!

om du bara väntar lite så ska det nog bevisas att det är din hoj och du får tillbaks den.:)

Tror nog de har blivit något missførstånd isf, hoppas du førstår sjælv att om de du har skrivit stæmmer så læmnar dom ju knappast hojen till "tjuvarna". Om dom har haft den sen juni varfør har de inte hænt nåt føre nu?

Låter ju ganska bra det där, du får nog tillbaka din hoj ska du se. Det kanske låter konstigt att de inte bara kan ge dig hojen rakt av, men som i de flesta arbeten finns det regler att följa - och de finns där av en anledning. :)

japp, en polares polare som blev av med båten. Han har alla papper och allt är i sin ordning men Polisen ger inte tillbaka båten. Man skulle ju kunna säga att Polisen snott den *S*. men i sverige är det bättre att vara tjuv än hederlig, rent juridiskt. Sverige är ett skämt när det kommer till förövare kontra offer. Hoppas att det löser sig för dig iaf.

liten fråga bara: om den nu stått på hittegods sen i juni, varför har du inte försökt hämta ut den tidigare?:va

Eller tvärtom, låt den stå kvar där hela vintern så slipper du bry dig om vinterförvaring! Supersmart, nu ska jag parkera min hoj utanför en polisstation och sen anmäla skiten stulen.

Det här är ju lysande .....
..... om man är tjuv.
Nu behöver de inte ens jobba ju. Bara att slänga in en anmälan till polisen och hävda att de köpt en hoj med reg nr xxx123 men inte fått den levererad, sedan sköter polisen resten. Under tiden kan tjyven ligga hemma på soffan och pilla sig i naveln.
Hade jag varit tjuv så hade jag dessutom sökt vård för den stress och det trauma jag utsatts för i samband med den här uppslitande situationen. Vem vet, kanske det kan singla in en o annan krona fr Fk på kontot också.

precis, den som kan starta hojen med orginalnyckel "får" hojen

Tänkte mest på att det är ju en viss skillnad på om den är snodd med nyckel eller ej. Åtminstone ur polisens perspektiv. Mest förödande är det ju om nycklarna förvarats så slarvigt, att det kan betraktas som att ägaren möjliggjort stölden.

i sverige är det bättre att vara tjuv än hederlig, rent juridiskt.

Ha.

Lust att utveckla? En mer ingående juridisk analys än "öh, alla våldtäktsmännen, mördarna och heffaklumparna går juh fria juh" vore intressant.

Det är klart att du får igen hojen!
Tjuvarna hävdar självklart att dom har köpt den och att det är du som är oärlig, för att dom ska slippa åtalas för stölden.
När Polisen har utrett det hela och tjuvarna har trasslat in sig i fjorton olika historier om när/var/hur dom har köpt den av dig så åker dom ändå dit för stöld.

DÅ får du igen hojen.

Visst fan är det surt, men så måste rättsväsendet fungera.

Stulen hoj..

Om tjuvarna dör får du "ärva" hojen då?:kulspruta

Fan vilket slödder! :mad:

Det kan bli en lång väntan...

En kompis till mig blev av med sin hoj. Polisen tog tjuven samma dag. Tjuven hävdade att han köpt hojen, min kompis hade alla papper och nycklar. Det skulle avgöras vem som verkligen ägde hojen, något som inte skulle bli några problem för min kompis. MEN dagen då det skulle avgöras var tjuven spårlöst borta, då skulle det ta FEM år innan min kompis skulle få tillbaka sin hoj, från Polisens garage. Nu blev det bara två år innan tjuven åkte dit i någon knarkrazzia och hojstölden blev uppklarad...

Så min kompis fick rulla ut sin två år äldre oservade hoj med platta hjul ur Polisens garage:mad: !

Detta var det sjukaste jag läst EVER på sporthoj!

Fy fan säger jag!

ringt sedan juni, jag hade fan lackat ur redan efter augusti...

snälla gå till tidningar och alla press och förnedra polisenenheten som du har haft kontakt med....sjukt..

va fan lever vi för samhälle , poliser verkar ju inte bry sig ett dyft annars , ringer man om man fått bilen sönderslagen har de inte tid utan för in en liten notis. får man hojen stulen o råkar ut för detta , det är ju så snedvridet det bara kan bli , men iofs ngt måste de ju bevisa att de kan , jävlas med vanligt folk som arbetar o sköter sig , nej börjar mer o mer fundera om det är värt o slita för ingenting . hoppas du får din hoj iaf

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman