Svenska Apriliaklubben & Otto Johansson Motorsport inbjuder till 2 dagar på Sviestad

Väldigt bra dag, inte så trångt på banan och få avbrott, jag ska nog köra i augusti igen. :tummenupp

En grej som det slarvades mycket med är depåutfarten, väldigt många körde ut från depån och sen direkt in mot vänsterkanten innan esset. Inte bra. Man ska hålla högerkant genom hela esset. Det var ingen som sa nåt om det på morgonen iofs, men på LMS körningar så trycks det hårt på den regeln.

Man ska hålla högerkant genom hela esset. Det var ingen som sa nåt om det på morgonen iofs, men på LMS körningar så trycks det hårt på den regeln.
Håller med dig, det var lite si och så. Men Otto tog faktiskt upp det på genomgången och sade typ att "man håller högerkant tills man kört genom högern i esset"... Så det var väl lite si och så med lyssnandet åxå. :hihi

Den tål att tryckas på ändå, även om vi under dagen inte just hade några som körde ut mitt i passen.

Last edited:
Facebooklänken du lade upp fungerar inte :-(
Det var en drös fotografer runt banan, finns det ingen annan som kan visa något foto?

Uppdaterat första inlägget eftersom vi kört en dag. :)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

Om ni testar länken nudå? Tagit bort "bara vänner" under säkerhet, nu är det "offentligt" :)

Helt ok dag... lite varmt dock :)

Men som någon skrev tidigare, så tryckte man inte lika mycket på säkerheten som LMS annars gör. T ex en hel del omkörningar som kanske inte var de bästa, tog spår osv.

Nu funkade det bättre! T.o.m. jag var med! :)

SGS2 med Tapatalk 2

Jag traskade runt i väst och fotade snabb grupp. Ett litet urval av bilderna går att se på www.skallebank.se . Färgerna är inte helt ok på bilderna då min skärm tydligen inte var kalibrerad ordentligt. Men har fixat till det nu så vill någon ha bilder skickade till sig så kommer färgerna inte va lika extrema.

När jag väl fotar istället för att köra brukar jag fota alla grupper men i söndags hade min portabla hårddisk som jag tömmer minneskorten till lagt av så jag va begränsad till 2 minneskort bara. Därför valde jag att fota snabb grupp enbart för att 4 av mina polare körde i den. Gjorde så gott jag kunde med att i alla fall fota alla i snabb grupp.

Är lite knockad av pollen just nu. Men hojta till så ska jag göra vad jag kan för att skicka bilder till de som önskar

Tack alla som var där och bidrog till en kanondag. Riktar ett särskilt tack till fam. Larsson som tog hand om tjejen medans jag valde att försiktigt lämna banan ofrivilligt efter esset :va. Utmärkt sjukvårdspersonal på plats denna soliga söndag! :tummenupp

Jag hoppas vara på banan igen till nästa gång :Bugar

Jag förstår plötsligt varför farten uteblir... Men den nya "lacken" gör sig nog rätt bra när den blir klar :)

Japp, har vikttrimmat först i efterskott. Till skillnad från andra då, som gjorde sig av med såna fartsänkande detaljer på plats :tungan :krama
:D:krama Den klädde av sig lite ofint, lovar att naja alla detaljer nästa gång!
Snygg avatar! Gräset var grönt i linköping :)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...