Svensk polis stressar mc av vägen.

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
11) Cops lie, har dåligt temperament, saknar argumentationsförmåga och har våldsmonopol!
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
If Chuck Norris would ever post on a web-forum, there would be only one post!

If Pizzabagarn showed his ninja moves, Chuck Norris would cry :Bugar

Observera att jag lärt mig mina tricks under sent 80-tal så jag kan allt det där med kaststjärnor och konsten att plocka ut inälvor från folks magar.

Do it the Bruce Lee way!!!!
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
If Pizzabagarn showed his ninja moves, Chuck Norris would cry :Bugar

Observera att jag lärt mig mina tricks under sent 80-tal så jag kan allt det där med kaststjärnor och konsten att plocka ut inälvor från folks magar.

Do it the Bruce Lee way!!!!
Chuck Norris once roundhouse kicked Bruce Lee, breaking him in half. The result was Jet Li and Jackie Chan.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
If Pizzabagarn showed his ninja moves, Chuck Norris would cry :Bugar

Observera att jag lärt mig mina tricks under sent 80-tal så jag kan allt det där med kaststjärnor och konsten att plocka ut inälvor från folks magar.

Do it the Bruce Lee way!!!!

Chuck Norris once roundhouse kicked PIZZABAGARN, breaking him in half. The result was a messy calzone and a stupid hat...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det anmärkningsvärda är alla tvärsäkra åsikter hur outlaw R1 killen var. 95% av filmen får vi aldrig se.


På aftonbladet TV finns lite andra sekvenser.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8116881.ab


Den filmen stärker bara min åsikt att polisen gjorde helt rätt. Om man (i gångfart, hyfsat ofarligt och reglementsenligt) blir inprejad i ett staket så att brädorna flyger, och ändå inte stannar. DÅ om nånsin finns anledning att tro att just den killen verkligen har anledning att fly, och därmed definitivt ska stoppas.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det är en gåta för mig också.Han hade inte kört förfort eller saknat körkort i den stunden när de skulle bli stoppade
Om du som känner honom inte förstår det, hur tror du då polisen resonerade?

"Den där killen har nog inget att dölja eftersom han försöker dra..."
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Den filmen stärker bara min åsikt att polisen gjorde helt rätt. Om man (i gångfart, hyfsat ofarligt och reglementsenligt) blir inprejad i ett staket så att brädorna flyger, och ändå inte stannar. DÅ om nånsin finns anledning att tro att just den killen verkligen har anledning att fly, och därmed definitivt ska stoppas.
Jag tror att när väl adrenalinet pumpar efter att ha börjat dra på ordentligt så finns det bara två sätt en jakt kan sluta på, krasch eller klara sig. Har du någonsin hört talas om någon på räserbåge som försökt dra men sedan stannat efter en stunds jakt?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Den filmen stärker bara min åsikt att polisen gjorde helt rätt. Om man (i gångfart, hyfsat ofarligt och reglementsenligt) blir inprejad i ett staket så att brädorna flyger, och ändå inte stannar. DÅ om nånsin finns anledning att tro att just den killen verkligen har anledning att fly, och därmed definitivt ska stoppas.

jo om ex. ett bankrån skett o rånaren dragit iväg på en blå R1.a.

att börja preja en trafikant när man försöker stanna nån för trafikkontroll e ju bara :huvet

MCföraren SKA åtalas för sina brott.

polisen SKA ju åtalas för sina brott.


mvh.T
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Hur svårt kan det vara? :huvet

  • MC-föraren gjorde fel som inte stannade.
  • Polisen gjorde fel i att inte lyssna på order.

  • MC-förarens fel att han vurpa.
Summa-kardemumma: både gjorde fel och killen ansvarar själv för sina skador.

Blir både Polisen och MC-föraren dömda för det sina beslut så är dom kvitt i min värld.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Hur svårt kan det vara? :huvet

  • MC-föraren gjorde fel som inte stannade.
  • Polisen gjorde fel i att inte lyssna på order.

  • MC-förarens fel att han vurpa.
Summa-kardemumma: både gjorde fel och killen ansvarar själv för sina skador.

Blir både Polisen och MC-föraren dömda för det sina beslut så är dom kvitt i min värld.

+1
Förstår inte hur nån kan få det till att det är polisens fel att killen vurpar på sin hoj.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
+1
Förstår inte hur nån kan få det till att det är polisens fel att killen vurpar på sin hoj.

den viktiga frågan är inte ifall killen ramlade på sin hoj eller inte, det vesäntliga är att polismannen har brutit mot överordnades order att avbryta jakten. dessutom har han kört i 200+ , mot rött med mera.

hade utfallet varit att killen hade kommit undan (vilket 99% gör, och ledningen som beodrar avbrytandet även känner till) och polisen skadat någon civil hade skuldfrågan varit tydligare. faktum är att det klonkas en hel del med utryckningsfordon i det här landet.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
den viktiga frågan är inte ifall killen ramlade på sin hoj eller inte, det vesäntliga är att polismannen har brutit mot överordnades order att avbryta jakten. dessutom har han kört i 200+ , mot rött med mera.

hade utfallet varit att killen hade kommit undan (vilket 99% gör, och ledningen som beodrar avbrytandet även känner till) och polisen skadat någon civil hade skuldfrågan varit tydligare. faktum är att det klonkas en hel del med utryckningsfordon i det här landet.

Tänk en gång till, snälla..
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
jag förstår inte, poliser har väl regler att följa de med? det är uppenbarligen inte bara jag som tycker det utan även rättsväsendet i och med att han nu står åtalad.

bollox; jag tycker att vi ska ha ett ordningsamhälle, dock ej enskilda poliser som anser sig stå ovanför det.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Inskickat av Peter1980
10) Han kanske trodde att det stod 500 på 50 skylten..


Ja, dyslexi verkar på något märkligt vis ha blivit en folksjukdom under de senaste 10 åren eller så.

Skrämmande vad man får för haranger till jobbmailen titt som tätt.

Dyskalkyli heter det när man har oförmågan att tillgodogöra sig siffror. :hej
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
jag förstår inte, poliser har väl regler att följa de med? det är uppenbarligen inte bara jag som tycker det utan även rättsväsendet i och med att han nu står åtalad.

bollox; jag tycker att vi ska ha ett ordningsamhälle, dock ej enskilda poliser som anser sig stå ovanför det.

Då har jag missförstått en del av dina tidigare inlägg. :)

Ingen av de poliser jag känner eller har någonsin träffat anser sig stå över lagen, men det kanske är annorlunda där uppe, vad vet jag.

Här nere är det nog jobbigt att vara polis. De får inte utöva sitt yrke, det ska klagas så snart de gör något som inte passar den som de fattat intresse för, och jävlar om de inte kommer med hela styrkan så fort en cykel blir stulen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top